Mercedes-Benz Vision EQS: conceptul viitoarei generații Clasa S este electric și are autonomie de 700 de kilometri

Publicat marţi, 10.09.2019 12:07 de Daniel Popescu

Mercedes-Benz a prezentat conceptul Vision EQS, care anticipează lansarea unui sedan electric de lux cu 476 de cai putere, în timp ce acumulatorul de 100 kWh oferă o autonomie maximă de 700 de kilometri.

Mercedes-Benz are o premieră importantă la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an prin prezentarea oficială a unui concept care anticipează lansarea unui sedan electric de lux.

Cu alte cuvinte, constructorul german ne oferă o perspectivă spectaculoasă a modului în care ar putea arăta un viitor Clasa S cu sistem de propulsie electric.

Conceptul a primit numele Mercedes-Benz Vision EQS și este dezvoltat pe o platformă complet nouă, iar o serie de elemente de design vor fi împrumutate și de alte modele electrice de serie ale producătorului.

În partea frontală, Vision EQS impresionează printr-o grilă cu 188 de LED-uri individuale care oferă practic un număr nelimitat de combinații de lumini prin introducerea unui sistem pe care germanii îl numesc "Digital Light".

Fiecare far beneficiază de patru module de lentile holografice care are oferă o perspectivă de plutire. Caracterul premium al conceptului este scos în evidență și de jantele de 24 inch, în timp ce stopurile beneficiază la rândul lor de nu mai puțin de 229 de LED-uri individuale.

La interior, Mercedes-Benz susține că s-a inspirat din lumea iahturilor de lux, iar acesta iese în evidență prin spațiul generos, absența unor butoane tradiționale și utilizarea unor materiale prietenoase cu mediul înconjurător. De exemplu, materialul textil de pe plafon este realizat din plastic reciclat provenit din oceane, iar producătorul susține că este pentru prima oară când plasticul reciclat este utilizat pentru un vehicul de lux.

Toate controalele sunt gestionate prin intermediul unui ecran central, iar conceptul este echipat cu o versiune avansată a sistemului de infotainment MBUX, despre care germanii afirmă că va fi disponibilă pe viitoarele modele de serie ale constructorului.

Mercedes-Benz Vision EQS este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte pentru a asigura tracțiune integrală. În total, aceste unități oferă peste 350 kW, echivalentul a peste 476 de cai putere, iar timpul estimat pentru o repriză de de la 0 la 100 km/h este mai mic de 4.5 secunde.

Bateria integrată are 100 kWh și oferă o autonomie maximă de 700 de kilometri conform standardului WLTP. Acumulatorul se poate încărca cu până la 350 kW, caz în care ajunge de la 0 la 80% în numai 20 de minute.

Via Mercedes-Benz

  • Edikkk, marţi, 10.09.2019 12:35

    Wow 700km!! Dacă EQC de 400km se incarcă complet întro oră, aceasta se va încarca complet în maxim 2 ore

  • 86716841, marţi, 10.09.2019 12:35

    de mult nu am mai fost impresionat de un design auto, dar asta....wow

  • ACE - Craiova, marţi, 10.09.2019 12:47

    Un concept superb care face cinste concernului MERCEDES BENZ. Deci se poate si cu autonomie de 700 km WLTP. Este insa si o neclaritate (inca): va utiliza baterii Li-ion sau solid state - dar asta vom vedea cand se va lansa masina de serie. BRAVOS MERCEDES, asteptam demult acest pas din partea ta!!!

  • Lastar, marţi, 10.09.2019 12:49

    Daca Model S cu o baterie de 100kwh cu un soft superoptimizat, cele mai eficiente baterii si motoare electrice de pe piata nu are range de 700km, garantat nici Mercedes nu va depasi din aceeasi capacitate 500-550 km.

  • Kirotractor, marţi, 10.09.2019 14:14

    Lux în e-flux, nimic de zis... dar tot nu (prea) îmi place. În fine, e doar un concept-car, așa că versiunea de serie ar putea fi mai reușită (rar, dar se-ntâmplă și d-astea.) De gustibus, OK, dar am și unele argumente: - excesiv de lis-ovoid - nu doar săpuniform, :-) ci și prea *monovolumic* în ansamblu.

  • someone, marţi, 10.09.2019 14:38

    tare as vrea sa stiu 2 cifre ale acestui model: - cx-ul - si diametrul jantelor( estimez minim 23 inch ) avand in vedere ca e concept, nu sar f in sus cand vad puterea motorului si capacitatea bateriilor. pt ca pana la lansare multe se mai pot schimba in bine ( alta generatie de baterii ) sau in rau ( reduceri de costuri, deci baterie mai mica si motor mai anesteziat )

  • zarnesteanu, marţi, 10.09.2019 15:09

    Masina arata foarte bine, cu unele detalii rezolvate absolut superb. Dar e doar un concept. Asa a fost si Maybach 6. Eu astept sa vad ce va fi in realitate. Din aia 700km autonomie daca mai raman 500-550km in viata reala, eu sunt super multumit. Acum oricum fac plinul la 400km si cu aia mica la max 500km. Singura problema mai ramane timpul de incarcare. Daca ajunge undeva la 30 min cred ca toata lumea o sa fie multumita. Nu stiu de ce, dar am o presimtire ca o sa radem bine de tot peste cativa ani de cifrele astea. Asa cum 6.5sec la 100km/h pareau acceleratii fulminante la un Ferrari acum 25-30 de ani. Daca se continua investitiile serioase in electricitate, eu cred ca o sa vedem cifre net imbunatatite doar in cativa ani.

  • nume, marţi, 10.09.2019 19:27

    Jantele sunt pe 24".

  • mip, miercuri, 11.09.2019 01:29

    ahoooyyyyy ... !!! ba fratilor ... mie imi place ... da' altceva vreau sa zic ... din baterie de 100kWh sa scoti autonomie de 700 km mi se pare ca nu e clar ! ma uit la Tesla ... aia nu scot asa mult din 100 kWh (ei se lauda cu 610 km) ... ma indoiesc sa poate nemtii sa stoarca mai mult bateria aia ... om trai si-om videa ! drumuri bune s-aveti !

  • Alex00, miercuri, 11.09.2019 09:50

    Dl Zarnesteanu, sunteti super multumit in contextul in care va veti cumpara una cand apare? Aveti pregatiti 200k eur pentru o astfel de masina?

  • zarnesteanu, miercuri, 11.09.2019 13:05

    @Alex00, o masina de clasa EQS nu imi permit. Ma refeream strict la autonomie. Hai sa nu ne rupem in figuri cand suntem de fapt rupti in cur, figurat vorbind, fiindca nici asta nu reflecta realitatea. Nimeni dintre noi nu-si permite masina asta, dar nici nu dormim pe strazi si ne rupem de la gura de pe o zi la alta. Pentru mine problema ar fi timpul de incarcare. Ma enerveaza cand trebuie sa merg la benzinarie sa fac plinul odata pe saptamana, pentru ca mi se pare pierdere de timp. Daca mi-as putea incarca masina acasa, si sa am o autonomie de minim 400 km deja ar fi acceptabil. La o masina de naveta zilnica si incarcare la priza din garaj e mai mult decat suficient. Pentru iesiri pe distante lungi, cu familia, evident as avea o masina mare pe benzina. Deocamdata :)

  • Alex00, miercuri, 11.09.2019 16:01

    @zarnesteanu, tocmai ca la asta ma refeream. Poate 1 din 100000 de cititori ai articolului si-ar permite masina asta. Ce inseamna ca X sau Y (rupti in partea dorsala) sunt multumit de autonomia de 500km? Pai nimic... ca oricum nu o cumpara. Eu am o masina mare (raportat la nevoile mele) pe benzina si nu simt nevoia de una electrica. Cand merg in concedii fac drumuri de minim 3000 km. Am facut chiar si 6500. Asta e alegerea familiei mele, road trips:) Nu pot justifica obiectiv in niciun fel una electrica. In oras folosim transportul in comun. Daca ar fi sa iau una ar fi doar asa ca gadget. Eventual un e208. Dar sunt niste bani multi dpdvm pentru o jucarie. Si sa intretin doua masini, asigurari etc nu imi surade. Iar autonomia de 500km cu vanat statii de incarcare rapide imi strica stilul de concediu.

  • zarnesteanu, joi, 12.09.2019 02:56

    @Andrei00, acei "x sau y rupti in partea dorsala si multumiti de autonomie" poate au motive foarte intemeiate sa vada tehnologia asta implementata pe masini care si le permit, nu neaparat un EQS. Absolut tot ce-a fost noutate pe S Class la vremea lui, a ajuns pe masinile cele mai ieftine in cativa ani, dupa ce a expirat patentul. Mura in gura ... sau poate ai alte motive sa te faci ca nu intelegi.