Dacia Duster, locul 3 în topul celor mai vândute SUV-uri subcompacte de volum din Europa. Ford Ecosport ocupă poziția a șasea

Publicat vineri, 02.11.2018 15:47 de Daniel Popescu

Dacia Duster ocupă locul 3 într-un clasament al celor mai vândute SUV-uri subcompacte de volum din Europa în primele nouă luni ale anului, în timp ce Ford Ecosport este pe locul 6.

SUV-urile au înregistrat o creștere spectaculoasă a vânzărilor în Europa în ultima perioadă, iar printre cele mai populare se numără cele din segmentul B. Acest lucru determină producătorii să lanseze noi modele, iar Volkswagen este cel mai bun exemplu, în contextul în care proaspăt lansatul T-Roc va fi urmat în scurt timp de T-Cross.

Pentru moment, vânzările sunt însă dominate de modele consacrate, iar Renault Captur ocupă prima poziție în clasament în primele nouă luni ale anului. Modelul francez a avut peste 173.000 de clienți în acest an, în creștere cu 12% comparativ cu perioada similară din 2017.

Cu vânzări în stagnare, Peugeot 2008 ocupă poziția a doua, însă constructorul francez are motive de îngrijorare. Cea mai mare amenințare vine în prezent de la Dacia Duster, care ocupă locul 3 cu 139.386 unități, la numai 500 de unități în spatele lui 2008. Modelul de la Mioveni a raportat o creștere a vânzărilor de 30%.

Pe de altă parte, podiumul este atacat puternic și de Volkswagen T-Roc, care ocupă locul 4 cu 110.000 de unități și este urmat de Opel Mokka cu aproape 100.000 de unități după o scădere abruptă de 28%.

Celălalt SUV produs în România, Ford Ecosport, ocupă poziția a șasea cu aproape 85.000 de unități, ca urmare a unei creșteri cu 66%. De altfel, cu excepția lui Crossland X (locul 9), modelele cu cea mai mare creștere a vânzărilor în top 10 au fost Duster și Ecosport. Ultima poziție în top 10 este ocupată de un alt model proaspăt lansat, și anume Seat Arona.

Loc Model Vanzari
ian.-sep. 2018
Crestere
1 Renault Captur 173.755 12%
2 Peugeot 2008 139.886 0
3 Dacia Duster 139.386 30%
4 Volkswagen T-Roc 110.435 nou
5 Opel Mokka 99.573 -28%
6 Ford Ecosport 84.693 66%
7 Citroen C3 Aircross 84.600 nou
8 Fiat 500X 77.365 10%
9 Opel Crossland X 74.805 276%
10 Seat Arona 69.752 nou

Via Jato

  • I.M., vineri, 02.11.2018 19:08

    Nu stiu cat de relevante sunt aceste clasamente de vanzari, cand in top 10 nu apare Toyota C-HR, unul dintre cele mai apreciate SUV-uri subcompacte ale momentului, mai ales ca este si hibrid. Anul trecut in Europa sau vandut 120750 bucati de C-HR, anul acesta cu siguranta sau vandut pana acum aproximativ 100000.

  • Corocsenie Adrian, sâmbătă, 03.11.2018 00:33

    Ne-ati tampit cu stiri despre vanzarile Dacia. STOOOP ! Nu ne intereseaza vanzarile zilnice Dacia. Macar puneti si voi odata pe an vanzarile nu in fiecare saptamana.

  • LoL, luni, 05.11.2018 01:03

    Intre timp in Romania: o porcarie de masina, o mizerie, nu stiu cine ar cumpara asa ceva. Eu abia acum realizez cat de prosti sunt strainii astia. Cum isi vand ei luxoasele masini, vechi de 30 de ani si milionul de km facuti, ca sa-si cumpere un Duster. Vai vai!

  • ignis, luni, 05.11.2018 10:50

    @Corocsenie Adrian Uite ultimele 10 știri: VIDEO: O vizită în interiorul noului BMW Seria 8 Cabrio VIDEO: Test inedit cu versiunea "fără limite" a prototipului Porsche de la Le Mans Inovație Audi: noul concept electric RSQ e-tron, prezentat exclusiv în filmul de animație Spies in Disguise Al cincilea an consecutiv cu record: vânzările Volvo au crescut cu 14% la nivel global în primele 10 luni ale anului Vettel: "Ferrari nu a avut un monopost dominat la nicio cursă din 2018" Skoda folosește un simulator pentru a dezvolta tehnologii avansate pentru faruri Prima schiță oficială cu versiunea de serie a lui McLaren Senna GTR: modelul destinat circuitului promite 825 CP Dacia Duster, locul 3 în topul celor mai vândute SUV-uri subcompacte de volum din Europa. Ford Ecosport ocupă poziția a șasea VIDEO: 5 minute alături de gama Porsche 911: nemții ne explică diferențele dintre cele 24 de versiuni disponibile Audi RSQ e-tron: model electric virtual dezvoltat pentru filmul de animație Spies in Disguise Câte crezi tu că sunt de interes practic pentru cititorul Automarket? Îți garantez eu că 90% din cititorii Automarket n-au în momentul de față banii necesari și nici puterea financiară ca că-și ia un Duster nou. Iar oamenii care-și permit BMW Seria 8 Cabrio, Porsche, Audi e-tron și chiar Volvo, nu o freacă pe site-ul ăsta.

  • pipo, luni, 05.11.2018 14:46

    @ I.M.: bine punctat . Intr-adevar CHR-ul ar trebui sa fie pe la 100.000 bucati vandute anul asta (pana in August erau vreo 80.000), deci domnilor de la AM ...aveti vreo explicatie ? A iesit Honda din vederile lui JATO sau ce ?

  • pipo, luni, 05.11.2018 15:38

    .scuze ..Toyota nu Honda !

  • daniel.popescu, luni, 05.11.2018 16:09

    Toyota C-HR nu apare in acest clasament pentru ca este un SUV compact (segment C). Datele din analiza Jato fac referire la SUV-urile subcompacte (segment B).

  • pipo, luni, 05.11.2018 17:21

    @daniel : cine spune asta ? Eu zic ca dupa orice criteriu CHR ar trebui sa fie SUBcompact si nu compact. Pai daca asta-i compact atunci RAV4 ce mai e ? Dar daca asa ziceti voi / Jato...ziceti cum vreti .Mie unul imi pare cel putin caraghios sa sustii asa ceva. Si chiar nu-mi amintesc vreun site/review unde sa fi vazut incadrat acest model la compacte pana acum.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 06.11.2018 13:06

    @ignis Nu chiar toti care ,,o ard'' pe AM nu isi permit... iti garantez !

  • Kirotractor, vineri, 09.11.2018 10:27

    Mda, CH-R are 4,36 m, iar Dusterul - *doar* 4,34. Clar că-s din segmante diferite. :-))) ...Iar Ecosportul (4,09 m) e taman potrivit să-l concureze pe Duster.