Tesla prezintă Cybertruck: pick-up electric cu capacitate de încărcare de 1.6 tone, autonomie de până la 800 de kilometri și tracțiune integrală
Tesla a prezentat noul pick-up electric Cybertruck, care va avea o capacitate de încărcare de 1.6 tone, trei versiuni cu autonomie de până la 800 de kilometri și tracțiune integrală. Producția va începe la sfârșitul anului 2021.
La scurt timp după ce producătorii auto tradiționali au încheiat prezentările de la Salonul Auto de la Los Angeles, Tesla a organizat un eveniment propriu în care a dezvăluit noul pick-up electric Cybertruck, pe care CEO-ul Elon Musk l-a promis pe piață încă din anul 2012.
Spre deosebire de pick-up-urile convenționale, Tesla Cybertruck iese în evidență în primul rând prin designul atipic care, potrivit lui Musk, este inspirat de la mașinile zburătoare din filmele Blade Runner și Back to the Future.
Constructorul susține că Cybertruck oferă o caroserie care rezistă inclusiv la proiectile de 9 mm și că geamurile sunt de asemenea foarte rezistente, chiar dacă demonstrația de pe scenă în acest sens a eșuat.
Tesla a oferit câteva detalii interesante cu privire la încărcătura pe care o poate transporta noul Cybertruck. De exemplu, bena are o lungime de 2 metri, o capacitate de încărcare de aproape 1.6 tone și un volum de încărcare de 2.83 metri cubi.
De asemenea, americanii menționează prezența unei suspensii pneumatice în dotarea standard, ceea ce permite o gardă la sol de aproximativ 40 de centimetri, un unghi de abordare de 35 de grade și un unghi de degajare de 28 de grade.
Tesla a publicat o singură imagine cu interiorul, iar aceasta demonstrează că americanii vor continua tradiția: volanul și un ecran de mari dimensuni poziționat de data aceasta orizintal sunt singurele elemente prezente pe planșa de bord. În plus, se poate observa că interiorul va oferi spațiu pentru 6 locuri.
Pe de altă parte, conform tradiției de la precentele lansări, Tesla nu a oferit detalii tehnice complete despre motoare sau capacitatea bateriei, iar puținele informații sunt menționate conform standardelor de măsurare din Statele Unite. Totuși, avem informații oficiale despre autonomie și prețurile pentru piața americană.
Versiuni Tesla Cybertruck
● Single Motor RWD: un motor electric pe puntea spate cu care pick-up-ul ajunge de la 0 la 96 km/h în 6.5 secunde. Această versiune are o autonomie de 400 de kilometri conform standardului american EPA, mai dur decât europeanul WLTP, și poate tracta până la 3.4 tone, iar prețul este de 39.900 de dolari;
● Dual Motor AWD: două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, ceea ce oferă tracțiune integrală și o repriză 0-96 km/h în mai puțin de 4.5 secunde. Autonomia crește la 482 de kilometri (EPA), capacitatea de tractare ajunge la 4.5 tone, iar prețul este de 49.900 de dolari;
● Tri Motor AWD: trei motoare electrice oferă de asemenea tracțiune integrală, însă Tesla nu menționează cum sunt poziționate acestea. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în mai puțin de 2.9 secunde, autonomia ajunge la 800 de kilometri (EPA), în timp ce capacitatea de tractare este de 6.35 tone. Prețul acestei versiuni este de 69.900 de dolari.
Clienții pot face deja rezervări pentru noul Cybertruck, însă de data aceasta constructorul american solicită plata unui avans de numai 100 de dolari, comparativ cu avansul de 1.000 de dolari solicitat la prezentarea lui Model 3.
Tesla Cybertruck în Europa
Tesla nu menționează explicit că Cybertruck va fi disponibil pe piața europeană și nu oferă date tehnice bazate pe standardele de pe Bătrânul Continent. Totuși, pick-up-ul electric poate fi comandat inclusiv din Europa prin plata unui avans de 100 de euro. În acest caz, Tesla nu menționează însă prețurile, semn că acestea nu au fost încă stabilite.
Tesla susține că producția lui Cybertruck va începe la sfârșitul anului 2021, cu excepția versiunii Tri Motor AWD, pentru care producția va demara la sfârșitul anului 2022. Rămâne de văzut dacă Tesla va reuși să-și respecte propriul termen, mai ales că până atunci trebuie să înceapă în vara anului 2020 și producția SUV-ului electric Model Y.
Tesla a anunțat deja că Model Y va fi produs din 2021 și la viitoarea uzină din Germania, însă nu este clar dacă fabrica va acomoda la un moment dat și Cybertruck.
Până la lansarea efectivă pe piață la finalul anului 2021, Tesla va avea deja parte de o concurență puternică în segmentul de pick-up-uri electrice: celebrul Ford F-150 va primi o versiune electrică, iar General Motors a anunțat că va lansa un astfel de model în toamna anului 2021, adică simultan cu Cybertruck. De asemenea, start-up-ul american Rivian susținut financiar de Ford și Amazon va lansa pick-up-ul electric R1T în SUA (2020) și Europa (2021).
Via Tesla
-
Andrei, vineri, 22.11.2019 09:22
Superb! Aveam o masinuta de jucarie produsa prin anii '80. Arata la fel de futuristic.
-
dan_grc, vineri, 22.11.2019 10:09
Arata ca dintr-un film SF, dar unul slab, este o cutie cu mult prea multe colturi.
-
Sak, vineri, 22.11.2019 10:13
Bull shit de marketing. Nici macar nu are oglinzi laterale fie ele si camere ca dadeau urat la reclama. Asa ca sunt curios cum arata versiunea finala pentru ca asta este oricum hidoasa.
-
ACE - Craiova, vineri, 22.11.2019 10:19
Autonomia variantelor modelului va fi situata in intervalul 402 -805 km in ciclul EPA (ceea ce inseamna circa 450 km - 900 km in ciclul WLTP) ceea ce este EXTRAORDINAR....chiar daca vorbim de o masina care va ajunge pe piata peste doi ani... Nu ma pot pronunta asupra design-ului pentru ca mie mi se pare (cam) ciudat .....nu este exclus ca unora sa li se para ceva deosebit... Nota 10 pentru AUTONOMIE......in rest 7-8, zic eu
-
inexorabil, vineri, 22.11.2019 10:31
Se tot spune despre…potrivnic că ar excela...intelectualmente. Eu îmi permit să mă îndoiesc! Prin urmare, decretez: prostule, eşti al...dracului de previzibil !!! Nu te abaţi un milimetru de la linia profetică. Pur şi simplu nu-i poţi suprinde cu nimic pe creştinii vigilenţi…Nici măcar atunci când vei plăsmui o falsă Nouă Ordine Mondială şi mai ales un fals Antihrist, ca să “justifici” apariţia realului Antihrist în postura de “Hristos”. Aşa că lasă-ne cu cyberdracii tăi! Faptul cert că nu posezi trup nu constituie un atu pentru tine; mintea este aceea care îţi joacă feste. Parcă mai inspirat te-aş crede când propui “ortodoxia” apostată, recte des-hristocentralizată. În schimb, în materie de e-himere, îţi arăţi limitele înţepenite – başca le împingi către ridicolul pur pe slugile tale devotate. Concret, “capodopera” din imagini poate ajuta cel mult ca să-mi ascut eu cuţitele casnice pe oricare dintre muchiile sale, deşi mult mai ieftin aş rezolva-o cu banala pilă. Sunt curios până unde vei ajunge cu tot acest teatru absurd (ca să-l citez pe Mister K) al eco-panteismului (paradoxal, propovăduieşti “revenirea la valorile naturii” în mod vădit…high-tech-fundamentat?!), derulat zilnic pentru un efect psihologic “garantat”. Fiindcă o finalitate palpabilă tot trebuie să existe…Numai să nu ne insulţi inteligenţa prea mult sau prea des. PS. Nemţii şi-au pierdut de tot mândria?! Cum de-i îngăduie Teslei să construiască o fabrică (ba încă prima şi cea mai reprezentativă din Europa) aproape de capitala Reich-ului (UE) ?!? Asta dacă nu cumva Illuminati au căpătat, între timp, putere şi control depline asupra poporului german…Astfel încât (neo)marxismul să se poată întoarce nestingherit…acasă.
-
Kirotractor, vineri, 22.11.2019 10:37
La prima bungheală am crezut că-i 1 aprilie şi m-am trezit dintr-un "time lapse" de film SF d-ăla prost. Dar nu, nu-i vreo glumă. Nici măcar vreun concept-car bizar, ci versiunea finală DE SERIE, aleasă se pare de Musk personal din mai multe variante -- care în niciun caz nu puteau fi mai hidoase. ...Sigur însă mai scump de produs decât tablele astea îndoite simplist. Secta Teslaraţilor va fi mai mult ca sigur încântată de concretizarea ideii de "Brave New World" întru cea mai abisală uniformizare pur funcţională a mobilităţii. ...Care se va vinde însă în draci şi non-e-zombificaţilor, chiar dacă aduce c-un dric altoit c-un sicriu. :-)
-
Tatraurs, vineri, 22.11.2019 10:58
Frumoasa masina,zici ca e taiata cu foarfecele de tabla apoi luata sanatos la pila.
-
Kirotractor, vineri, 22.11.2019 11:01
@inexo: Ne (sau doar ...îmi?) demonstrezi din nou, stimabile, că cele mai pasionante lupte sînt alea purtate pe câmpia cauzelor pierdute. ...Aparent pierdute, clar, dar asta rămâne între noi. ;-) Oi reveni însă la tema asta de-o importanţă nebănuită. Până atunci, pot doar să confirm că ultimul tău paragraf a fost demult... confirmat de toţi paper-clipaţii nazişti post-WW-II. În frunte cu Wern.her von Br.aun sau Rich. Geh.len (scriu în figuri din motive anti-A.I.-spy-subînţelese.) :-P
-
c, vineri, 22.11.2019 11:03
CX-ul? Cat e CX-ul?? Da' ce mai conteaza, daca-i Stealth...
-
F-35, vineri, 22.11.2019 11:22
Desi sunt fan Tesla recunosc că designul acestei masini este oribil. În schimb autonomia si performantele dinamice sunt uimitor de bune.
-
Ics, vineri, 22.11.2019 11:23
Pare facut intr-un garaj din bucati de tabla pe buget redus. Asa se intampla cand dai afara jumate din echipa de design. Nici macar fanilor hard-core nu prea are cum sa le placa. Poate au vrut sa o faca ieftin de produs si conceput. La fel si interirul pare tot anost si low cost.
-
Adi, vineri, 22.11.2019 11:27
@Automarket eu vad 6 locuri in poza. Voi scrieti 5.
-
daniel.popescu, vineri, 22.11.2019 11:36
@Adi: Da, sunt 6, multumesc :)
-
PMC, vineri, 22.11.2019 12:02
Welcome to the modern dystopia. :) Io cred ca individul e fumat intr-una si ia pilul de speed. Masina arata ca un cuptor/gratar ambulant. Io sper sa se vanda, desi stiu ca nu ma credeti, dar tre sa avem si noi ocazia sa "ne facem poza cu maimutza". :))
-
inexorabil, vineri, 22.11.2019 12:20
Domnule Kiro (îmi voi permite un excurs), dacă tot aţi amintit de (veşnic) ruşinoasa racolare a “inteligenţelor” naziste de către “eliberatorii” americani, eu cred că, de fapt, corb la corb nu scoate ochii…Preşedintele Truman aparţinea Partidului Democrat, care este cunoscut pentru politica lui…socialistă (astăzi s-a bolşevizat însă de-a dreptul, orchestrând Deep State-ul care vânează asiduu vrăjitoare…”corupte” pe tot cuprinsul Globului, adică îi stigmatizează pe “duşmanii poporului”…globalizat). Iar naziştii se recomandau de la sine: naţional-SOCIALIŞTI. Ca şi bolşevicii, ei reprezentau extrema stângă, nicidecum pe cea dreapta (care oricum nu…există, precum comanda aceea persiflată în armată: “la dreapta-împrejur”), cum ne-a tot “aburit” curva la fel de periculoasă ca politica, ba încă siameză cu ea: istoria! Am mai subliniat şi voi repeta cu gravitate: ador…occidentalismul (cu toată paleta lui de virtuţi reale), dar numai dacă se înscrie în axiologia a trei entităţi: conservatorismul american, conservatorismul britanic şi…fosta enclavă Berlinul de Vest. Recte nicio tangenţă cu materialismul excesiv…Occidentul pe care îl preţuiesc/accept eu coincide cu imaginea unui El Dorado, dar unul exclusiv al minţii, al sufletului, al selectivităţii, al calităţii, al bunului gust, nicidecum bătut de vânturi…pur consumeriste/transumaniste (care ni se tot vâră pe gât de către puterile…liberale, la fel de vândute socialismului internaţionalist corporatocratic, deoarece activează în acelaşi segment…ideologic). Este trist însă faptul că prostimea planetară este (tele)amăgită continuu cu această echivalenţă…antinaturală, inoportună, şi anume: Occident = raiul material. De aceea ea votează masiv cu liberalii, care nu-i aduc, de fapt, prosperitate (încăpută, în cotă de 99 %, pe mâinile Ocultei Mondiale şi Luciferice), ci o ameţesc cu fum consumerist…Mai ales că singura prosperitate îngăduită acolo…Sus nu se poate clădi decât prin MUNCĂ, RĂBDARE, SUFERINŢĂ, SACRIFICIU, CUMPĂTARE – astăzi, cine le mai îmbrăţişează realmente?...Adică cine mai este capitalist în înţeles clasic, ortodoxoform? Cine mai admite că doar astfel trebuie definită adevărata Dreaptă? Fiindcă diferitele tertipuri precum evaziunea fiscală, bişniţa, “ocaua mică”, “ciupeala”, reţeaua mafiei privilegiilor (asigurate în circuit închis) din instituţiile de “stat” şi, în definitiv, toate practicile care au înălţat averi sfidătoare şi nejustificabile în ţara asta şi care pot fi imputate şi…civililor, nu doar politicienilor (ah, dar pe acelea nu le vede…”justiţia independentă” şi “statul de drept”…şi cum să le vadă sau să le confişte, din moment ce şi ei “este” oameni!), în niciun caz nu se întemeiază pe principiile, valorile şi standardele capitalismului occidental (fie-i ţărâna uşoară!). Nu încape nicio îndoială/discuţie în acest sens. Punct!
-
raduvlase, vineri, 22.11.2019 12:35
Gusturile nu se discuta, dar pana unde poti merge totusi? Trebuie neaparat sa fii excentric ca sa fii cat mai bagat in seama. E bine ca exista niste norme foarte clare si stricte pentru ca aceasta masina sa fie aprobata de autoritati. De aceea, multe concenpte prezentate in tot felul de saloane, ajung in versiunea de serie mult schimbate, pentru ca trebuie sa indeplineasca o multime de norme de siguranta. Si cand spun siguranta, nu ma refer doar la protectia pasagerilor, ci si la protectia pietonilor...pai cu muchiile alea si botul ala urias nu va primi nicio aprobare. Apoi, luminile de intalnire trebuie pozitionate la un anumit nivel pentru a nu deranja ceilalti participanti la trafic. Dunga aia nu tine loc de faruri... Nu mai spun de luminile spate, care zici ca sunt doua becuri rosii de la un Pegas. Versiunea de serie va suferi modificari substantiale. Modelul va avea un anume succes, pentru ca Tesla are multi ultrasi si vor dori sa aiba masina asta. Dar mai este mult pana departe. Si de asemenea e foarta ciudata alegerea caroseriei din otel inoxidabil: greutate mult mai mare si cost mare (in functie de gradul de crom folosit, poate fi mai scump decat aluminiul). Parca ar trebui sa incerce sa faca profit, ca deocamdata si cu succesul lui 3, tot pe negativ arata balanta contabila, chiar daca Q3 au avut un mic profit... Piata din China a cazut pt electrice dupa ce subventiile oferite de stat au fost retrase.
-
Green_Alex, vineri, 22.11.2019 12:59
Foarte pertinente observatiile lui Radu de mai sus, nici eu nu cred ca masina asta va ajunge exact asa pe piata din cauza unor norme pe care trebuie sa le respecte. Pe de alta parte insa nu pot sa nu remarc ipocrizia care pluteste in aer: multi se plang de uniformitatea solutiilor adoptate de constructorii auto si cand vine unul care incearca altceva i se da in cap din primele poze. Masina asta mi se pare in primul rand ceva deosebit, ca imi place sau nu e o chestie de gust, dar apreciez faptul ca la fiecare model lansat, Tesla a incercat sa vina cu o abordare proprie; unele au mers si probabil ca vor deveni standard in viitor (daca nu au devenit deja), altele nu, si vor ramane o ciudatenie in lumea auto. Alte aberatii offtopic ... eh, mai bine lasa.
-
hazard, vineri, 22.11.2019 13:07
cred ca Tesla e atat de mare si influenta ca daca ar prezenta un rahat cu baterii lumea l-ar cumpara far nicio ezitare.
-
bobo, vineri, 22.11.2019 13:19
E o gluma proasta designul masinii. E dintr-un SF anii 80. Ma asteptam sa apara tipa aia cu 3 sani din Total Recall pe scena din clipa in clipa.
-
X, vineri, 22.11.2019 13:21
Avand in vedere garda la sol de 40 de cm cred ca ar fi un motiv excelent ca Romania sa renunte definitiv la constructia de drumuri expres si autostrazi - avem deja prea multe (sic?!) pentru o asemenea masina. Nu ne mai trebuie nici ambulante nici masini pentru sinistrati (inundatii, zapezi si parazapezi etc). La nastere, fiecare roman trebuie sa primeasca un asemenea vehicul all-teren si all-weather, pe viata.
-
tzenu_bmw, vineri, 22.11.2019 13:31
Sincer vorbind....cred ca Tesla in urmatori 10 ani ar putea detine control total asupra industriei auto.... Peste producatori premium in urmatori ani vor curge amenzi de miliarde din cauza noxelor...... Daca V12-le dispare intr-un an sau 2....va ramane V8 pt.. inca cel putin 7-8 ani.....si pe urma V6/L6 care si acesta e considerat un motor mare deci de poluat constructori traditionali vor polua in continuare inca mult si bine..... Tesla va putea baga miliarde in R&D....pe cand ceilalti vor plati amenzi(daca vor plati) Cand va ajunge Tesla sa ofere autonomi de 1200-1500km atuncia va veni greu peste constructori traditionali....si cred ca in 6-7 ani vom avea asemenea autonomi....acum avem modele care ajung la 600-700 apoi in cativa ani....
-
Kirotractor, vineri, 22.11.2019 14:18
Noi cam vorbim discuţii (interesante ce-i drept), din moment ce piaţa europeană nu are cum să fie o prioritate pentru Cybertruck. ...Şi chiar dac-ar veni aici în 2-3 ani, câţi dintre voi ar vrea să cumpere un pick-up de 5,88 m?? Trecând peste designul vomitiv, fie şi-n versiunea de bază -- la vreo 55.000 euro aici, dacă fără taxe va costa 40K USD "dincolo". Regia promovării e-pick-up-circărelii continuă însă pe nesimţitelea, "pur întâmplător" apărând simultan abureala GM-Barra, dar şi anunţuri de începere a precomenzilor de la Bollinger sau necunoscutul start-up (pe la noi) Lordstown Motors. ...Care se laudă cu 6,000 precomenzi pentru e-pick-up-ul Workhorse W-15 (n.b., nu atât de oribil ca Cyberpunk, ba chiar mai reuşit decât Rivian -- care musai vor sări şi ei la castană.)
-
Ursu13, vineri, 22.11.2019 15:23
E desenata de un copil de gradinita sau de cine?
-
pipo, vineri, 22.11.2019 16:05
Nu vad alta aplicabilitate decat in armata , unde trebuie sa recunoastem s-ar potrivi manusa. Banuiesc ca armata SUA a refuzat propunerea si atunci Musk a scos ideea pe piata impachetata intr-un...pick up cu design gen "stealth" dar care in acest caz are ca obiectiv clar exact reversul conceptului de 'neobservabil" .
-
vianu, vineri, 22.11.2019 16:13
citroen karin https://external-preview.redd.it/iK54WIy4I8gR2ZC4E33vu0CmA_GA5if47TciywEDTH0.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=c9fb74324870f35fc06205370e9a305ffafe81ab
-
Alpine77, vineri, 22.11.2019 17:08
Chiar daca gusturile nu se discuta, chestia asta este de departe cea mai urata masina pe care am vazut-o vreodata. Pontiac Aztek incepe sa arate mai bine ..:)
-
inexorabil, vineri, 22.11.2019 21:05
Ceva nu este în regulă dacă am ajuns să-l “punctez” pe Alpine… Glumesc. Întotdeauna se cuvine apreciată luciditatea, fie şi remarcată la “inamici”. Tragic este că tocmai producătorii – cu atât mai condamnabili dacă îi îndrăgim (pe unii sau pe alţii) – încep să şi-o piardă…Mai ales în aceste vremuri, în care este sigur (nu doar se pare) că directivele oculto-politice nu doar că n-ar avea efectul scontat, dar n-ar supravieţui literalmente fără amprenta…(neo)culturală. De pildă, te cruceşti câtă lipsă de discernământ se manifestă (deşi o asemenea propoziţie sugerează un nonsens logico-sintactic) în sectorul auto – mai precis, prea uşor şi prea mult se pune accentul pe “trendul” tehnologist-transumanist. Şi mă întreb zi de zi: oare numai profitul să constituie motivaţia principală a ororilor (inclusiv d.p.d.v. arhitectural) care se tot înmulţesc, traduse drept pseudomaşini? Sau să considerăm patima “pură” a conformismului suverană ca mecanism de (auto)administrare…psihică? Dar de ce-o fi atât de vital, pentru toţi mai mulţi pământeni, să nu rămână “de căruţă” ? În condiţiile în care bagajul material al fiecăruia este suficient pentru a-i întreţine viaţa organică…Desigur, nu trebuie să ne limităm la instinctele primare, dar nu voi înţelege niciodată “foamea” nebună de a crea impresia socială că te conectezi “prioritar” la curentele de gândire/acţiune “la ordinea zilei” şi că este de neconceput să te situezi de bună voie în afara “căii pe care o alege toată lumea, volens nolens”. Cum rămâne însă cu ansamblul…individualitate-originalitate-personalitate? Trebuie înăbuşit sau aruncat – cu ochii (minţii) închişi – într-un fel de “recycle bin” al istoriei? Dar DE CE? De ce să renunţăm, cu atâta seninătate, la ceea ce ne defineşte, ne consfinţeşte şi chiar ne înnobilează ca oameni? De ce să facem ţăndări oglinda dumnezeirii din noi?! În folosul şi spre satisfacţia cui??...
-
inexorabil, vineri, 22.11.2019 21:11
Rugăminte: AM, ştergeţi “toţi mai mulţi” şi inseraţi “tot mai mulţi”. Apoi să dispară această observaţie. Mulţumesc!
-
Tatraurs, vineri, 22.11.2019 21:31
Baiat destept la capitolul marketing,Elon Musk.Pana si pe taica-miu care e paralel cu masinile l-am auzit cu "doamne,ce uratenie de masina".A creat polemici,a ajuns iar pe prima pagina a ziarelor,sunt sigur e un prototip facut in bataie de joc doar sa creeze rumoare si sa faca cunoscuta mai mult marca Tesla.Si-a atins scopul,si-a facut reclama gratuit,toti vor astepta acum sa vada daca chiar asa o sa arate masina in realitate,ca peste tot,propaganda in toate domeniile.
-
Corocsenie Adrian, sâmbătă, 23.11.2019 01:14
Un nou nascut daca ii pui creionul in mana sa deseneze o masina, o face mult mai bine cu siguranta. Designer-ul era spart de droguri grav cand a desenat asa ceva !
-
zarnesteanu, sâmbătă, 23.11.2019 04:15
Chiar nu va dati seama? Citesc comentariile si ma crucesc. E atat de evident ca tot ce-a vrut sa faca a fost sa se vorbeasca despre Tesla si despre camioneta. O reclama mai buna si mai eficienta decat atat, nu poti sa-ti imaginezi. Design-ul atrocitatii asteia e ultimul lucru de care imi pasa. Da, arata nasol, e tampit, e cum vreti voi. Dar nimeni nu vorbeste despre detaliile tehnice, in special pe partea electrica. Detalii care sunt foarte foarte importante. Design-ul oricine il poate imbunatati. Sunt gata sa bag mana in foc ca la data lansarii vom vedea ceva diferit. Care, lovitura de teatru, o sa arate foarte bine, indiferent cum va fi, tocmai pentru ca acest concept e atat de groaznic. Din pacate s-a ajuns de ceva vreme ca scopul marketing-ului e sa se vorbeasca despre tine. Indiferent daca de bine sau de rau. Mi-am dat seama de asta cand BMW a lansat uraciunile alea pe vremea lui Bangle. Si totusi vanzarile au crescut in anii urmatori si au propulsat BMW pe primul loc la producatorii premium. Felicitari Tatraurs. Ai fost intre putinii care s-au prins de miscarea din culise. In clipa asta cel mai important e sa faca progrese la baterii. Asta e ultima reduta. Daca pica si asta, putem pune cruce motoarelor cu aprindere interna. Daca maine Tesla apare cu Cybertruck-ul asta pe sosele, ma doare in c..r. Important e ca exista tehnologie pentru 800 km cu o incarcare, plus celelalte cirese de pe tort cu acceleratia, greutatea la incarcare, tractare, etc. Ma gandeam la vehiculele militare. Tehnologia electrica o sa schimbe total campul de lupta pe viitor. Sa ai blindate, camioane si transportoare amfibii care se misca rapid si in cea mai deplica liniste, e devastator. Tesla devine pe zi ce trece un nume tot mai greu in istoria transporturilor si mobilitatii. Pe drept cuvant.
-
Mustang, sâmbătă, 23.11.2019 08:56
Unii sunt leșinați de admirație și cred că designul acestei mașini e o lovitură de marketing sau chiar una de ordin estetic. Nu e. Mașina arată ca dracu`, iar aspectul este un factor foarte important în creșterea cifrei de vânzări. De anul viitor toate marile companii auto vor scoate pe piață din ce în ce mai multe modele electrice mai ieftine și mai frumoase decât mizeria asta. (Voi ce ați alege între această Tesla și noul Ford Mustang Mach-E? Eu sunt convins că 9 oameni din 10 ar alege Fordul.) Hidoșenia asta e cântecul de lebădă al companiei Tesla. Vor investi mult în producția ei și vor vinde puțin. Nu vor face față concurenței și se va alege praful de marca asta.
-
dan_grc, sâmbătă, 23.11.2019 12:02
O fi miscare de marketing, dar si scaderea pe bursa imediat dupa show-ul lui Musk a fost planuita ?
-
CC-Bv, sâmbătă, 23.11.2019 13:32
@vianu Citroen KARIN arata foarte SF pentru anul 1980 toamna, pe deasupra mai era si conceptcar. Panaramica (are si panouri solare pe deasupra) aceasta arata extrem de FS in 2020 si e model de serie. Merge intrun peisaj selenar sau martian (ca tot vrea sa duca turisti in spatiu), insa aici pe Pamant, daca nu prinde vreun contract cu armata, ESEC scrie pe ea.
-
zarnesteanu, sâmbătă, 23.11.2019 13:43
@dan_grc, da, chiar si scaderea la bursa poate fi o miscare de marketing. Si nu doar de marketing, ci si financiar. Lucrurile trebuie vazute in ansamblu nu pe termen scurt, daca vrei sa supravietuiesti ... pe termen lung. :):):) Daca bursa nu fluctueaza, investitorii nu mai fac bani. Atat de simplu :):):)
-
dan_grc, sâmbătă, 23.11.2019 14:29
Macar din manevre pe bursa sa faca si investitorii Tesla bani, ca-n rest doar pompeaza in pierdere, nu-mi spune de profitul pe un semestru, doua, in ultimii ani Tesla a pierdut multi bani, tragand linie sunt pe minus, dar daca totul este planificat, atunci este in regula.
-
Daniel, sâmbătă, 23.11.2019 16:41
Aparent designerii nu si-au facut temele de casa si Elon vrea sa capteze atentia clientilor pick-up.. asa ca au prezntat acest "concept"
-
PMC, sâmbătă, 23.11.2019 16:56
Ati vazut geamurile blindate ale masinii-minune a lui Musk? :D https://www.youtube.com/watch?v=udxR5rBq_Vg Vb aia, cine are ghinion, da de cuie si-n pixta. :)
-
zarnesteanu, sâmbătă, 23.11.2019 17:02
@dan_grc, Da, per ansamblu, normal ca totul e planificat. Acum, ca uneori iti reuseste, alte ori o dai in bara, e alta poveste. Nu e nimeni nebun sa zica, hai sa ardem niste zeci de miliarde doar ca sa ne aflam in treaba. Faptul ca se chinuie de ani de zile sa inlocuiasca masinile cu ardere interna si sa impuna mobilitatea electrica, arata cat de puternic sunt sustinuti de petrolisti marii producatori de autovehicule si cat de ramificata e influenta lor. Cand sustii cu buna stiinta o industrie nociva pentru planeta si pentru tot ce are viata pe ea, doar de dragul banilor, eu cred ca altcineva decat Elon Musk are o problema la mansarda si la caracter. Si asta o spun ca unul care nu da doi bani pe miscarea eco, Greta Thunberg si altii. Dar sunt fapte si sunt date stiintifice care nu mai pot fi ignorate. In plus, mobilitatea electrica e mult mai eficienta decat asta clasica si are avantaje pentru care merita sa cercetezi si s-o perfectionezi. In timp ce altii de pe margine te huiduie si te pun la pamant la orice miscare.
-
inexorabil, sâmbătă, 23.11.2019 17:56
Zărne, în mod axiomatic, industria aceea "nocivă" a făcut posibilă și funcționalitatea, și progresul real (și benefic) al economiei mondiale din secolele XX și XXI. Pur și simplu nu-mi vine să cred că pari siamez cu Electrikkk. Știai însă cât poate polua atmosfera...flatulența cauzată de copitate (miliarde de capete) ? Și doar vorbim despre un fenomen natural! Dar avionul acela care te duce/aduce spre/din locurile de baștină ce-o elibera în aer?...Dar dacă ai încerca cu vaporul? Mai bine ia-o înot către Europa, ca să protejezi planeta. Și îți garantez că vei trăi mai mult. Mai mult decât dacă te-ai întâlni cu oamenii de afaceri ai oceanelor (rechinii). Sigur o să te strâmbi...Ce crezi? Și eu! N-aș avea nimic de comentat/imputat, dacă adepții (decenți sau fanatici, nu contează de care) "noilor tehnologii" s-ar concentra pe obiectul aspirației/adorației lor, adică ar evita să acroșeze "putoarea fosilă". Ca și cum nu te-ai simți liberal sau progresist decât dacă ai răcni "m... PSD".
-
Don Corleone, sâmbătă, 23.11.2019 18:18
@PMC Sa nu crezi cumva ca nu au repetat si faza aia cu geamurile blindate inainte de prezentare, dar pur si simplu asa era scenariu, iar regia a fost perfecta! Stau si ma intreb daca trebuia sa fie si amfibie, oare cum iesea la dubla? Atentie: Motor! Se filmeaza... OUPS ca era electrica si a luat apa!!!
-
PMC, sâmbătă, 23.11.2019 19:05
Sa regizezi propria penibilizare e o chestie peste capacitatile mele de calcul strategic de marketing. Te faci de ras singur pe scena in lumina reflectoarelor pt clickbait? :)
-
PMC, sâmbătă, 23.11.2019 19:09
Ete ca se pare ca n-a fost regizat deloc. :) http://www.ziare.com/elon-musk/tesla/averea-lui-elon-musk-a-scazut-cu-768-de-milioane-de-dolari-dupa-incidentul-cybertruck-1586864
-
zarnesteanu, duminică, 24.11.2019 14:55
@inexorabil, Eu cred ca fiecare are dreptul la opinie. Daca parerile noastre diverg la un moment dat, nu ar trebui sa fie nici o problema. Eu nu ma astept ca nimeni pe pamantul asta sa gandeasca exact ca mine in toate domeniile si cu atat mai putin sa impun cuiva asta. Mie imi place progresul, cercetarea, descoperirea de noi solutii sau de ce nu, lucruri total noi, care pana acum au stat ascunse de-a lungul istoriei. Ce e rau in asta? Referitor la teama ta de cadere a umanitatii in mana celui rau, chiar nu mai ai incredere in Cel de Sus? Uita-te in jurul tau si o sa intelegi tot mai mult ca si Apocalipsa incepe sa aiba sens. Chiar ti se pare deplasat ca un crestin sa se fie pasionat si de stiinta, tehnica, matematica, fizica, medicina, samd? Pai pe mana cui vrei sa intre toate stiinta care ne este data de sus? Chiar vrei sa afli ce se intampla daca varfurile tehnologiei ajung pe mana chinezilor, indienilor, arabilor, negrilor? Astia ne jupoaie de vii la prima ocazie. Uita-te in jurul tau, cum sunt vanate fetele albe de toate rasele pamantului. Prima si singura lor grija e sa le puna la pat si sa le rupa. Over and over. Ca sa revin la topicul articolului, se zvoneste de ceva vreme ca Mercedes vrea sa-si vanda echipa de Formula 1. Intre timp au intrat in Formula E. Hai sa zicem ca e ceva temporar, desi ma indoiesc foarte tare. Dar tie nu ti se pare ca e un semn al vremurilor in care traim? Chiar crezi ca degeaba isi redirectioneaza eforturile financiare si thenologice spre sportul electric? Cam de ce crezi ca o fac? Ca sa experimenteze si sa-si dezvolte tehnologia. Vrand nevrand, si-au dat seama ca electricitatea e mai eficienta si mai directa decat arderea interna. Sunt doar fenomene fizice, lasate asa de la intemeierea lumii si ne place sau nu, shift-ul actual e doar rezultatul lor. In clipa in care iti muti fundul dintr-o masina electrica intr-una clasica, iti dai seama imediat de niste diferente. Si cu cat mai multa lume realizeaza diferentele astea, cu atat schimbarea se va produce mai repede. Chiar si cu pretul de a conduce un Tesla Cybertruck.
-
inexorabil, duminică, 24.11.2019 15:41
O singură ființă este specialistă în justificări: potrivnicul...Ce să înțeleg de aici, Zărne? Că ar putea să se exprime el însuși ghidându-ți mâinile pe tastatură? Îmi pare rău, dar îmi este cât se poate de clar că-ți "scapă" semnificațiile originare ale eshatologiei creștine. Chiar n-ai reținut nimic din toate avertismentele mele (deși nu-mi revendic paternitatea lor) referitoare la renașterea cultului Gaiei (identitatea feministă sub care se va ascunde Antihrist), anunțată, în prealabil, de globalistul și prea freneticul curent eco-panteist? Acest tip de meliorism păgubos spiritualmente pe care te străduiești să mi-l inoculezi nu poate izvorî dintr-o cugetare autentic ortodoxă...Și da, un rob al Domnului nu doar că poate iubi "științele exacte", dar știe, pe deasupra, că ele sunt înrâurite de...Duhul Sfânt. Numai că există niște limite pe care vrăjmașul Domnului nu se sfiește să le escaladeze, ba chiar să le joace în picioare (ale slugilor lui jurate, că doar el nu posedă trup). Iată chestiunea VITALĂ care îți joacă feste și încă strașnic...Asta cred și nu retractez!
-
zarnesteanu, duminică, 24.11.2019 19:27
Eu cred ca potrivnicul vrea in primul rand dezbinarea bisericii si implicit a oamenilor. Sub orice forma. Iar asta o vad aici pe sleau. Cand tu imi spui ca sunt posedat pentru simplul fapt ca sunt de acord cu trecerea de la combustibilii fosili la electricitate, eu cred ca avem o problema de alta natura decat religioasa. Recunosc ca m-am uitat pe internet sa vad ce inseamna "meliorism" si n-am gasit. Probabil cuvantul isi are originea in migliore (it) sau meilleur (fr). Caz in care chiar nu inteleg de ce ar fi rau sa vrei "mai bine" fata de orice fateta a prezentului. E treaba ta ce crezi si cum percepi lumea si pe cei din jur. Eu nu te judec, dar taica-meu m-a invatat ca in permanenta e o balanta pe lumea asta si pentru toate iti vine nota de plata. Mai devreme sau mai tarziu. Aici cred ca suntem amandoi de acord. Diferenta intre noi consta si in faptul ca unul vrea solutii la problemele actuale, iar celalalt sta pe margine si acuza. Fara sa propuna nimic concret care sa "melioreasca" ceva din starea actuala. Iti place sau nu, s-au facut, se fac si se vor face progrese stiintifice. Intrebarea este cat suntem, sau cat vrem sa fim, de pregatiti sa ne adaptam la ele. Tu de exemplu de ce ai studiat chimia si lucrezi in domeniu, daca asa cum traiau oamenii acum 3000 - 4000 de ani era sustenabil si curat?
-
inexorabil, duminică, 24.11.2019 21:20
Tot departe de miezul…Adevărului te văd, Zărne. În cazul altora, nu mă interesează, dar când remarc la tine…este dureros. A câta oară trebuie să repet că Dumnezeu este Unicul inventator şi descoperitor din istorie? Toate facilităţile tehnologice I se datorează! El ne-a făcut şi viaţa mai uşoară (Îi mulţumim în acest sens?...nu prea!) şi, totodată, Şi-a arătat puterea necuprinsă, atotcreatoare…Însă high-tech-ul şi eco-panteismul nu mai reprezintă voinţa Lui (şi cu atât mai puţin nu se poate bănui implicarea Lui), iar argumentele care pledează pentru această constatare…duhovnicească sunt imbatabile! N-o să le reiau nici măcar de dragul tău. Straniu este (tot o idee super-subliniată) că închinarea la “dumnezeul” Natură nu este însoţită de un comportament obligatoriu…primitiv! Exact aşa !! Cei mai mulţi panteişti adoră orgastic şi “cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii” (o expresie foarte dragă şi socialismului, şi “siamezului” liberalism), că doar ar avea oroare (teribilă chiar) să trăiască precum pustnicii, recte cât mai…natural cu putinţă. Cu alte cuvinte, a prefera/asigura/propovădui sănătatea mediului în acelaşi timp cu a îmbrăţişa trendul…transumanist denotă FĂŢĂRNICIE incomparabilă în toate epocile Pământului! Ba chiar demonism de-a dreptul… (Eco)Progresismul de care te mândreşti în mod vădit nu prezintă nicio tangenţă nici cu dogma, nici cu duhul Ortodoxiei…Ia întreabă-l chiar pe…@mip, ca să ne lămurim: confirmă sau nu? De fapt, creştinii neabătuţi în credinţă NICIODATĂ nu vor urmări să “schimbe” ceva pe pământ (şi da, “meliorism” există în DEX – uită-te mai atent), de natură politică, economică, socială, culturală sau “doar” la nivel de atitudine personală. Ei pur şi simplu îşi amintesc de făgăduinţa divină (plus: o preţuiesc pe măsură şi o urmează neapărat) de după Potop: “ […] a zis Domnul Dumnezeu în inima Sa: *Am socotit să nu mai blestem pământul pentru faptele omului, pentru că cugetul inimii omului se pleacă la rău din tinereţile lui şi nu voi mai pierde toate vietăţile, cum am făcut. De acum, cât va trăi pământul, semănatul şi seceratul, frigul şi căldura, vara şi iarna, ziua şi noaptea nu vor mai înceta!* “ (Geneza 8:21,22). Păi, din moment ce aceste…legi ale fizicii guvernează, în mod inatacabil, viaţa pe planeta albastră, ce rahat (pardon de termen) ar trebui “schimbat”, ca să ne fie “mai bine” ? Apropo, când vom înceta să ne mai complăcem, cu atâta inconştienţă, în “principiile” meliorismului? Practic, respingem singura fericire posibilă (nu doar “mai bine”) : viaţa veşnică !!! Iar dacă în sinea mea inaccesibilă semenilor nu “aştept învierea morţilor şi viaţa veacului ce va să fie” (conform Crezului), ZADARNIC mai sunt, mai slujesc şi mai simt ca un creştin; aş fi eminamente mort sufleteşte, robit, fără nicio şansă de izbăvire, iluziei supreme şi crunte a “mai binelui” în-ţepenit pământesc…Chiar dacă aş săvârşi neîncetat gestul reverenţei şi/sau cele mai nobile şi mai smerite acte de milostenie; “fondul” (meu) ar rămâne putred. PS. Nu mai am ce replică să-ţi dau...Chiar dacă tema veşniciei nu poate fi una exhaustivă. Conştiinţa ta va fi suverană pentru tine! Dar numai dacă se va armoniza/sincroniza cu voinţa ta, fiindcă aceasta din urmă ori te va înălţa, ori te va prăbuşi…Cu efecte, desigur, eterne.
-
zarnesteanu, duminică, 24.11.2019 23:52
Ei, in sfarsit, asta e @inexorabilul pe care il stiam! Total de acord cu tot ce ai spus. Cu mici clarificari :) Ca inginer, ca om, ca orice oi fi fost pe pamantul asta, recunosc oricand si oricui, ca stiinta nu e totul in viata. Fara Sfanta Treime suntem nimic si totul e praf si pulbere. Poate nici atat. Intotdeauna va fi un gol in oricine atata vreme cat nu ramane legat dinauntru de divinitate. Chiar si atunci cand nu e evident, Cineva e intotdeauna cu noi. Orice as face peste zi, daca macar odata pe saptamana nu citesc din Biblie, ceva imi lipseste si simt ca totul aluneca de la mine: linistea, siguranta, acel sentiment de "acasa". Nimic nu mai are rost. Pasajele din Biblie, mersul la biserica si cantatul in cor sunt singurele activitati care mai contribuie anii astia la educatia mea religioasa. Nu sunt un mare invatat, si tocmai de aceea ascult ce se spune in jurul meu. Dar intotdeauna filtrez prin minte, constiinta si inima ceea ce aud/citesc/vad. Faptul de a citi din Biblie, cate putin (aproape) in fiecare seara imi da siguranta sa merg inainte, imi aduce mereu aminte ca exista perfectiune in lumea asta si ca ce e in jurul meu e doar temporar. In plus, Cineva stie absolut totul. Mult mai profund decat o pot face oamenii cu intruziunile A.I. invazia spatiului personal sau orice alte metode fizice sau imateriale. Eu cred si simt in fiecare zi ca nu sunt singur si nu sunt de capul meu aici pe pamantul asta. Iar acest lucru imi da incredere si curaj sa merg mai departe, sa incep fiecare zi cu incredere, indiferent cat de dura e situatia la lucru, in societate, samd. Iar faptul ca stai in contact cu tehnologia mai are un avantaj. Ii cunosti capabilitatile si limitarile si ... nu-ti mai este teama. Cu atat mai putin cu cat toate le faci cu gandul la Ce de Sus. Trecerea la automobilul electric se va face la timplu ei, controlat si in deplina siguranta. Vor fi dureri, dar vor fi si multe recompense. E doar parerea mea, de om umil si limitat.
-
mip, luni, 25.11.2019 01:10
hm ... azi a fost o chestie: @inexo + @zarne se iau "la trântă" !!! si @inexo vrea sa fiu eu ... arbitru ? judecator ? nu, nu să poate ... !!!!! mă ficiori mă, io vă adusăi la un loc în urmă cu mulți ani, ca și pe stimabilul @kotegaeshi ... de ani de zile ne știm, ne vorbim, chiar dacă distanțele dintre noi sînt f. mari, avem opinii mai mult sau mai puțin convergente, că doar nu sîntem identici !!! acu însă, constat ca @zărne a devenit foarte interesat de mașinile electrice, iar @inexo se încăpățînează să rămînă pe clasicele motoare pe combustie ... păi e dreptul vostru mă ficiori mă ! respectați-vi-l ! faptul că @zărne vrea electrice nu-l va duce în iad, dar nici în rai, precum nici preferința lui @inexo pt ics-uri ... cu totul altele sînt criteriile de !!! că în lumea de azi or fi tot soiul de manevre mai mult sau mai puțin ortodoxe, că oamenii se strică de la o generație la alta și lumea asta se îndreaptă spre ceva bun sau (mai probabil) rău, iar e sigur ... totul depinde de fiecare individ cum se raportează la ceea ce se întîmplă în jurul lui, de cum și cît se străduie pt mîntuirea lui ! oricum, ori e vorba de un @mip sau @zărne sau @inexo sau indiferent cine o fi, nici unul din ei nu poate influența hotărîtor istoria umanității !!! da, Sf. Serafin de la Sarov a zis ca un om care a dobîndit harul Duhului Sfînt luminează mii de suflete în jurul său, dar baiul mare e că acel blagoslovit suflet nu prea apucă să ajungă în apropierea conducătorilor lumii ăsteia ca prin influența sa să aducă lumină/bucurie sau decizii bine plăcute Cerului !!! nimic nu e perfect în lumea asta, dar nici nu poate fi ! noi amărîții ... trebuie să veghem în primul rînd asupra noastră ... fiecare în parte !!! voi doi, @inexorabil și @zărneșteanu, cînd vă veți întîlni (virtual sau față în față), să vă lămuriți reciproc neclaritățile/opiniile, să vi le respectați, apoi să faceți un care să fie respectat de voi și aci pe AM ... la cum vă cunosc eu, nu sînteți ficiori răi niceunu, atît că aveți acu o diferendă legată de subiectul ev vs ics ... dar abia peste vreo 50 de ani vom vedea dacă omenirea a pornit pe un drum mai bun sau mai rău față de ăsta pe care e acuma, referitor la transporturi ... rămîne oricum problema transportului aerian și maritim care e mai greu de rezolvat decît astalaltă ... cît despre cybertruck ... nevastă-mea a zis că e urît de nu să poate ! mie totuși, nu mi să pare să îl întreacă pe aztek de la pontiac !!! totuși, ideiile și tehnica/tehnologia care găzduiesc în el sînt interesante, dezvoltate, avansate, iar prețul anunțat arată că s-au făcut progrese în special la capitolul bateriilor, că acela era(și mai este) buba majoră a ev-urilor, fiind mult exagerat, făcîndu-le inaccesibile publicului larg !!! adicătelea, cybertruck cu 800 km autonomie, e la jumate preț față de X-Model care nu are decît vreo 500 km autonomie ... personal mă aștept ca în următorii 3-5 ani să ne pomenim cu autonomii mult mărite față de cele actuale(700-1500km), la prețuri mai mici decît avem acuma. deocamdată cererea pe-aci pe la noi depășește oferta, ceea ce face ca pt o electrică trebuie să destul de mult ... cu micile excepții de rigoare : ex. chevy bolt. pt tesla livrarea e intre 3-7 săptămîni, e-golf 12-18 luni, hyundai ioniq/kona peste 1 an ... etc. ... drumuri bune s-aveți !
-
mip, luni, 25.11.2019 01:14
@ZĂRNE ... bine zis ! bravo ! cred că și @inexorabilul va aprecia ... o seară faină !
-
inexorabil, luni, 25.11.2019 05:56
V-am ascultat cu atenţie. Mă surprinde şi mă va răni lăuntric întotdeauna faptul că voi doi vedeţi rostul “electricelor” (Zărne, tu chiar şi pe al “autonomelor”) şi că v-ar plăcea să le conduceţi. Totodată, realizez că aş bate apa în piuă străduindu-mă să vă îndrept privirile înspre “partea nevăzută a lunii” (unii, preaputernici ai zilei, vor musai ca aceasta să nu fie accesibilă prostimii planetare). De aceea nici nu voi mai insista pe temă…Fiindcă nu atât contează ce facem/gândim/intenţionăm, cât…cui slujim (mai mult sau mai puţin conştienţi) – desigur, prin intermediul acestor stări sau acţiuni. La urma urmei, nu voi da eu socoteală în locul altcuiva şi nici invers…La înfricoşata Judecată mă refer. Cum sublinia şi @mip, nu vom şti niciodată, în timpul vieţii în trup, care ne va fi traiectoria…postmortem, oricât ne-am zbate să “intuim” sau să excelăm în “fapte bune, plăcute Domnului”. Putem bănui, dar tot atât de bine ne putem înşela…fatalmente. Doar realitatea…inimii ne va pecetlui destinul. DIN PĂCATE, numai Cel Preaînalt o cunoaşte amănunţit, deci numai El – pe baza acestui criteriu fundamental – poate hotărî “unde” ni se cuvine să ne petrecem veşnicia…Singurul lucru care ne-ar osândi cu certitudine este numai şi numai ansamblul…indolenţă-pasivitate-indiferenţă. Aceste trei mine antipersonal ar nărui oricărui “fan” al lor pământul de sub picioare… Prin urmare, n-o să-mi mai bat capul…Axiomatic, fiecare va suferi consecinţele propriilor alegeri.
-
Alpine77, luni, 25.11.2019 14:32
Cred ca ar trebui facuta o rubrica pe teme religioase. Daca vreun dumnezeu e de acord cu masina electrica sau sau nu. Poate invitam si vreun preot pe aici sa ne explice.
-
inexorabil, luni, 25.11.2019 20:17
Ce să zici şi matale, bre Alpinule; când credeam că ţi-ai mai revenit, hop înapoi la mintea de cercopitec. Şi n-ar fi primul tău pocinog ateist… Oricum, poţi să sporovăieşti oricât despre “religie” – noi însă ne axăm pe…Dreapta Credinţă. Vezi mai întâi cum se “defineşte” şi pe urmă eşti invitat la simpozion. Dar nu aici…
-
vianu, luni, 25.11.2019 21:48
iaca, s-au trezit unii stapani pe tarlaua altuia ce sa-ti mai zic, isi imagineaza cate un ratacit ca e unsul de dumnezo si emite judecati de valoare pentru ca umbla cu el in gura si il foloseste drept scut la orice ocazie PS aston martin bulldog
-
Alpine77, luni, 25.11.2019 22:17
@inexorabil-ti-am mai spus ca vorbesti mult si prost. Daca vrei sa vorbesti prost despre masini aici esti la locul potrivit. Daca vrei sa vi cu povestile tale despre dumnezei si alte tampenii esti in locul nepotrivit. Tu poti sa te axezi pe ce vrea capul tau patrat pentru ca nu ma intereseaza. Singura problema este cand amesteci masini cu dumnezei.
-
zarnesteanu, marţi, 26.11.2019 00:02
OK, biaieti, hai s-o lasam asa cum e, ca n-are rost sa ne aruncam unul altuia invective. Mai ales nu vreau sa fie din cauza mea. @all, imi cer scuze ca am alunecat pe latura religioasa. Chiar n-am avut nici cea mai mica intentie. Da, toate se leaga una de alta, nimic de zis. Dar poliemica mea cu @inexorabil trebuia dusa in particular, nu aici. Sorry! @mip & @inexo, daca n-am fost destul de clar, o spun inca odata. Eu respect alegerea fiecaruia, indiferent care ar fi ea. Am reusit spre 100% sa nu ma mai cramponez de Asia vs Europa vs US si pentru mine e deja foarte mult. Chiar nu vreau sa ma iau la "tranta" cu nimeni, dar nici nu-mi place sa ma tranteasca cineva fara motiv. Chiar daca au fost unele lucruri care m-au deranjat, inteleg perfect motivul pentru care mi-au fost spuse. Si pentru asta am zero ranchiuna pentru @iinexorabil. Daca pentru mine e ok, sper ca si pentru voi va fi. Oricum, o sa incerc sa nu mai raspund "provocarilor" decat in particular :) E mai bine asa pentru toata lumea.
-
inexorabil, marţi, 26.11.2019 09:01
Senzaţie pură să-i văd pe siamezii alpianu unul după altul (cât pe ce să scriu “unul peste altul”). Domnule Kiro, Zărne şi alţii: preţuiţi-i, stimaţi-i, sorbiţi-le şi savuraţi-le “omniscienţa” în continuare. Şi nu uitaţi: în timp ce voi veţi fi pioşi, cuplul de comico-tragici vă va terfeli cu “dumnezo” şi “dumnezei”, dar, perfizi nevoie mare, vor evita să fie la fel de direcţi precum la adresa mea. Pentru că, zgândărindu-i eu cum se cuvine, scot din ei aluatul “palpabil” din care sunt făcuţi, atunci când ne aflăm…conştiinţă către conştiinţă. Dar nu-i bai: că ca aceşti guru ai automobilului (pardon, ai mobilităţii urbane) nu mai găsiţi. PS. Nu mă cred niciun “trimis de Sus”. În…Apocalipsa, cap. 11, te poţi întâlni chiar cu doi, nu doar cu unul. Pur şi simplu mă străduiesc să nu adaug alte compromisuri vieţii mele, ca de pildă “electro-autonomele”. Hai pa!
-
Kirotractor, marţi, 26.11.2019 10:43
Ultim update strict ontopic, după o relativă liniștire a apelor post-cea-mai-șocantă prezentare de nou model EVER. Sarcina utilă (max. payload) a Teslei rezultă deci că-i de 1.580 kg însumată=totală, adică în benă și-n cabină. ...Mai mari oricum ambele decât ale trio-ului concurenței principale clasice, F-150 / RAM 1500 / Chevy Silverado, cu dimensiuni exterioare similare; Rivian RT1 e-n orice caz mai scurt cu 35 cm, în altă clasă de pick-up-uri, *4-foot-bed*. Plus că va fi mai scump, de la vreo 75.000 $ (dar 750 CP, 0-60 mph în 3,2 s.) Masa proprie estimată -- min. 6000 lbs, adică +2.700 kg cu baterii de 150-170 kWh (tot estimate), rezultînd vreo 4,3 tone total rulant (oricum peste cele 3,5 t admise cu permis categ. B.) Și capacitatea de tractare e de record (vreo 6 tone), dar mica... mare problemă rămâne autonomia în regim de tractare. Fiindcă proprietarii de Model-X (tancul ovoid cu uși-fluture pe spate) raportează consumuri specifice de 2-3 kWh/milă, adică 120-150 kWh / 100 km când trag după ei rulote... Autonomia de 800 km ar cam intra deci la apă spre 100-150 km în condiții dure. Laturi pozitive totuși, după câteva scurte test-drives efective: - spațiul interior e suficient și-n spate, inclusiv pt pasageri de +1,90 m. - scaunele sînt f. confortabile, ca și supensia de altfel, fără să fie *barcă pe valuri* - accelerațiile-s de nivel Model-3 Performance, adică fulminante - caroseria din inox nevopsit (cost-saving factor) nu prea se îndoaie sau zgârie - bena e accesibilă doar prin spate, dar multiplele *șine* vizibile ca linii paralele permit montarea a nenumărate cârlige-mufe-șufe :-) - nu are oglinzi exterioare, ci retro-camere ascunse -- pt unii poate fi o hibă însă. Ar mai fi și altele, de genu *Nu bate, cloncăne sau troncăne*, dar le las pentru samsarii anului 2033. :-) Care prevăd că vor lăuda și bateria *ca nouă, frate*, folosită de o bătrânică americancă mai mult ca să-și alimenteze foehn-ul. :-P
-
vianu, marţi, 26.11.2019 11:19
caroseria din inox cum va trece de testele la impact ? ceva zone "deformabile"sau ne intoarcem la anii 50-60 cand ramane coaja intreaga si ocupantii ies "pe bucati"... impactul cu pietonii, ciclistii, etc? pare sa nu fie o probelma, nu lasa urme (de vopsea). Deci ne "linistim" si aici masina (?) asta nu e doar urata dar e si periculoasa...The road off hell ar zice Chris Rea
-
inexorabil, marţi, 26.11.2019 11:43
Inexo cel raţional a părăsit scena. Inexo cel…pasional simte nevoie unei confesiuni. Ce s-a întâmplat…vienezule?! Altădată îl strângem amândoi pe mafiot în menghina sarcasmului de-i ieşeau ochii (minţii) din orbite. Între timp însă, ne-am trezit de-o parte şi de alta a baricadei…Când Alpine şi-a făcut “botezul” pe AM, am fost printre primii care l-au întâmpinat cu căldură sinceră. Este detestabil ateismul vostru vădit, deşi mai degrabă mi s-ar părea…antiteism. Nu exclud însă propria mea vină! N-am ştiut cum să vă atrag spre lumina Adevărului…De aici şi vrăjmăşia dintre noi. Deşi nu-mi place, o îmbrăţişez şi eu…Nu-mi dau seama ce forţe nevăzute “asigură” o asemenea ambianţă funestă pe AM. Cert este însă că dispreţul şi ura nu vor linişti niciodată spiritele. Iar abulia noastră (spre ideea de reconciliere, extrem de utopică în prezent) toarnă gaz peste foc…Prin urmare, cea mai bună decizie pe care o pot lua acum este să vă ignor complet pe voi doi, chiar dacă nu pot să rămân indiferent faţă de sufletele voastre, mai ales că nu este niciunul dintre noi mai drept în ochii…Domnului – să nu uitaţi, aşadar. Şi, măcar din când în când, acordaţi-vă un moment pentru…introspecţie. Fiindcă necredinţa eclipsează şi chiar surpă toate virtuţile/calităţile, oricât de reale, de apreciate de cei din jur…Apropo, sper că ştiţi că…savantul Blaise Pascal a lăsat posterităţii câteva cugetări foarte…iscusite, din care sigur se poate învăţa…esenţialul, cât mai repede cu putinţă, căci “vine noaptea, când nimeni nu poate să lucreze” (Ioan 9:4). La ce să lucreze? La ridicarea temeliei propriei sale mântuiri, desigur. Iar despre “noapte” n-are rost să mă exprim în figuri de stil pentru cei…vigilenţi/isteţi.
-
inexorabil, marţi, 26.11.2019 11:44
Hai să mai cochetez şi cu “on topic”-ul… Mister K, triada americană clasică a camionetelor rămâne una de referinţă. S-a trezit şi Tesla să…Chiar crede că-i poate “răpi” atât de uşor pe fan(atic)ii bestiilor ICE? Doar dacă s-ar sinucide “Big Three” înclinând spre “noul trend”…De fapt, ia să fie expuse, unul lângă altul, “Cybertruck” şi…Shelby F-150 755 HP Supercharged şi cineva să înregistreze cum se împarte fluxul de admiratori – bag mâna nu în foc, ci direct în reactorul nuclear că am avea parte de o surpriză delicioasă, paradoxal mai ales din partea…puietului omenesc.
-
Kirotractor, marţi, 26.11.2019 12:57
@inexo: Ca să mai azvârl alte pietricele ideatice conexe "cyber-ştirilor": " Urmărit cu interes disputa stimabililor @inexo-zărne, demnă de tomuri doxologice. ;-) ...Cam prea obosit acu de disecat conexiuni "vinculoide" a la Giordano Bruno dintre natura umană şi cea divină, mai pot adăuga doar: Tehnologia e bună -- dar numai până când ne tentează să dăm concediu neuronilor şi procură cu drepturi nelimitate siliconilor. :-)" ... ar trebui să tastez cu mult peste limita răbdării mediu-ponderate, dar şi a capacităţii de afişare AM. Pe f. scurt totuşi, trebuie să fim conştienţi (egal dacă resemnaţi sau entuziaşti) că "e-tranziţia" va avea loc conform "ordinului pe unitate" planetar, inclusiv pe felia truck-urilor. Urmată însă clar, deşi la un orizont temporal mai lung, de autonomizarea "in corpore" a mobilităţii, în paralel cu alte şuste având target metamorfozant structural-(in)uman. ...Şi aici e hiba majoră pe care n-o prea sesizează nimeni ca perspectivă a controlului absolut prin constrângeri aidoma, chiar dacă acceptate gradat-benevol fiindcă insidios introduse. Pun stop aici însă, că-ncepe să-mi vibreze şi mie tărtăcuţa :-) doar la gândul apropiatelor updates-uri "over-the-air" ale viitorilor semi-cyborgi, semi-fericiţi fiindcă total VR-conectaţi şi confortabil nanobotizaţi. :-P ...Nu degeaba sugera Elon că scopul "lor"-Neuralink-ilor e păstrarea conştiinţei umane spre infinit ..."in the machines". Şi într-un alt gen de realitate iluzorie decât cea dată De-Mai-Sus --- tot simulată pare-se, dar incluzând destul liber-arbitru din proiect ca să ne putem construi Raiul sau Iadul propriu dintr-o viitoare viaţă "pe bune" inaccesibilă altfel. ...(aplauze, urale, ovaţii) :-))) ...
-
Arogantul, marţi, 26.11.2019 15:49
imi place designul exterior, si cam atat la interior zici ca e beci, sau cavou , fiecare cum vrea ai un volan de jucarie, ai un televizor in loc de butoane, si acu nici retrovizoare nu mai ai, ai un fel de telefon pus pe orizontala, ce conteaza ca o camera se poate strica sau murdari, si nu mai vezi nici un drac in spatele masinii
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
Asta e pe bune? Nu e concept? Wow! Star Trek direct.