Volvo XC40 Recharge: primul model 100% electric Volvo anunță o autonomie de 400 de kilometri
Primul model elecric Volvo este construit pe baza SUV-ului XC40. Bateria de 75 kWh oferă o autonomie de 400 de kilometri și alimentează două motoare electrice de 408 CP.
După o lungă serie de teasere care au avut rolul de a dezvălui puțin câte puțin secretele primului model electric de serie produs de Volvo, compania suedeză a prezentat astăzi imaginile și informațiile legate de primul născut în viitoarea gamă de electrice a mărcii. Se numește oficial XC40 Recharge și dă startul unei ere electrice pe care Volvo mizează serios în următorii ani.
Conform declarațiilor oficiale ale companiei scandinave, Volvo va dezvălui în fiecare an până în 2024 câte un model full-electric, ținta foarte curajoasă a constructorului din Goteborg fiind ca 50% din vânzările globale ale mărcii să fie mașini pur electrice în 2025. Celelalte 50 de procente vor fi modele hibride (plug-in, hibrid clasic sau mild hybrid).
Noul Volvo XC40 Recharge: date esențiale
• Modelul suedez este animat de două motoare electric (dispuse câte unul pe fiecare punte pentru tracțiune integrală) care dezvoltă în total 408 CP și 660 Nm. Performanțe: 0-100 km/h în doar 4.9 secunde.
• Capacitatea bateriei este de 75 de kWh. Conform celor de la Volvo, autonomia maximă oficială calculată în ciclul de teste realist (WLTP) este de 400 de kilometri.
• XC40 Recharge va fi primul model Volvo care va oferi un sistem multimedia nou; Android Automotive OS. Acesta este dezvoltat împreună cu Google, va avea interfață afișată pe aceeași tabletă verticală cunoscută fanilor mărcii de pe ultimele modele lansate de brandul scandinav, dar va oferi o serie de aplicații native Google. Astfel, Volvo va miza pe aplicații precum Google Maps, pe Google Play Store și pe Google Assistant în loc să dezvolte servicii proprii, strategie larg răspândită în restul industriei. Este o integrare 100% Google, un pas înainte față de adaptarea Android Auto prin care telefonul este "dublat" pe ecranul mașinii.
• La nivel estetic, XC40 Recharge poate fi recunoscut în special prin grila frontală "plină" care înlocuiește calandrul clasic al versiunilor cu motoare termice.
• Noul model este primul din gama Volvo ca permite update-uri tehnice wireless de software.
• Noul model va apărea în showroom-uri în a doua jumătate a anului viitor. Prețul de pornire nu este cunoscut în acest moment.
• Volvo apelează la o strategie "familială" prin care modelele electrice sunt dezvoltate ca versiuni ale gamei deja existente. De altfel, variantele electrice și cele cu motoare tradiționale ale lui XC40 vor fi produse pe aceeași linie de asamblare, la Gent (Belgia).
• Decizia Volvo de a lansa prima sa electrică în gama XC40 este una cât se poate de logică: în primele 8 luni ale acestui an, vânzările modelului de bază al gamei Volvo au crescut cu 109% față de aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru a fost facilitat parțial și de dispariția lui V40 din gama mărcii.
• Denumirea Recharge apare în premieră în gama Volvo. Sub acest nume vor fi vândute de acum toate modelele care pot fi alimentate la priză (electrice și hibride plug-in). În acest moment, Volvo oferă câte o versiune încărcabilă la priză a fiecărui model din gamă.
Masina arata aproape identic cu XC 40 cu motoare clasice. Pe mine m-a impresionat placut cand am intrat in ea privind calitatea materialelor si ergonomia. Autonomia este rezonabila - concurenta in mod direct cu AUDI Q4 e-tron, BMW iX3 s.a....Deocamdata TESLA Model Y este un model care ofera o autonomie mai mare cu cca. 20-25% decat acestea. Sa vedem insa si preturile. Odata cu inmultirea statiilor electrice de incarcare, cu puteri de 100-125-150-250kW, o autonomie de 400-500 km pare acceptabila pentru o masina de familie indiferent de alegerea urmatoarei destinatii pentru calatorie. MULT SUCCES VOLVO!!!!