Dacia a avut cea mai mare creștere în Europa la înmatriculările de mașini noi în luna martie: aproape 59.000 de unități, cu 22% în plus

Publicat miercuri, 17.04.2019 15:59 de Daniel Popescu

Dacia a înmatriculat peste 59.000 de mașini în Europa în luna martie și a înregistrat cea mai mare creștere procentuală, de 22%. Pe primele trei luni, Dacia a depășit pragul de 145.000 de unități după o creștere cu 13%.

Datele oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa arată că Dacia a fost constructorul care a înregistrat cea mai mare creștere a numărului de înmatriculări de mașini noi în luna martie.

Astfel, constructorul cu sediul central la Mioveni a înmatriculat 59.475 unități în cursul lunii martie, în creștere puternică cu 21.6% comparativ cu perioada similară a anului trecut.  Singurii constructori care au mai înregistrat creșteri consistente au fost Lancia (+15.3%) și Mitsubishi (+17%), însă pe fondul unor volume mai mici.

În acest context, la nivelul primelor trei luni ale anului, Dacia a ajuns la 145.582 de unități, în creștere cu 12.6% comparativ cu perioada similară din 2018. De altfel, Dacia ocupă locul trei la nivel european și în topul mărcilor cu cea mai mare creștere a înmatriculărilor la nivelul primelor trei luni, fiind depășită doar de Lancia (+35%) și Mitsubishi (16.8%).

Dacia a reușit astfel să-și consolideze puternic prezența pe piața europeană, în contextul în care ACEA a raportat o scădere cu 3.6% a înmatriculărilor la nivelul Europei pentru luna martie, de la 1.83 la 1.77 de milioane de unități. De asemenea, pe primele trei luni ale anului, scăderea a fost de 3.2%, de la 4.28 la 4.14 milioane de unități.

Practic, cei mai mulți constructori auto din Europa au raportat înmatriculări în scădere, iar printre puținii care au reușit să încheie primul trimestru pe plus s-au numărat, pe lângă cei trei menționați mai sus, și Seat, Citroen, Kia, Jeep, Mini, Smart și Volvo.

În urma acestor performanțe, Dacia ocupă locul 13 în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele trei luni ale anului. Pe prima poziție rămâne în continuare Volkswagen, urmat de Renault și Peugeot, în timp ce Ford și Opel sunt pe locurile 4 și 5.

Clasamentul scoate în evidență că toți constructorii din top 10 au înregistrat înmatriculări în scădere, cele mai modeste rezultate fiind înregistrate de Ford, cu o scădere de peste 10%, și Fiat, care a înregistrat un declin de 14%.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-mar 2019
Înmatriculări 
ian-mar 2018
Creștere
1 Volkswagen 458.500 464.358 -1.3%
2 Renault 272.199 287.258 -5.2%
3 Peugeot 263.491 269.752 -2.3%
4 Ford 262.502 292.505 -10.3%
5 Opel 239.717 249.903 -4.1%
6 Mercedes 214.307 228.358 -6.2%
7 BMW 204.400 213.518 -4.3%
8 Audi 198.956 212.283 -6.3%
9 Skoda 194.344 196.658 -1.2%
10 Toyota 188.540 197.491 -4.5%
11 Fiat 178.900 208.079 -14%
12 Citroen 175.790 166.242 5.7%
13 Dacia 145.582 129.261 12.6%
14 Hyundai 140.911 145.109 -2.9%
15 Kia 132.174 131.434 0.6%

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

Via ACEA

  • joe, miercuri, 17.04.2019 17:51

    "Salopeta" occidentalului,cumaparata de la Aldi

  • Alin, miercuri, 17.04.2019 21:00

    De parca ne intereseaza....

  • Steff, joi, 18.04.2019 07:20

    Daca toit se anunta moartea mototarelor termice, macar sa cumperi o masina ieftina, pe care dupa 5-7 ani, cand o sa-ti cumperi o electrica, n-o sa-ti para rau s-o casezi.

  • marius, joi, 18.04.2019 21:36

    Pe cand un al 3-lea producator auto in Romania? PS: Mai dormim muuuult?!!