Grupul Volkswagen actualizează planul pentru 2030: până la 75 de modele electrice și 60 de modele hibride
Grupul Volkswagen intenționează să aibă o flotă de până la 75 de modele electrice și 60 de modele hibride până în anul 2030, în urma unor investiții totale de circa 60 de miliarde de euro.
Cu doi ani în urmă, Grupul Volkswagen a anunțat un plan ambițios de investiții pentru ca până în 2030 să aibă o flotă de 50 de modele electrice și 30 de modele hibride.
Reprezentanții Grupului s-au reunit însă în această săptămână și au actualizat planul cu o serie de noutăți majore, în special în privința gamei de modele electrificate.
Astfel, principala noutate este că Grupul Volkswagen își propune să ajungă la o flotă de până la 75 de modele electrice și 60 de modele hibride până la sfârșitul anului 2029.
Oficialii Grupului anticipează că, în tot acest interval de timp, vor comercializa aproximativ 26 de milioane de mașini electrice și 6 milioane de mașini hibride.
De asemenea, Grupul Volkswagen menționează că circa 20 de milioane de mașini electrice vor fi produse pe platforma Modular Electric Drive Matrix (MEB), cea utilizată pentru modelele precum Volkswagen ID.3, în timp ce alte 6 milioane de unități vor fi realizate pe platforma High Performance Platform (PPE), așa cum se întâmplă în cazul unor modele de performanță precum Porsche Taycan.
Modelele electrice vor fi produse în Germania (Zwickau, Emden, Hannover, Zuffenhausen și Dresden), Cehia (Mlada Boleslav), Statele Unite (Chattanooga) și China (Foshan și Anting).
Cu această ocazie, Grupul Volkswagen a dezvăluit că va lua o decizie finală în privința uzinei planificate pentru Turcia până la sfârșitul acestui an, în condițiile în care planurile de construcție au fost amânate din cauza situației politice incerte.
Pentru toate aceste planuri, Volkswagen va investi în total circa 60 de miliarde de euro în următorii 5 ani, dintre care 33 de miliarde de euro pentru mobilitate electrică și restul pentru digitalizre și hibridizare.
Via Grupul Volkswagen
Băi nene,cu investiții d-astea încep să cred că amenzile alea post-Dieselgate au fost ca-n bancurile cu Radio Erevan. Adică au fost de 30 miliarde €, dar care le-au fost dați, nu luați. :-))) Oricum, ca mai toate (pseudo)știrile VAG împinse spre teatru absurd din jde cauze (contradicții, inexactități, PR grețos etc.), și asta se-nscrie într-un serial care ar putea fi botezat: *Cincinalu-n patru ani și jumătate.* :-P (cei mai tineri-inocenți pot asculta aici aberația-model:) https://www.youtube.com/watch?v=CzqI3iwZjg8