Informații neoficiale: SUV-ul electric de oraș Renault K-ZE va fi vândut în Europa sub sigla Dacia începând din 2021 pentru 15.000 de euro

Publicat luni, 04.11.2019 11:25 de Daniel Popescu

Renault va comercializa SUV-ul electric K-ZE pe piața europeană sub sigla Dacia începând din 2021, iar prețul de pornire va fi de aproximativ 15.000 de euro, potrivit presei franceze.

Renault a confirmat la sfârșitul lunii octombrie că va aduce și în Europa SUV-ul electric K-ZE, care a fost lansat inițial în primăvara acestui an exclusiv pentru piața din China.

La vremea respectivă, constructorul francez nu a oferit niciun fel de informații suplimentare, însă publicația franceză L'Argus a anunțat acum că a obținut o serie de detalii prin intermediul unor surse interne.

Cea mai importantă informație este că Renault ar urma să comercializeze K-ZE în Europa sub sigla constructorului român Dacia. Decizia a fost luată în primul rând pentru a permite brandului Dacia să scadă nivelul mediu de emisii de la nivelul de 125 de grame de dioxid de carbon pe kilometru înregistrat în 2018, în condițiile în care din 2021 media pe constructor trebuie să scadă la numai 95 de grame.

O altă explicație pentru această decizie este că SUV-ul electric de oraș va fi promovat ca un model low-cost, specific mărcii Dacia. De altfel, sursa citată susține că prețul de bază al SUV-ului electric va fi de 15.000 de euro, pe baza unor declarații făcute de Eric Feunten, directorul programului pentru mașini electrice din cadrul Renault.

În plus, oficialii Renault anticipează că pe piața europeană Dacia K-ZE ar urma să fie unul dintre modelele preferate de serviciile de car-sharing, așa cum se întâmplă acum și cu Renault Zoe.

"Tinerii vor închiria acest tip de vehicul și de aceea credem că, atunci când un model electric de oraș va ajunge pe piața europeană, ar putea avea un succes uriaș în serviciile de car-sharing", a explicat Olivier Murguet, directorul comercial al Renault.

Versiunea pentru China a lui Renault K-ZE este echipată cu un motor electric de 33 kW (45 CP) și o viteză maximă de 105 km/h, în timp ce acumulatorul de 26.8 kWh asigură o autonomie de 271 de kilometri sau 350 de kilometri în regim urban, conform vechiului standard NEDC.

Via L'Argus

  • ACE - Craiova, luni, 04.11.2019 11:51

    Sa zicem ca va avea o autonomie de 200-225 km REALI.... Tot ar avea un succes URIAS la un pret de 15.000 Euro.

  • Alex, luni, 04.11.2019 12:23

    La pretul acesta oare va putea beneficia de eco-bonusul de 10K euro, pentru ca asa pretul real va ajunge foarte foarte competitiv? Va imaginati o masina electrica la pret de second hand?

  • SCC, luni, 04.11.2019 12:25

    Va iesi ceva fain cuplat cu un voucher de la stat pentru masina noua de 10.000 eur. Singura chestiune pe care n-o inteleg este, de ce are v-max doar 105km/h? Macar de-ar fi fost 130km/h. In orice caz, la ce primesti in raport calitate/pret, va fi un hit.

  • SCC, luni, 04.11.2019 12:27

    @Alex la asta ma gandeam si eu acum. Cam ce procent din oameni ar fi dispusi sa renunte la SH pentru o masina exclusiv de oras, cu o autonomie, mai mult decat suficienta pentru o naveta sanatoasa.

  • M_Frank, luni, 04.11.2019 12:45

    Eco bonusul nu poate depasi 50% din pretul de achizitie al masinii; deci la 15K primesti 7499 restul, (pretul unui Logan) il achita cumparatorul.

  • Ics, luni, 04.11.2019 13:17

    Are cel putin autonomie mai mare ca Mazda electrica :). Daca va ganditi ar fi ideal pt Romania. Cu 40 hm/h inspre Valea Prahovei ai avea eficineta maxima 350 km. E clar ca nu e de drumuri lungi sau de autostrada dar sa fim seriosi majoritatea fac foarte rar drumuri lungi (pentru multi un drum lung inseamna 50 km pana la tara la bunici), de autostrazi ce sa mai zic. Si la 7-8000 de coco cu bonusul de la stat ar fi o investitie buna. Mai ales ca ai costuri mult mai mici apoi.

  • Octavian, luni, 04.11.2019 13:29

    atunci cand electricele se vor ieftini (daca se vor ieftini) si se vor vinde in procent mare... voi credeti ca vor mai exista ecobonusuri de acest nivel ?

  • Kirotractor, luni, 04.11.2019 13:33

    @M_Frank: Da, cu precizarea importantă că valabilitatea legală a electro-bonusului expiră anul ăsta (a fost promulgat doar pt 2017-18-19), iar la anu nu se ştie cât va mai fi... dacă va mai fi. Eu cel puţin presupun că va fi mai mult decât înjumătăţit, de la actualii 9.470 euro la vreo 4.000 (echivalent variabil, că-n lei ERA 45.000 -- o altă aberaţie într-o Românie cu preţuri în euro la maşini-accize-telefoane-etc). La fel de greu previzibilă e tema subsidiilor chinezești, în scădere continuă cu perspectiva anulării în 2020 (max. 2.300 € aprox. din iunie oricum, adică 18.000 yuani pt BEV-uri cu autonomie între 250-300 km, deci probabil și pt K-EZ-ul Renault-Dongfeng. ...Deși, dac-ar fi luate-n calcul cifrele WLTP, nu mai are bonus deloc nici el... ceea ce ar face şi mai aberant suprapreţul versiunii "europenizate", care doar în visele unora va costa doar 6-7000 euro. https://equalocean.com/auto/20190329-beijing-cuts-electric-vehicle-subsidies-ev-startups-winter-is-coming P.S.1 Ştirea asta nu-i oricum vreo noutate, nea demisul recent Bolloré (îl doare-n pix oricum, miliardar fiind) anunţând încă din sept. (IAA Frankfurt) Kwidul Dacia electric la 10.000 euro (cu ecobonusul francez de 6000, clar)... dar pentru 2022. p.s.2 Nu trebuie uitat nici "micul" detaliu că bateria K-ZE-ului e cam de calitatea a III-a. ;-) În rest, echiparea e surprinzător de completă, cel puţin în versiunea chinezească de top, la 9.140 euro. (n.b.: Nişte voci mai distanţate de China şi implicit o ţâră mai răguşite susţin că şi Mercedes-Benz va face un model numit Y-Klasse pe platforma şi cu motorul-bateria Renault -- va arăta super :-P şi va costa doar 39.999 euroi. :-)))

  • LR, luni, 04.11.2019 14:54

    Fain! Dar nu înțeleg de ce această știre e postată la rubrica "Formula 1"!

  • Don Corleone, luni, 04.11.2019 16:01

    @LR Ptr ca e o stire putin mid, adica meald, pardon... milk hybrida. ;))

  • Flavius, luni, 04.11.2019 16:33

    @kiro "..............nea demisul recent Bolloré (îl doare-n pix oricum, miliardar fiind) anunţând încă din sept. (IAA Frankfurt) Kwidul Dacia electric la 10.000 euro (cu ecobonusul francez de 6000, clar)..." Si eu cred ca nea Bollore a luat in calcul bonusul francez dar acesta nu e de 6000 euro. La francezi e MAXIM 6000 in limita a nu mai mult de 27% din pretul masinii. Asta ne-ar duce la un pret de pornie ( ca doar astia nu8 diuscuta decat de pretul de pornire , pentru varianta cea mai slaba) de aproximativ 13.700 euro

  • Flavius, luni, 04.11.2019 16:45

    Piata s-a cam schimbat dupa FranKfurt. WV a up-gradat Up-ul , i-a marit autonomia si i-a scazut pretul. Pe piata franceza , cu bonusul dedus va costa fix14.000 euro. E o masinuta cu putere aproape dubla (83 cp in loc de 45) ,130km/h in loc de 105 , cu o acceleratie mai buna (ATINGE 100/h inainte ca asta sa prinda 60) , o baterie cu 50% mai mare decat a Kwid-ului si o autonomie medie REALA de peste 260km (WLTP nu NDEC !)ca sa nu mai pomenesc de calitatea produsului-pun pariu ca aia vor folosi tabla zincata acolo unde astia vor folosi tabla neagra , ca la Logan!

  • Flavius, luni, 04.11.2019 16:47

    Rectific : Skoda citigo electric va fi 14.600 , Wv va fi 16.00

  • Flavius, luni, 04.11.2019 16:49

    Citigo va fi , ca si versiunile pe benzina , aceeasi Marie cu alta palarie , acelasi lucru echipat altfel

  • AndreiRS, marţi, 05.11.2019 11:39

    Cand am zis ca e Dacie sigur dupa manerele de frigider, ati sarit cu manutele rosii. Bineinteles, nu era singurul argument pe care il aveam cand am afirmat asta, dar nici nu pot sa dau mai multe detalii asa aiurea. Oricum, va aparea in 2021 sau chiar 2022 in Romania. Sa speram ca o sa fie bonusul macar jumatate din valoarea actuala, in conditiile economice actuale e cam greu de setat asteptari cu privire la viitor.