BMW X1 primește o serie de îmbunătățiri: design modificat, tehnologii noi și o versiune plug-in hybrid

Publicat miercuri, 29.05.2019 10:58 de Cornel Șocariciu

BMW a publicat primele imagini și detalii cu X1 facelift. SUV-ul nemților primește o versiune plug-in hybrid X1 xDrive25e capabilă să ofere o autonomie electrică de până la 50 de kilometri.

Actuala generație BMW X1 a fost lansată la finalul anului 2015, iar anul trecut a reușit să se claseze pe prima poziție în gama de SUV-uri a nemților cu vânzări care au totalizat 286.827 de unități. Pentru a menține treaz interesul fanilor, BMW a pregătit un facelift pentru SUV-ul X1.

Constructorul german a ales să aducă o serie de modificări la nivel estetic, îmbunătățiri în ceea ce privește sistemele și tehnologiile disponibile la nivelul habitaclului și o motorizare plug-in hybrid.

BMW X1 facelift: date esențiale

● Din punct de vedere estetic, BMW a ales să ofere pe X1 facelift o grilă ceva mai generoasă cu un design ușor îmbunătățiti, prize de aer mai mari și un spoiler frontal cu mici modificări de design. Pentru portiera șoferului, BMW a pregătit o lumini de întâmpinare care proiectează pe asfalt denumirea modelului. Pentru partea din spate, nemții au pregătit stopuri ușor modificate și terminații pentru sistemul de evacuare cu diametrul de 90 de mm. 

● Odată cu aceste îmbunătățiri, nemții vor oferi pe X1 facelift trei culori noi pentru caroserie: Jucaro Beige, Misano Blue și Storm Bay. Aceasta din urmă va fi disponibilă prin intermediul BMW Individual. Standard, X1 facelift va fi echipat cu jante cu diametrul de 17 inch, însă clienții vor găsi pe lista de opționale și jante cu diametrul de 18 sau 19 inch. 

● Linia de echipare M Sport propune un pachet exterior mai agresiv, jante de 18 inch fabricate din materiale ușoare și o suspensie M Sport (garda la sol scade cu 10 mm).

● Gama de motorizări respectă noile norme Euro6D-Temp, iar două dintre propulsoarele oferite sunt deja omologate pentru viitorul standard Euro6D (X1 sDrive16d și X1 xDrive25d).

● Varianta de bază a lui X1 facelift va putea fi comandată sub indicativul X1 sDrive16d. Motorul diesel de 1.5 litri produce 116 CP și 270 Nm între 1.750 și 2.250 rpm. Unitatea va putea fi comandată fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 11.5 secunde, iar consumul mediu mixt anunțat de nemți este de 4.2 - 4.4 litri/100 de kilometri pentru versiunea cu transmisie automată.

 

● Versiunea X1 xDrive25d va fi echipată cu motorul diesel de 2.0 litri care oferă 231 de cai putere și 450 Nm între 1.500 și 3.000 rpm. Standard, această versiune va fi echipată cu transmisia automată cu opt trepte și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.6 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 235 km/h. Consumul mediu mixt este de 4.9 - 5.2 litri/100 de kilometri.

● Cei care preferă motoarele pe benzină vor putea opta pentru varianta X1 xDrive25i. Motorul de 2.0 litri produce 231 de cai putere și 350 Nm între 1.450 și 4.500 rpm. Alături de transmisia automată cu opt trepte, SUV-ul nemților accelerează de la 0 la 100 km/h în 6.5 secunde. 

● O noutate în gama de motorizări o reprezintă versiunea plug-in hybrid X1 xDrive25e. Varianta va intra în producție în luna martie a anului viitor și va miza pe un motor pe benzină de 125 CP și 220 Nm și un motor electric capabil să ofere 95 CP și 165 Nm. Resursele unității cu combustie internă vor fi transmisie către puntea față, în timp ce motorul electric va pune în mișcare puntea spate. Pentru moment, oficialii BMW nu au anunțat valorile totale oferite de sistemul plug-in hybrid, însă au menționat că motorul electric va fi susținut de o baterie de 9.7 kWh. În aceste condiții, SUV-ul plug-in hybrid va putea parcurge până la 50 de kilometri în regim electric. 

● La interior, BMW X1 facelift a primit o banchetă spate în configurație 40:20:40. Aceasta poate culisa pe o lungime de 13 centimetri într-o configurație 60:40, iar scaunele pot fi înclinate în funcție de preferințele ocupanților.

● Portbagajul va putea fi comandat și cu deschidere electrică, iar nemții vor veni și cu o versiune cu funcție de tip "mâini libere". Volumul portbagajului variază de la 505 litri până la 1.550 de litri în funcție de configurația scaunelor de la interior. 

● Tot la interior, standard, clienții vor primi un ecran central cu diagonala de 6.5 inch. Opțional există și versiuni de 8.8 și 10.25. Instrumentarul de bord va fi unul mixt (analogic și digital cu ecran de 2.7 sau 5.7 inch). De asemenea, X1 facelift va putea fi comandat și cu un Head-up Display color.

  • adi_10, miercuri, 29.05.2019 12:52

    diferente insesizabile fata de varianta anterioara, insa un mare plus este motorizarea plung-in Hybrid, bravo BMW pt treaba asta!

  • Mecanicu', joi, 30.05.2019 11:24

    Salutare! Faceti si voi o sectiune speciala de electrice in site? Pe mine chiar nu ma mai intereseaza masinile convetionale :)) Multumim!

  • Mecanicu', joi, 30.05.2019 11:25

    Full Electric cars only !!!

  • DanG, joi, 30.05.2019 12:40

    Nu inteleg de ce nu au facut interiorul ca la noul seria 1, din punctul meu de vedere aici trebuia lucrat cel mai mult. Bordul arata ca unul de 5 ani.