Renault Megane RS Trophy-R a cucerit circuitul Spa-Francorchamps: Hot Hatch-ul cu 300 CP a devenit cel mai rapid model de serie cu roți motrice față de pe circuitul belgian
Renault Megane RS Trophy-R a devenit cel mai rapid model de serie cu roți motrice față de pe circuitul de la Spa-Francorchamps. Hot Hatch-ul francez este echipat cu un motor de 1.8 litri turbo de 300 CP și poate accelera de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde.
La finalul lunii mai, Renault ne-a anunțat că Megane RS Trophy-R, versiunea extremă a Hot Hatch-ului de clasă compactă, a parcurs circuitul de la Nurburgring în 7 minute și 40.1 secunde. Astfel, francezul devenea cel mai rapid model de serie care a parcurs traseul Nordschleife cu lungimea de 20.6 kilometri .
Acum, Renault Megane RS Trophy-R a "recidivat". De această dată, Hot Hatch-ul a stabilit un nou timp de referință pentru mașinile de serie cu roți motrice față pe circuitul de la Spa-Francorchamps. La volanul modelului francez s-a aflat Laurent Hurgon, același pilot care a stabilit recordul pe Iadul Verde. Turul rapid a fost realizat miercuri, 24 iulie, în cadrul evenimentului RS Days.
Hot Hatch-ul Megane RS Trophy-R a avut nevoie de 2 minute și 48.338 de secunde pentru a parcurge un tur complet pe circuitul belgian. Vechiul record de la Spa-Francorchamps pentru modelele de serie cu roți motrice față a fost stabilit în urmă cu un an de Honda Civic Type R. Atunci, Hot Hatch-ul japonezilor a fost cronometrat cu 2 minute și 53.72 de secunde.
Sub capota lui Renault Megane RS Trophy-R se află motorul turbo de 1.8 litri capabil să ofere 300 de cai putere la 6.000 rpm și 400 Nm la 3.200 rpm. Resursele motorului sunt gestionate de o transmisie manuală cu șase trepte. În aceste condiții, Hot Hatch-ul producătorului francez accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, în timp ce repriza 80-120 km/h în treapta a treia a fost cronometrată cu 2.9 secunde. Viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 262 km/h.
Noul Renault Megane RS Trophy-R va fi produs în doar 500 de unități, iar prețul pentru piața din Franța pornește de la 55.000 de euro.
dupa diferenta de 5,4s intre cele doua compacte , o eternitate chiar si pentru un ardelean :-)) is convins ca Type R poate fi catalogata incepand de astazi ca fiind stigmatizata hot-hatch-urilor , o comparatie indreptatita de valorile cronometrate fiind in compania lui Cayman GTS (340 cp) care pierde deasemenea lupta cu "Exoxetul din Dieppe" dar la o diferenta tolerabila si musai onorabila pentru vestitul brand german: 0.3s Bordel RenaultSport !