Prima schiță oficială cu noul Hyundai i10: modelul de oraș va fi dezvăluit în septembrie, la Frankfurt

Publicat miercuri, 07.08.2019 10:40 de Paul Cosma

Hyundai a publicat prima schiță oficială cu noul i10, model ce va fi lansat la Salonul Auto de la Frankfurt, în luna septembrie. Noul i10 vrea să devină liderul segmentului său și promite o mulțime de sisteme de siguranță în echiparea standard.

Ca în fiecare an, Salonul Auto de la Frankfurt va găzdui – în septembrie – lansările a numeroase modele noi de la majoritatea producătorilor.

Pe listă se află și noul Hyundai i10, pentru care constructorul a publicat deocamdată o primă schiță oficială. Hyundai mizează pe un design dinamic, care să ofere un “look energic și agil”. Noul i10 va suferi modificări în ceea ce privește lățimea, înălțimea și mărimea jantelor, fără detalii suplimentare din partea companiei, pentru moment.

Hyundai vrea ca i10 să devină un lider al segmentului, iar modelul de oraș promite o serie de tehnologii și sisteme de siguranță. Notăm aici, printre altele, Apple Car Play, Android Auto, încărcare wireless pentru smartphone și camera video marșarier.

În echiparea standard, noul i10 va avea Forward Collision-Avoidance Assist, Driver Attention Warning și Lane Keep Assist.

Via Hyundai

  • Kirotractor, miercuri, 07.08.2019 11:41

    Ca de obicei, designerii (coreeni? -- mă-ndoiesc, dar vom afla oricum detalii la Frankfurt) hiperbolizează detaliile de stil. Inginerii + marketingul le mai domolesc elanurile și-n final produsul de serie e la ani-lumină de studiile inițiale. Se pare deci că noul Grand i10 Nios recent lansat în India e mai aproape de realitate, deși nu identic cu versiunea pentru Europa. În orice caz, reprezentarea grafică e f. reușită (btw, nu-i deloc o simplă *schiță*, ci un CGI cu origini *manuale* extrem de elaborat.) ...Și ar personifica un mini-hot-hatch atractiv, DACĂ ar fi și motorizat cum trebuie. Spre deosebire de viitorul i20, n-a fost totuși anunțată vreo versiune sportivă *N* (poate la IAA?), dar în mod sigur tătucii lui Kia vor recupera handicapul vs. Picanto 1.0 T-GDI (100 CP), cu o variantă i10 comparabilă măcar ca dinamică. ...Dacă nu cumva superioară (la 120-140 CP ar intra și-n lista mea scurtă, da-s slabe speranțe.)

  • facelift, miercuri, 07.08.2019 18:54

    Mda, bun desenul. Iata si varianta de serie: https://indianautosblog.com/all-new-hyundai-grand-i10-nios-revealed-bookings-open-p318110...

  • Kirotractor, joi, 08.08.2019 10:03

    Update (deși neinteresant pt mulți, segmentul A fiind mort în cort la noi -- cu excepția distribuitorilor, aproape nimeni nu mai cumpără purici urbani; dovadă-i lipsa comentariilor d-aici, dar mai ales absența din oferta românească a lui C1, 108, Mii ori Twingo.) În orice caz, tema inevitabilei dispariții a segm. A e una mai vastă și nu poate fi disjunsă de ceva mai îndepărtata, dar la fel de inevitabila dispariție a... industriei auto. În paralel cu evaporarea mobilității individuale. Și-n final a proprietății individuale. De bunăvoie, ambele. Dar altă dată poate despre asta... Noul i10 va fi așadar nu doar produs în Europa, ci e și proiectat integral la Rüsselsheim (în HMETC = Hyundai Motors Europe Technical Centre, înființat în 2003), sub conducerea aceluiași responsabil cu designul fostei generații, Thomas Bürkle. (Pentru stilul Kia răspunde alt *coreean*, :-) francezul Gregory Guillaume, la câțiva km distanță -- Frankfurt.) *Creativii* coreeni sînt deci f. puțini spre deloc (v. A. Biermann, P. Schreyer, L. Donckervolke etc.), dar racolarea ăstora non-asiatici a fost o mișcare inspirat-pragmatică a Hyu-Kia, fiindcă-i vizibil profitabilă. P.S. Un mini-hot i10-N veritabil se pare că nu-i totuși în plan, dar o versiune electrică ar fi absurd să lipsească -- în contextul utilității reale a electricelor de oraș, dar și al succesului valului actual de BEV-uri coreene.

  • 563, joi, 08.08.2019 11:15

    @Kiro: Mie unul mi-ar parea rau sa ai dreptate, adica segmetul A sa dispara. Doar cine nu a mers niciodata cu o masina realmente mica in oras, nu stie ce utilitate grozava iti ofera fata de alte balene. Chiar si un compact combi, de exemplu, in mediul urban este o balena.

  • ironR, joi, 08.08.2019 13:02

    Intr-adevar, cand segmentul B a ajuns la o latime de 1,8m...speranta pt oras e la segmentul A, poate nu va disparea, poate mild-hybrid sau hybrid il va salva, iar un design care sa puna pe sosea ceea este pe hartie, posibil ca va atrage mai mult. @kiro - simti utilitatea in oras a unei masini de clasa mica, atunci cand iti lasi balena in service si iti da alta mica la schimb, dar se pare ca nu impulsioneaza inca pe nimeni.

  • Kirotractor, joi, 08.08.2019 13:54

    @563 / ironR: Sînteți / sîntem din păcate minoritari ca opinie -- eu și mai dihai poate, ca proprietar de asemenea jucărie (la doar 3,85 m, Swift-ul e mai aproape de segm. A ca de B.) Problema-i oricum îmbârligată rău, fiind conexă cu: 1. Profitul mic per unitate A -- că tot motor și 4 roți are, iar cu actualele sisteme *ajutătoare* obligatorii echiparea e inevitabil complexă, iar un pic de tablă în minus nu conduce la costuri de producție sensibil reduse. 2. De natură psihologic-indusă, șnapanii marketingoși sugerând că micile urbane *nu se mai cer*, când de fapt ei reduc oferta -- mălaiu gros doar iese din crossovero-suvuri (la fel e cu scoaterea versiunilor cu două uși) 3. Vanitatea umană dintotdeauna, stimulată însă insidios și mai abitir în ultima vreme -- tot mai des văd de ex. puști/oaice la volanul unor hiper-balene A6 / Seria 5 etc, nu mai zic că 99% diesel SH. 4. Nu mai zic de prejudecățile aberante fiindcă și schimbătoare *la comandă mediatică* -- cum ar fi aia că mașinile micuțe ar fi prea *feminine*. :-P

  • Parere, joi, 08.08.2019 18:37

    Ce va mai uitati in gura unor habarnisti.... Auzi, sa dispara segmentul A! Segmentul se pastreaza de decenii la 8%, muult mai mult ca segmentul E (3%) sau F (0.3%) si la aceleasi procente cu clasa D (adica Passat, Mondeo, Mazda 6 etc.) care are tot 8%.