Schimbări majore în Cursa de 24 de ore de la Le Mans: la clasa LMP1 de prototipuri vor putea concura și hypercar-uri de serie
Producătorii de hypercar-uri vor avea posibilitatea de a concura la clasa de prototipuri a Campionatului Mondial de Anduranță și, implicit, a Cursei de 24 de ore de la Le Mans, începând din 2020. Toyota și Aston Martin și-au anunțat deja participarea.
Campionatul Mondial de Anduranță se confruntă în ultimii ani cu o scădere dramatică a numărului de constructori care concurează la clasa principală de prototipuri, LMP1, ca urmare a creșterii costurilor. De altfel, în prezent, Toyota este singurul constructor cu echipă de uzină la această clasă.
Pentru a remedia această problemă, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat joi că, începând din sezonul 2020-2021, va accepta la clasa principală și hypercar-uri de serie, cu condiția ca modelul respectiv să aibă o producție minimă de 20 de unități.
Nu este clar care va fi noul nume al clasei principale, însă una dintre opțiuni este Hyper Sport. De asemenea, constructorii nu vor fi obligați să folosească sisteme hibride, așa cum se întâmplă și în prezent.
În momentul prezentării noului regulament, FIA nu a anunțat niciun nume de participant. Totuși, la scurt timp după publicarea regulamentului, Toyota a anunțat că va concura în Campionatul Mondial de Anduranță și după anul 2020, cel mai probabil cu un prototip, în timp ce Aston Martin a anunțat că va alinia la start două exemplare ale hypercarului Valkyrie.
Noul regulament a fost stabilit cu numai o zi înainte de startul Cursei de 24 de ore de la Le Mans din acest an. Cursa va începe sâmbătă, la ora 16:00, cu cele două prototipuri Toyota în prima linie a grilei de start.
Din pole position va pleca echipajul 7 format din Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez, în timp ce echipajul numărul 8 alcătuit din Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Fernando Alonso va pleca de pe locul doi.
Via Motorsport
Asa DA