Nissan Leaf e+ Limited Edition: noua versiune are motor de 217 CP și autonomie de 385 km, dar este limitată la 5.000 de unități
Nissan Leaf a primit o ediție limitată numită e+ care oferă o autonomie de 385 de kilometri și un motor electric de 217 CP, însă aceasta va fi comercializată în Europa în numai 5.000 de unități.
Nissan a prezentat la târgul de tehnologie Consumer Electronics Show (CES) de la Las Vegas o versiune cu autonomie extinsă a lui Leaf, mașina electrică cu cele mai mari vânzări pe piața europeană.
Această versiune era așteptată cu nerăbdare de mai multe luni, însă pe de altă parte există cel puțin două vești negative cu privire la comercializarea acesteia.
Nissan Leaf e+: date esențiale:
● din punct de vedere al designului, Leaf e+ păstrează elementele definitorii ale versiunii standard. Practic, singura diferență vizuală este numele e+ inscripționat pe caroserie;
● la interior, Leaf e+ primește un ecran cu diagonală de 8 inch și un sistem de navigație îmbunătățit care poate fi conectat la smartphone, iar hărțile pot fi actualizate rapid over-the-air;
● de asemenea, Nissan a introdus o versiune nouă a aplicației NissanConnect EV;
Performanțe și autonomie
● motorul electric al lui Leaf e+ are 160 kW (217 CP), o creștere semnificativă comparativ cu puterea de 110 kW (150 CP) oferită de versiunea standard;
● cea mai importantă noutate se remarcă însă la baterie. Capacitatea acesteia este de 62 kWh și are o densitate cu 25% mai mare și o capacitate cu 55% mai ridicată comparativ cu bateria de 40 kWh disponibilă pe versiunea standard;
● autonomia oficială este de 385 kilometri conform standardului WLTP în regim mixt, cu peste 100 de kilometri mai mare comparativ cu versiunea standard care permite o autonomie oficială de 270 de kilometri. Astfel, creșterea autonomiei este de circa 40%;
● la fel ca în cazul variantei standard, Nissan oferă o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulator;
● în Europa, Nissan Leaf e+ va fi comercializat în numai 5.000 de unități, iar prețul anunțat de producător este de 45.500 de euro. Clienții pot face comenzi începând din 9 ianuarie, iar livrările vor începe în vara acestui an.
Îmbunătățiri minore și pentru Nissan Leaf
● cu această ocazie, Nissan a anunțat și o serie de îmbunătățiri minore pentru versiunea standard, care preia la rândul ei noul ecran de 8 inch și noua versiune a aplicației NissanConnect EV;
● de asemenea, versiunea standard va fi disponibilă în noi nuanțe de caroserie, dar și în combinații bi-tonale;
● versiunea standard a lui Nissan Leaf cu noile îmbunătățiri poate fi comandată din 9 ianuarie, iar livrările vor începe în luna mai;
● odată cu aceste îmbunătățiri, Nissan a majorat însă și prețul de comercializare la 39.900 de euro, în condițiile în care prețurile pentru actuala versiune încep în România de la 35.100 de euro.
Nissan Leaf a fost cea mai vândută mașină electrică din Europa în 2018 cu peste 39.000 de unități și rămâne cea mai vândută mașină electrică din lume din istorie, cu peste 380.000 de unități de la lansarea inițială din 2010.
Totuși, Tesla Model 3 a reușit recent să depășească vânzările globale ale lui Leaf și are șanse mari să devină cea mai vândută mașină electrică și în Europa după startul livrărilor în luna februarie.
Via Nissan
La pretul de 45.500 de EURO pare mai OK alta varianta de electrica: KIA e-NIRO 2019 care are: - garda la sol de 16 cm ( NISSAN Leaf are 15,5 cm) , - volumul portbagajului mai mare cu cca 20 litri (451 litri), - autonomia electrica de 454 km WLTP. Sau ...poate merita asteptat modelul TESLA Model Y 2020...?!