Informații noi despre Renault Megane RS Trophy-R: transmisie manuală cu șase trepte și 0-100 km/h în 5.4 secunde
Renault a publicat informații noi referitoare la versiunea Megane RS Trophy-R. Cel mai rapid model cu roți motrice față de pe Nurburgring va fi produs în doar 500 de unități și va oferi 300 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.4 secunde, iar viteza maximă este de 262 km/h.
La finalul lunii mai, Renault a anunțat că Megane RS Trophy-R a devenit cel mai rapid model cu roți motrice față de pe circuitul de la Nurburgring. Hot Hatch-ul producătorului francez a reușit să parcurgă Iadul Verde în 7 minute și 40.1 secunde.
Vechiul record de pe Nurburgring pentru această categorie de vehicule a fost stabilit în 2017 de Honda Civic Type R. Atunci, Hot Hatch-ul japonezilor a fost cronometrat cu 7 minute și 43.8 secunde.
Acum, oficialii Renault au publicat o serie de fotografii suplimentare cu noul Megane RS Trophy-R, dar și datele tehnice. Sub capota noii versiuni se află motorul de 1.8 litri capabil să ofere 300 de cai putere la 6.000 rpm și 400 Nm la 3.200 rpm.
Resursele unității sunt puse în valoare de o transmisie manuală cu șase trepte. Francezii spun că au făcut această alegere pentru că transmisia EDC cu dublu ambreiaj este mult mai grea comparativ cu acestă cutie manuală.
În aceste condiții, noul Megane RS Trophy-R accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, în timp ce repriza 80-120 km/h în treapta a treia a fost cronometrată cu 2.9 secunde. Hot Hatch-ul francez poate parcurge un kilometru cu start de pe loc în doar 24.5 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 262 km/h.
Renault a publicat și consumul mediu mixt pentru noul Hot Hatch: 8 litri/100 de kilometri conform vehicului standard NEDC.
Producătorul francez spune că suspensiile au fost recalibrate, iar Megane RS Trophy-R va fi echipat cu amortizoare adaptive semnate de Ohlins. Asemeni versiunii Megane RS Trophy, și noua variantă pregătită de francezi dispune de un diferențial Torsen.
Standard, sistemul de frânare oferă discuri de 355 de mm pe puntea față, respectiv 290 de mm pe puntea spate. Cei care își doresc vizite cât mai dese pe circuit vor putea opta pentru discurile din carbon ceramic cu diametrul de 390 de mm. Jantele de 19 inch vor fi echipate cu anvelope speciale Bridgestone Potenza S007.
Pentru ca masa totală să fie cât mai redusă, francezii au decis să elimine complet bancheta din spate, în timp ce scaunele față sunt produse de Sabelt și pot fi comandate și cu centuri de competiție cu prinderi în șase puncte.
Tot la interior, clienții vor găsi un volan sport, dar și sistemul de infotainment cu ecran tactil de 7 inch (conform oficialilor francezi, versiunea cu ecran de 8.7 inch era mai grea cu încă 250 de grame).
La nivel estetic, Megane RS Trophy-R primește o capotă restilizată, prize de aer modificate, dar și un difuzor spate din fibră de carbon. Evacuare este semnată de Akrapovic și promite atât eficiență sporită, cât și un sunet special. Conform reprezentanților Renault, noul Megane RS Trophy-R va fi produs în doar 500 de exemplare.
uitandu-ma la poza facuta din portbagaj, imi vine sa cred ca inginerii renault sport au lucrat mai mult la interior decat la partea tehnica