Volkswagen amână decizia pentru uzina din Turcia: germanii sunt îngrijorați de efectele războiului din Siria
Grupul Volkswagen a amânat decizia finală cu privire la construcția unei uzine din Turcia după ce acest stat a lansat o operațiune militară în Siria care ar putea avea ca efect o serie de sancțiuni economice pentru exporturi.
Grupul Volkswagen a anunțat în această vară că Turcia reprezintă principala opțiune pentru o nouă uzină auto în estul Europei, iar recent a înființat o subsidiară în această țară.
Pasul următor era reprezentat de confirmarea oficială că Volkswagen va produce mașini în Turcia, însă anunțul final a fost amânat pe termen nedeterminat de situația politică din zona. Cu numai câteva zile în urmă, Turcia a lansat o operațiune militară în statul vecin Siria, ceea ce a generat critici vehemente din partea Statelor Unite și Uniunii Europene.
În acest context, un purtător de cuvânt al Volkswagen a admis că decizia finală în privința uzinei a fost amânată. "Monitorizăm cu atenție actuală situație și suntem îngrijorați de ce se întâmplă", a explicat purtătorul de cuvânt.
Principala problemă pentru Grupul Volkswagen este că noul conflict armat ar putea conduce la impunerea de sancțiuni economice împotriva Turcia. Una dintre principalele metode ar putea fi interzicerea importurilor de produse din Turcia, ceea ce ar însemna că Volkswagen nu ar putea exporta în Europa mașinile produse în Turcia.
O astfel de decizie ar avea însă un impact semnificativ și asupra celorlalți constructori care au deja uzine în Turcia, printre care se numără Toyota, Renault, Ford, Hyundai, Honda și Fiat.
Grupul Volkswagen intenționează să investească un miliard de euro într-o uzină în Turcia care să producă mai multe modele, printre care Volkswagen Passat, Skoda Karoq, Skoda Superb și Seat Ateca. Uzina ar urma să înceapă producția în 2022, iar producția totală este estimată la circa 300.000 de unități pe an.
Varianta de rezervă a celor de la Volkswagen este Bulgaria, care s-a reorientat însă deja spre negocieri cu Hyundai. România a fost de asemenea pe lista scurtă de opțiuni înainte ca germanii să aleagă Turcia.
Via Automotive News
-
Tatraurs, marţi, 15.10.2019 14:47
Dar cine sa puna sanctiuni Turciei,America?Tot asa trebuia si America sanctionata pentru primavara araba si haosul pe care l-au facut in toate tarile unde au exportat democratie,cum ar fi fost ca Germaniaia,daca nu ar fi avut bocancul american pe gat de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial,sa nu mai lase Bmw-ul sa isi faca fabrica in sua atata timp cat america invadeaza atatea tari. Siria e o ruina din cauza americanilor,cat tupeu pe ei. Oricum,daca nu e Turcia ,pt vw ,urmatoarele tari sunt Bulgaria si Serbia,Romania clar nu.
-
c, marţi, 15.10.2019 14:55
Sa o faca direct in Rusia, ca acolo nu ajunge razboiu, de obicei de acolo pleaca ...
-
Calingura, marţi, 15.10.2019 14:57
Daca Romania nu ar fi atat de pe dinafara oricarei realitati, acesta ar fi un moment bun sa reintre in joc si sa obtinem fabrica aici.
-
Kirotractor, marţi, 15.10.2019 15:46
"Lista scurtă" a nemţilor îmi pare cam lungă.:-) Şi oricum ştiam de-o interdicţie a discuţiilor cu iz (geo)politic pe AM. Concluzie: nu comenta ce face... adică scrie popa. :-P ...Dar stai, că tema-i (şi) economică de fapt, fiind vorba de bani în final pentru VW, riscarea unui miliard nefiind o bagatelă nici măcar pentru ei. Subscriu în orice caz la părerea lui @Tatraurs, deşi-s surprins că mai există logică de bun simţ în oceanul de prosteală atent programată (mai ales) prin mass-media. Cu opinia lui @Calingura sînt la fel de acord. Puţini cunosc totuşi substraturile oculte ale împărţirii sferelor de influenţă. Altfel ne-ar fi mai clare motivele pentru care nemţii nu prea ne mai mulg direct colonia ca pe vremea vameşilor (Hohenzollern), ci prin emisari ai Reich-ului de Est gen OMV, Raiffeisen ori Schweighofer. Purtătorii de şorţuleţe din loja "Le Grand Orient" ştiu mai bine de ce...;-)
-
ACE - Craiova, marţi, 15.10.2019 17:01
Turcia da cu toporul de cativa ani buni, atat in NATO cat si in U.E....chiar daca totul a culminat cu o prabusire economica continua... Iar ambitiile lor - cam bolnavicioase - se rasfrang si asupra vecinilor. Nu sunt prea clare intentiile lor REALE mai ales ca - peste 2 ani - ar trebui sa serbeze POMPOS 100 de ani de la infiintarea Republicii...Grecia este IN ALERTA MAXIMA privind acest eveniment si problema cipriota. Dumnezeu stie unde dai si unde crapa....
-
Tatraurs, marţi, 15.10.2019 17:58
Ace-craiova,pana sa zici ca da turcia de cativa ani bun in nato,sa nu uitam ce-au facut americanii in Balcani,in Serbia. Pe langa ei,Turcia e copil de tzatza.Cum apare unu' care iese de sub butoanele americana(Erdogan),cum automat e facut dictator,ca nu respecta statul de drept...vezi ca pana in 2017 turcii nu aveau nevoie de viza sa intre in sua,in schimb,noi partenerii lor strategici...
-
dan_grc, marţi, 15.10.2019 18:28
@ Tatraus In Turcia, ca si-n Rusia, aproape orice ziarist sau oponent politic ce critica puterea, este ori la inchisoare, ori mort, astea nu sunt doar povesti, Erdogan chiar este dictator, mai mare ca Putin chiar, ca romanii au nevoie de vize este altceva. Eu le doresc tuturor celor care nu cred ca in aceste tari trebuie sa ai grija ce vorbesti, sa se mute in Turcia sau Rusia, ca Europa este nasoala.
-
Tatraurs, marţi, 15.10.2019 19:45
Normal,mai ai sa zici ca Putin e de vina pentru toate,de la granitele deschise pentru toti,incalzirea globala,feminism,politic corect,lgbt...Cred ca tot rusii au fost aia care au ras cu bomba atomica doua orase de pe la japonezi dar trolii rusi platiti de Putin au bagat fakenews-uri cu americanii di lacheii lor europeni
-
dan_grc, marţi, 15.10.2019 19:56
Cum spuneam, muta-te in Rusia, sa gusti democratia, prefer bullshiturile americane si aerele europenilor la orice ora, Rusia nu ne-a adus niciodata nimic bun, doar nenorociri, Romania are mare noroc ca este in UE si Nato, cu toate dezavantajele, altfel eram mai rau ca Ucraina, gen Moldova.
-
Tatraurs, marţi, 15.10.2019 20:20
Sa nu confunzi rusii albi cu cei bolsevici,"rusi" care au omorat milioane de rusi .Sa spui ca rusii nu ne-au adus niciodata nimic bun e semn de ignoranta totala.Kiseleff a sistematizat Bucurestiul,romanii nu avea numere la case,ca exemplu, ca ne-au scos de sub turci n-a fost bine?inca am fi fost pasalac turcesc.Dar ca ne-au dat Transilvania sa-i pedepseasca pe unguri cum a fost? "ie rai rusii,maica"Au suferit si ei la fel ca si poporul roman,alta a fost cauza,altii au fot oamenii care au tras sforile.P.S Vezi ca Lenin a ajuns in Rusia din Germania,acolo unde locuia.A ajuns cu bani germani sa le faca alora o revolutie.
-
dan_grc, marţi, 15.10.2019 21:31
Esti ca milionarii rusi care critica Europa si America non stop, dar ei locuiesc in Londra, Monte Carlo, Paris, se plimba cu Rolls, Bentley, Porsche, Ferrari, Lamborghini, dar la un pahar de vodka isi amintesc de cat de tare este Lada lor si sunt mandri de asta.
-
@tatraus, miercuri, 16.10.2019 09:19
cam ai dreptate, propaganda a fost inventata in germania, exportata cu succes in rusia si adusa la perfectiune de america, iar acum ne baga pe gat o pseudoistorie la care majoritatea bune botul, astfel incat am ajuns s-o sugem la occidentali, fara a ne da seama ca stam cu curul periculos de aproape de rusi, doar un cm departe de-o posta...
-
Kirotractor, miercuri, 16.10.2019 10:05
Update -- ontopic, dar clar fluid-incert, la fel cum e situația globală actuală. Celebrul Falcă (primar Arad care, după unele guri rele... fiindcă invidioase probabil, :-) ar fi drenat o parte a mega-șpăgilor din vămile vestice spre Trococeni) a declarat chiar ieri că am mai fi totuși în cărțile VW. Mai clar, Aradul a oferit VW 1.800 hectare teren cu toate utilitățile ușor instalabile plus autostrăzi disponibile -- alea ungurești, evident. ;-) P.S. (offtopic ăsta): Cine vede vreo deosebire între milionarii noștri și-ai urșilor (pardon, rușilor :-)) are sigur nevoie de noi dioptrii.
-
Fara alehas, miercuri, 16.10.2019 10:06
Pesede-ii de pe aici ar trebui sa puna mana sa citeasca putina istorie si sa vada ca de la rusi si turci nu ne-au venit decat belele. Romania moderna s-a ridicat in perioada unor regi de natie germana... In zilele noastre francezul si americanul au ridicat niste fabrici pe aici si dau de munca unor oameni. Rusul /turcu ce au facut ? Nu mai vorbesc ca daca nu bateam palma cu americanii ptr. protectie, eram ceva gen Ucraina ori poate mai rau.
-
andrei, miercuri, 16.10.2019 10:29
n-ai ce sa la ceri, e plin de rusnaci in romania. nu ne-a ajuns cate ne-au facut in 50 de ani, plus metehne ramase si acum, noi ii acuzam pe americani. noaptea mintii. insa m-as bucura sa vina VW la arad. insa ma indoiesc ca se realizeaza.
-
Kirotractor, miercuri, 16.10.2019 10:42
Apropo de *istoria scrisă* (de către învingători, normal), nu trebuie uitat un citat din șarpele perfid pe nume Churchill: *Istoria va fi blândă cu mine -- știți de ce? Fiindcă eu o scriu !* :-P Chiar dacă știu că-i vânare de vânt, repet (pt ultima oară înainte să-mi iau câmpii din pustia AM)... perplexitatea observării procentului zdrobitor al hipnotizaților de falsa dihotomie *dreapta-stânga*. ...Exemplu (intenționat simplist, pentru spălații intens pe sinapse) -- că tot veni vorba de Falcă, cum credeți c-o fi el: *de dreapta* (că-i PNL-ist acu) sau *de stânga* (c-a fost PeD-ist, partid sucit brusc stg./ dr. fără vreo explicație... dogmatică) ??!! ...Vă garantez deci că va fi la nevoie și *volzvaghinist* dacă-i iese destul parandărăt. :-)
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 12:05
Întărâtă-i, drace! Alias deviza care reușește întotdeauna să mențină starea de confuzie printre aceste eterne ambalaje fără conținut numite...oameni. Mi-amintesc de o fază/frază din "Armaghedon" (titlu de film, totuși, derutant, căci adevăratul Armaghedon va consemna lupta finală dintre Hristos și Antihrist...impropriu zisă luptă, căci nu se vor confrunta David cu Goliat și nici măcar nu va fi vorba despre o confruntare...de idei, ci pur și simplu Infinitul ca ființă îi va arăta neantului autopretins viață ceea ce este el în mod primordial), în care astronautul rus Lev pune punctul pe i într-o dispută despre calitate și onoare cu omologii americani: "Componente americane, componente rusești...De fapt, toate sunt făcute în Taiwan!"... Așa si cu "deștepții" de noi, prostimea (iremediabil) planetară: "antiteza" Vest-Est s-a mutat samavolnic în (prea) delicatul catehism Bine-rău, iar "spectatorii" (instigatorii) din...tenebre (tocmai de aceea...iluminați :D) se cufuresc pe ei de râs...Vorba simpaticilor de la BUG Mafia: "care prostesc pe proști"... V-am mai sugerat și altădată: trebuie învățată, în toată splendoarea ei intrinsecă și multilaterală, lecția...Berlinului de Vest, alias singura oază de democrație palpabilă din excesiv de zbuciumata ultima sută de ani telurică și rezultată tocmai din încleștarea ilogică a doctrinelor politice, și anume: mica libertate, înconjurată (și tolerată) de marea ROBIE (tradusă drept: schimonosire a personalității umane prin heirup ideologic --- în Est; respectiv debusolare spirituală, pe fond de întețire a inegalabil de perfidei propagande consumeriste demult marxisto-planificate --- în Vest), s-a...plictisit, în consecință...instinctivă tânjind după experiența "superioară" a "contopirii" cu "frații" de dincolo de Zid/zid, astfel încât individualitatea (atenție, opusă individualismului!), autenticitatea, meritocrația și competiția au lăsat loc, nesupărate, "șansei egale pentru toți" (mmm, senzațională tentație socialisto-liberală). Desigur, pe 9 noiembrie a.c., nemții vor serba, în stil festivist definitoriu, 30 de ani de "reparație istorică", în loc să comemoreze (fiecare în sinea lui) spulberarea limitelor (indiscutabil, susținute de noimă) hotărâte...Sus de către...setea demențială de "semnificant global" cuibărită (prin metode educaționale sau mai degrabă antieducaționale!) în omul modern (ultimul atribut fiind traficat, în egală măsură, atât de "fiara roșie", cât și de "civilizația occidentală", dar na! suferim cu toții de o prea accentuată și... ocultată amnezie). De fapt, știți ce ne transmite, în substrat, Mister K, referitor la pseudocombatul Dreapta-Stânga? Că trebuie admisă necesitatea existenței de Dreapta și Stânga, dar într-o singură manieră oricum singura posibilă, recte cea încuviințată de...Adevăr (veșnic viu!) : Dreapta și Stânga...Mântuitorului. Da, dragilor, exact cum citiți! Și nu încape nicio îndoială că El va așeza oile (ascultătoare de cuvântul Lui, adică de Cuvântul) de-a Dreapta Lui, iar caprele (toți...ceilalți umanoizi) de-a Stânga Lui. Punctul comun al tuturor "împărțiților" (mai corect: autoîmpărțiților) va fi reprezentat de suveranitatea...veșniciei. Însă deosebirea o va face ceea ce a ales literalmente (conștient sau nu? --- chiar și cei mai odioși scelerați sunt înzestrați nativ, adică de Sus, cu...conștiință, fiind o certitudine...adamică) fiecare dintre noi. Iar dacă ne vom trezi "participanți" la...înfricoșata Judecată, atunci să fim siguri că ceva...nu este (n-a fost --- în timpul acestei vieți vremelnice ) în regulă cu noi! De ce? Fiindcă, în mod axiomatic, "cine crede în Mine și în Cel Care M-a trimis la Judecată nu va veni"...Limpede, nu? Apropo, domnule Kiro, cum adică...să bateți în retragere?! Vă rog să reconsiderați...Nu este îngăduit de Sus! Dacă încercăm să fugim de încercări, scârbe și suferințe (vă înțeleg omenește, dar nu trebuie să triumfe voia noastră...iremediabil slabă, deseori chiar...abulică) --- și, precum o regulă a lui Murphy, cu cât dorim noi ca ele să se atenueze sau chiar să înceteze, cu atât se vor...intensifica--- atunci ne asemănăm profetului Iona, dar și el a fost readus de Dumnezeu în simțiri firești. Mai ales că tot ce se întâmplă astăzi, pretutindeni în lume, înseamnă doar "începutul durerilor" (Matei 24:8). Păi cum, noi abandonăm meciul încă de la vestiar?!
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 13:04
PS. Sper că isteții au sesizat faptul că eu am reprodus intenționat "incorect" un verset evanghelic. Adică am scris "cine crede" în loc de "oricine crede" (ultima expresie echivalează cu realitatea fizică). De ce m-am pretat la acest artificiu? Ca să putem pendula între nuanțele...mântuitoare: "oricine dintre ortodocși" și "cine din lumea largă". Oricum, am lansat o provocare teologică...Da, da, da, pe un "site auto" (adepții frenetici ai "respectării profilului/statutului" să țină seama că și ei încalcă "la greu"/cu brio reglementarea/recomandarea adresată..."dujmanilor" doar prin "simplul" fapt că dânșii aruncă la spartul târgului --- inclusiv pe AM, care, nota bene, este târg, "market" --- cu epitetele/etichetele atât de dragi înțepenitului/șablonardului repertoriu #rezist: "pesediști", "comuniști", "rusnaci", "putiniști" bla-bla-bla; de fapt, precum în "obsedantul deceniu", când scornești "dușmanul de clasă" și "dușmanii poporului", trebuie musai să le livrezi cretineților manipulabili și incurabili din magma-masă nutrețul lingvistic "adecvat", în privința căruia "eminențele cenușii" din Propaganda squealeriană nici măcar nu depun vreun efort...imaginativ-creator --- pur și simplu se consultă asiduu între ele și convin care termeni și lozinci merită utilizate/inoculate cyborgilor stradali și, eh, tastaturali, sic!). Pe curând!
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 13:31
PPS. Mai permiteți-mi doar această observație: când văd cum este redată (nu întâmplător sistematic) reclama cu matusalemicul "înțelept de Dreapta" (în realitate, "roșu" nu până în măduva oaselor, cu tocmai de acolo începând!) Mihai Șora, în care dumnealui se dă drept "anticomunist" și încă în mod "empiric", mă apucă o greață...incomensurabilă în cei peste 40 de ani ai mei. V-aș mulțumi dacă ați sări să mă ajutați cu murături sau cu lămâie, dar mai potrivit ar fi să citați din Sf. Scriptură: "Nu este de mirare că satana se preface în înger de lumină" (nu este lipsită de importanță remarca popular-tradițională conform căreia "dracul este bătrân"). La urma urmei, avem la îndemână exemplul cel mai "strălucit" (apropo de lucși) : Petrov...euro(tu)peistu' :)
-
Edikkk, miercuri, 16.10.2019 13:51
Avantajele enorme ale Turciei sunt: - ţară cu mulţi locuitori și deci mulţi clienţi (pe principiu naţionalist - românii cu Dacia, ungurii cu Audi, etc) - ţară cu PIB foarte mare - existenţa unei minorităţi turce foarte importante în Germania şi deci o mare afinitate - guvernul turc ar fi cumpărat anual 50.000 de maşini VW - ieşirea la Marea Mediterană cu direcţie de export direct către toate ţările sud europene mediteraniene - plus cu ieşire la toate ţările nord africane şi aproape de canalul Suez şi deci cu restul lumii, gen orientul mijlociu şi Asia Plus că producţia din Turcia nu este destinată europei unde în viitor se vor accepta doar PHEV şi BEV ! Ci lumii a doua... Nu cred că vor renunţa la Turcia încă... este un joc...
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 16:05
Cu scuzele de rigoare (i-am omis), le adresez stima mea și lui @Tatraurs și @(@ tatraus), nu doar lui Mister K, subscriind, apropo, la remarca dumnealui în privința "speciei" pe cale de dispariție a...crimăgânditorilor :D Iar printre cei (câtă frunză, câtă iarbă) care, fiind paralizați psihosomatic (până la abulie totală) de insidiosul și ocultul sindrom general CCC, nu se opintesc deloc să iasă din pâcla global-împăienjenitoare de ochi ai minții, așternută, cu minuțiozitate/rigurozitate, de "măiestream media" (în loc de "mainstream"), se situează (deloc surprinzător însă, ba chiar jenant) și...Dan Grecu. Și nu te irita, Dane, dar mă văd nevoit să-ți mărturisesc: dacă Mafia este Cațavencu, atunci tu ești...Farfuridi. Mare păcat...Credeam că, totuși...Doamne, ce neverosimil și ce deprimant: de ce trec anii peste unii chiar...zadarnic (că tot am amintit aici de "venerabilul" Șora) ? De ce nu se poate plasa mereu semnul echivalenței între experiență și înțelepciune? De unde atâta înverșunare de a nu fi detractorii Tăi nici măcar curioși de apropierea de Adevărul Tău?...
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 17:14
Ha-haaa, "show"-ul de abia începe (apropo, v-ați procurat bilete pentru rândurile din sala vieții care asigură cea mai bună vizibilitate asupra scenei pe care va rula "spectacolul"...sfârșitului lumii?). Mesaj cu grad de urgență văzduh pentru toți încrâncenații "pro-Vest" de pe AM: băieți, nu puteți cânta la două flauturi deodată --- alegeți: ori high-tech, ori eco-trend! Fiecăreia dintre cele două patimi îi corespunde un...demon și ei doi nu se împiedică de niciun obstacol în conlucrarea lor "invizibilă", dar pământenii n-au dreptul (de Sus) să adopte și să-și aroge concomitent sensurile a două realități teoretic excluzive reciproc! Adică, pe concret, emiți, cu mândrie proletară și din "electrica" ta, zero emisii pentru sărmanul mediu, dar, totodată, te faci că plouă (torențial) în privința...smartphone-ului și chiar a sistemelor avansate din "mașina" ta, care, de fapt, duduie de elemente tipice industriei chimice/sintetice. Așadar, nu mai ține prosteala...Transumanismul + ecologismul = zero dublu barat! Pe oricare dintre ele ai transfera-o "dincolo", sigur ar căpăta minus față de cealaltă...Sau ar fi cazul să invoc butada "și cu puii în curte, și cu sufletul-n rai" ? La urma urmei, ar fi ca și cum Johnny Mnemonic s-ar prosterna în fața Gaiei.
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 17:19
Erată: emiți zero noxe, pardon. Rog corectură. Iar din "sufletul" să dispară articolul hotărât. Mulțumesc.
-
dan_grc, miercuri, 16.10.2019 18:09
Multumesc, o fi jenant, eu stiu povestirile alea adevarate de la bunici, care bunicii le stiu de la strabunici, despre comportamentul rusilor si al nemtilor, cand au trecut prin satele noastre, sa ramana cine se simte cu amprenta " pozitiva " a rusilor. Cine spune ca daca esti cu Vestul trebuie sa fii eco neaparat ? Lumea occidentala nu inseamna doar industria auto, inseamna niste valori, care asa cum sunt ele acum, mai diluate sau nu, le prefer Estului, adica Rusiei, ca tarile din Est chiar nu sunt prietene cu rusii, nu din cauza manipularii americanilor, ci pentru ca rusii au stiut mereu sa-si faca " prieteni ".
-
Fara alehas, miercuri, 16.10.2019 18:53
@Inexorabil Din ce evanghelie e citatul tau "cine crede în Mine și în Cel Care M-a trimis la Judecată nu va veni" ?
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 22:41
@Fara alehas: Evanghelia după Ioan, 3:18 și 5:24. Dane, am mai dezbătut tema occidentalismului...În general, românașii echivalează Vestul cu un El Dorado exclusiv MATERIAL. Între timp, consumerismul s-a extins și a făcut pui și pe meleagurile bravilor voievozi ortodocși, transformându-se într-o realitate Globală (sau, mă rog, cvasi-Globală, așa că mă uimește faptul că încă mai tânjesc unii după "raiul" occidental (dar limitat la spațiul european, deși, precum am mai subliniat, Occidentul propriu-zis coincide cu lanțul Americilor, astfel că, în Țara de Foc, aproape de Antarctica, te afli în Occident, sic!). Și iarăși decretez: nu mai asociați Germania cu Occidentul...Ea va reprezenta întotdeauna Centrul --- vă amintiți de WW1? "Puterile Centrale". Dar ia zi: rușii ți-au dăunat ție personal cu ceva? Eu de ce nu nutresc niciun sentiment negativ față de națiunea lui Tolstoi, Dostoievski și Gorki? Un frate al bunicii mele dinspre tată nu s-a mai întors niciodată din războiul nazisto-bolșevic. Străbunicul meu dinspre mamă a fost rupt în bătaie de "eliberatorii" bolșevici. @Tatraurs ți-a explicat limpede în ce constă diferența esențială și presupun că nu este istoric de vocație --- iartă-mă că te întreb, dar ești cumva redus mintal??? Pe orice om lucid Rusia îl duce cu gândul în primul rând la marea Biserică Ortodoxă, implicit la iubitorii de Dumnezeu țari...Și de ce generalizezi despre o națiune (oricare ar fi ea) ? Conform "logicii" tale, ar trebui să ne numească Globul niște...dinci (de la Dincă). Aaa, că nu poți fi de acord cu politica externă a Moscovei este altceva. Nici eu nu mă împac cu multe dintre "isprăvile" diplomației de la Washington DC și nici cu atitudinea deseori belicoasă a lui US Army, dar asta nu înseamnă că mă apuc să hulesc poporul american cu ochii închiși, "la grămadă", punându-i în cârcă crimele comise la Hiroshima & Nagasaki, în Vietnam sau pe unde a mai lăsat victime bocancul Unchiului Sam. Și n-o să încetez să ador mașinile americane get-beget doar fiindcă nu înghit Partidul Bolșevic, pardon, Democrat din SUA. Mai degrabă dă-ți seama cât te-a îndoctrinat, prin nebăgare de seamă, aparatul sofisticat de propagandă al Illuminaților, care nu pot ierta BORu pentru poziția sa constant...antiecumenistă și antiglobalistă. Iată adevăratul motiv al furiei oarbe dezlănțuite de Ocultă, al rusofobiei pe care o cultivă îndârjită pretutindeni unde își pune amprenta...politică. Dar ce să priceapă Dan din regiunea muștarului și a borșului? Sau afinii lui...
-
dan_grc, miercuri, 16.10.2019 23:30
Eu cred c-ai stat prea mult in pelerinaj la sfintele oase facatoare de minuni, unii sunt zombi indoctrinati de americani, altii zombi religiosi, ce sa-i faci, suntem diferiti, dar nu ma asteptam sa recurgi la jigniri, nu stiu de ce te mai obosesti sa raspunzi unui retardat mintal, ramai cu bor-ul tau si nu ma mai baga in seama. Dar ca idee, iti explic ce am cu Rusia, ei nu si-au cerut scuze niciodata pentru nimic, Germania, Japonia, SUA pt bombele nucleare, rusii niciodata, si acum au aceeasi politica de victimizare, cunosti sondajul facut recent in randul a zeci de mii de rusi, in care 40 % au spus ca atrocitatile lui Stalin au fost justificate ? Acolo este Rusia, la nivelul asta, desigur ca sunt si rusi normali, dar in mare da, Rusia imi pute, sunt un ignorant, ortodox nepracticant, dar sa stii ca tu esti mult mai bine indoctrinat religios, decat sunt eu de americani, imi place mult mai mult modelul european de societate, nu american.
-
inexorabil, miercuri, 16.10.2019 23:43
PS. S-ar cuveni să mai răspunzi la două întrebări, Dane: 1) Dat fiind că prosperitatea actuală a "Occidentului" european se întemeiază pe fostul și vastul său sistem colonial mondial și că răscoalele băștinașilor asupriți/jefuiți erau, de obicei, înăbușite în sânge de ocupanții europeni, tu, când te duci la biserică, aprinzi --- măcar când și când --- o lumânare pentru sufletele celor uciși în modul descris mai sus? Sau consideri că ei sunt "prea departe" (ca spațiu și ca timp) de universul tău existențial, astfel că îți vine mai ușor să-ți verși mânia "etică" asupra "neciopliților", "criminalilor" și "comuniștilor" de ruși? ; 2) Dat fiind că Ucraina reține cu japca teritoriile ROMÂNEȘTI Bucovina de Nord, Ținutul Herței și Basarabia de Sud, de ce Rusia îți stârnește indignarea, în loc de Ucraina (că doar ești român și îi prețuiești pe frații tăi etnici de peste Prut, mai ales că te găsești aproape de ei, nu?) ? Normal că adori "Europa Unită". Unde o fi bârlogul...Illuminaților? "Visul american" i-o fi interesând pe dânșii? Dar, mai devreme sau mai târziu, va plăti cu vârf si îndesat acel cuib de slugi luciferice. Și vrăjiții/subjugații lor din prostime odată cu ei...Te asigură taica inexo.
-
dan_grc, joi, 17.10.2019 09:53
Sudul Basarabiei a fost alipita Ucrainei de catre cine mai istoricule ? Nu de URSS ? Era Ucraina mare putere ? Dar restul Basarabiei cine l-a luat, dezradacinand atatea familii ? In zona mea se mananca mult bors, la propriu, tu mananci la figurat din ce in ce mai mult, nici pe romani nu-i aperi cu atata disperare, asa cum o faci cu rusii, esti rusofil, foarte bine, sa fii sanatos, Doamne ajuta.
-
Fara alehas, joi, 17.10.2019 14:04
@Inexorabil Asa e, doar acolo e textul corect /original. Am facut aceasta remarca ptr. a corecta citatul dat, mai ales ca acele randuri sunt platite cu sange ptr. a le avea noi azi. O zi buna !
-
inexorabil, joi, 17.10.2019 23:24
Dane, crezi că tu ești mai avizat în știința istoriei? Și te simți jignit că te suspectez de zero logică?! Păi, tu însuți te deconspiri în acest (non)sens! Cum de susții, cu atâta nonșalanță, inepția de proporții cosmice URSS = Rusia?! Dragule, să știi că, pe vremea socialismului preliminar (care i-a deschis calea celui planetar :D), la o oră de istorie la școală, am rostit expresia "poporul rus" (la un capitol despre invazia nazistă) și m-am trezit imediat corectat de "tovarășa" : "Vrei să spui: poporul sovietic"...Ce-ți sugerează această întâmplare? Eu îmi răcesc gura de pomană de atâta amar de vreme?! Nu-ți intră chiar niciun adevăr ponderat în craniul tău ortodoxo-izolant?! Nu înțelegi neam geneza ideologiilor "roșii" ? Nu te duce intuiția, sub nicio formă, în direcția certitudinii axiomatice a planificării insidioase, pe termen lung și fin tenebre, a istoriei omenirii?... De fapt, stai liniștit... N-ai tu (și nici afinii tăi) nicio vină --- eu am !!! Iată, am atins și borna 2500 de comentarii pe AM, dar nu consider ca ar fi un moment jubiliar; pe limba inimii mele persistă un gust prea amar...Mă consum ca o lumânare într-un vast deșert...uman. Rămân consecvent pentru restul vieții (oricum mi-ar fi fatal să sar din corabia...Adevărului), dar nu este nevoie să bat apa în piuă repetându-mă la nesfârșit...Cu dragă inimă îi recomand și lui Mister K să pună stavilă eforturilor sale de bună (dreaptă) credință, ceea ce nu înseamnă nicicum că abandonăm lupta creștină! Doar că realizăm că se cuvine purtată pe frontul minților lucide (că acesta nu este de localizat aici...asta e! --- "au doară culeg oamenii struguri din mărăcini?"). Așadar, eu, unul, mă voi concentra pe apologetica...ICE. Pe cea propriu-zisă (spirituală) orice doritor o poate identifica lesne și oricând în arhiva AM (sau poate accesa FB). Risc să mă acopăr de grotesc reluând-o din nou și din nou...Ceea ce în primul rând eu însumi nu pot accepta și nici că-mi place ideea! Cu coada între picioare (dar, totodată, cu demnitatea intactă), înțelegând esențialmente că viața este o sumă echilibrată de izbânzi și eșecuri, mă întorc la "americanele" mele cele de toate zilele, acroșând etapele WRC (cât timp vor rămâne 100 % ICE-credincioase, desigur) și savurând incursiunile în trecutul tot mai semnificativ...
-
dan_grc, vineri, 18.10.2019 09:57
Asadar este o ineptie sa spun ca URSS egal Rusia, dar cand spui ca UE este egal Germania...asta este in regula si ai mare dreptate, pai cine se contrazice aici ? Este posibil sa-ti dai seama ca este o mare varza in capul tau ? Uneori, nu tot timpul. Daca ti-a zis invatatoarea comunista ca gresesti, ai ramas cu aceasta idee de atunci se pare, pactul Ribbentrop-Molotov a fost intre Germania si reprezentantul " poporului sovietic ", sau intre Germania si Rusia ? Te pomenesti ca-n URSS se intalneau toate tarile ce faceau parte din acest bloc comunist si supuneau la vot transparent orice decizie, sa fie bine pentru toata lumea :). Nici Iliescu, ce a fost scolit si spalat pe creier la Moscova, n-ar fi convingator daca ar sustine asa ceva.
-
inexorabil, vineri, 18.10.2019 10:58
Măi damblagitule la creieri, încetează să fii penibil...Dacă n-ai de(s)prins adevărul temeinic că cele două războaie mondiale au fost "coordonate" din umbră (socialist) masonică și că în cetatea Estului ortodox a fost strecurat, cu viclenie și cruzime, calul troian revendicat de "doctrina" nu doar utopică, ci și stupidă a "comunismului", în ideea neasemuit de perversă de a-i determina pe adevărații închinători ai Domnului să tânjească după "libertatea", "democrația" și "eldoradoul" unei Europe "de Dreapta" de care se "ocupau" illuminații în paralel (în sensul "prelucrării" spirituale, recte al deșertificării sufletelor...) și mai ales dacă nu te-ai dumerit că tot ce se întâmplă în lume, de la "Revoluția franceză" încoace, poartă semnătura expresă a "așilor" (desigur, imposibil de identificat cu nume și prenume, adică fiind "invizibili" pentru orice ochi investigativ, anume ca să fie acesta ridiculizat în public, pe motiv de "teoria conspirației" sau "vânătoarea de vrăjitoare") care pregătesc asiduu și răbdător, până în cel mai "neînsemnat" detaliu (respectând fidel cerințele milenarei "taine a fărădelegii" menționate, fără echivoc, în Noul Testament), venirea și dictatura Globală a crâncenului Antihrist, atunci te rog să mă ocolești...Și așa m-am suprasaturat de atâta obtuzitate cu pretenții bizare de erudiție, care pendulează între două concepții dezarmante: "știm doar ceea ce (ni se permite să) vedem" și "vedem doar ce (suntem media-dresați) să știm". Și da, "Europa Unită" coincide cu Al Patrulea Reich. Dar n-ai cum să înțelegi, câtă vreme hipnoza exercitată de mass-media "cu epoleți" din subordinea socialismului internaționalist corporatocratic funcționează de minune, adică "anesteziază" conștiințe la foc automat.
-
dan_grc, vineri, 18.10.2019 11:27
Trag concluzia ca erai mult mai destept in clasele primare. Te voi ocoli cu cea mai mare placere, faci parte dintr-o secta aparte.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Erdogan va declara razboi Germaniei, daca va razganditi. Eu nu inteleg de ce unii constructori continua sa investeasca in astfel de tari instabile, cu dictatori, am inteles ca Turcia are pozitie geografica, dar si Coreea de Nord are.