Volkswagen a prezentat conceptul ID Buzz Cargo: nivel 4 de conducere autonomă și peste 550 de kilometri rulați electric
Divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a publicat primele imagini și detalii referitoare la noul concept ID Buzz Cargo. Versiunea de serie a conceptului electric și autonom ar putea debuta, cel mai devreme, în 2021. Modelul va folosi noua platformă MEB și promite o autonomie de peste 550 de kilometri.
Anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Detroit, Volkswagen a prezentat conceptul ID Buzz. Vehiculul electric și autonom bazat pe celebrul microbuz din anii '50-'70 va fi lansat într-o versiune de serie în 2022.
Dar planurile nemților nu se opresc aici. Cu ocazia Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Germania, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat conceptul ID Buzz Cargo. Pe scurt, o utilitară care preia o mare parte dintre atuurile și din designul prototipului pe care l-am admirat la Detroit.
Conform reprezentanților constructorului german, versiunea de serie a lui ID Buzz Cargo ar putea ajunge pe piață, cel mai devreme, în 2021. Indiferent de anul lansării, ID Buzz Cargo va miza pe noua platformă MEB (Modular Electric Drive Kit).
Noul concept electric prezentat de nemți va avea o autonomie de peste 550 de kilometri (valoare măsurată conform WLTP), în timp ce sistemul ID Pilot va fi capabil să ofere nivelul 4 de conducere autonomă.
Noul ID Buzz Cargo vine cu un sistem de panouri solare amplasat pe plafon capabil să genereze suficientă energie electrică pentru ca vehiculul să mai parcurgă încă 15 kilometri.
Conceptul prezentat la Hanovra folosește un singur motor electric capabil să ofere 150 kW (204 CP), iar viteza maximă este limitată la 160 km/h. Reprezentanții producătorului german spun că versiunea de serie a lui ID Buzz Cargo ar putea fi oferită și într-o configurație cu două motoare electrice, variantă folosită deja pe ID Buzz.
Capacitatea acumulatorilor pe care Volkswagen îi poate oferi variază de la 48 kWh la 111 kWh. În cazul utilizării unei prize de 150 kW, bateria de 48 kWh are nevoie de doar 15 minute pentru a ajunge de la 10% la 80%. În cazul bateriei de 111 kWh, aceeași cantitate de energie va fi înmagazinată în 30 de minute.
La interior, Volkswagen ID Buzz Cargo va miza pe o arhitectură asemănătoare cu cea a utilitarelor de astăzi. Trei locuri vor fi disponibile, în timp ce zona destinată transportării mărfurilor integrează o serie de rafturi special dezvoltate. Scaunul central poate fi rabatat, în timp ce scaunul șoferului se poate roti cu până la 15 grade.
Tot în cadrul Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, Volkswagen a prezentat și Crafter HyMotion, un vehicul electric cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Conform reprezentaților Volkswagen Vehicule Comericiale, utilitara este gata să intre în producția de serie, însă îl vom putea admira doar atunci când vor exista îmbunătățiri la nivelul infrastructurii (stații noi pentru încăracarea cu hidrogen).
Volkswagen Crafter HyMotion are un motor de 100 kW (136 CP) și este capabil să parcurgă o distanță de peste 500 de kilometri cu un singur plin de hidrogen. Rezervoarele pot "înghiți" până la 7.5 kilograme de hidrogen.
la cat pitrocesc astia conceptele bazate pe Bulli (apropos, Cargo asta e pe baza altui concept prezentat anul trecut -2017 - ce are radacinile intr-un alt concept dezvaluit in 2016 care isi trage seva dintr-un alt concept din 2011, etc).... deci cum spuneam...incep sa cred ca astia ar putea sa lanseze un nou segment in oferta marcii: conceptele de salon la care te uiti si le...uiti. Un fel de morcov atarnat la capatul batului la care sa puna botu'...unii