Ford are dificultăți să găsească încă 1.700 de muncitori pentru uzina de la Craiova: americanii solicită ajutor de la autoritățile locale
Ford a solicitat sprijin din partea autorităților locale din județul Dolj pentru a găsi încă 1.700 de muncitori pentru uzina de la Craiova, care va produce un nou model începând din 2019.
În primăvara acestui an, Ford a anunțat că va produce încă un model la uzina pe care o deține la Craiova, pentru care va avea nevoie de aproximativ 1.700 de angajați.
Constructorul american întâmpină însă dificultăți să găsească forța de muncă necesară pentru noul model, astfel că încearcă soluții alternative.
Astfel, Ford a decis să caute muncitori care au domiciul la cel mult 35 de kilometri de Craiova, pentru care este dispusă să deconteze parțial costurile generate de transport, pe lângă facilitățile deja existente precum sporuri în funcție de secția în care vor lucra. În prezent, cele mai multe posturi pentru uzina de la Ford sunt cele de operator de bază și operator calificat.
Pentru a găsi mai ușor angajații, oficialii Ford s-au întâlnit recent cu primari din 30 de localități din județul Dolj, dar și cu reprezentanții Consiliului Județean Dolj, și au solicitat sprijin din partea autorităților locale.
În prezent, la uzina de la Ford lucrează circa 4.400 de angajați. Ford nu a anunțat încă oficial numele celui de-al doilea model produs la Craiova și nici când va începe producția acestuia, însă cel mai probabil acest lucru se va întâmpla spre finalul anului 2019.
În prezent, uzina de la Craiova este singura care produce Ford Ecosport pentru piața europeană, iar modelul este pe locul 6 în topul celor mai vândute SUV-uri subcompacte de pe Bătrânul Continent. În primele nouă luni ale anului, Ecosport a fost comercializat în aproape 85.000 de unități, în creștere cu 66% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Via Digi24
cam bolovani astia de la ford: se apuca si anunta cu surle si trambite ca mai vor sa produca un model la craiova dar nu s-au intrebat daca au tot ce le trebuie pt asta? a facut cineva de la ei un studiu de fezabilitate a investitiei sa vada daca gasesc resursele necesare, inclusiv cele umane si de logistica? bag seama ca nu, iar acum plang dupa ajutor. parca vad ca maine-poimaine se apuca sa ceara ajutoare de stat cand o sa vada ca nu pot muta masinile produse in lipsa autostrazii spre pitesti si de acolo spre sibiu. ce vreau sa spun e ca e mai ieftin doar dpdv al salariilor sa produca la craiova decat la koln, dar apar alte costuri si probleme care la urma urmei tot bani pierduti inseamna. oltenia nu e cehia sau slovacia, ci e o regiune dintre cele mai prapadite din europa. cu regret si in cunostinta de cauza spun asta, ca unu' de-al locului.