Noul Peugeot 508 SW: break-ul are dimensiuni mai mici și preia designul spectaculos al sedanului

Publicat miercuri, 06.06.2018 10:54 de Daniel Popescu

Noua generație Peugeot 508 SW iese în evidență prin dimensiunile mai mici comparativ cu predecesorul său și preia numeroasele elemente de design apreciate pe versiunea sedan.

La numai o zi după publicarea unui teaser misterios, Peugeot a dezvăluit noua generație 508 SW.

Conform tuturor așteptărilor, break-ul de segment D preia designul versiunii sedan care a fost lansată în luna februarie, însă vine cu o serie de noutăți în privința dimensiunilor.

Peugeot 508 SW: date esențiale:

noul Peugeot 508 SW este dezvoltat pe platforma EMP2, care a permis căderea masei totale cu circa 70 de kilograme comparativ cu generația anterioară;

break-ul are o lungime de 4.78 metri și este cu numai 30 mm mai lung decât 508 și cu 50 mm mai scurt decât vechea generație. În plus, înălțimea este de 1.42 metri, în scădere cu 60 mm comparativ cu generația anterioară;

în partea frontală designul este similar cu cel al lui 508: linii agresive inspirate de la conceptul Peugeot Instinct, modificări majore aduse grilei și blocurilor optice LED și o formă distinctivă a luminilor de zi care ajung până în zona gurilor de ventilație. Stopurile beneficiază de asemenea de un design agresiv;

schimbările majore apar doar în partea din spate, acolo unde plafonul este alungit. De asemenea, pe spate este marcat numele Peugeot, însă stopurile au același design ca în cazul lui 508;

portbagajul este cu 24 mm mai lat decât în cazul sedanului, însă din cauza dimensiunilor mai mici capacitatea standard a acestuia este de 530 de litri, cu 30 de litri mai mică decât a vechii generații. Prin rabatarea banchetei din spate, capacitatea crește la 1.780 de litri;

pasagerii spate au parte de un acces facil în break, iar spațiul la cap este cu 40 mm mai mare decât în cazul sedanului;

tot la interior, Peugeot a introdus instrumentarul de bord digital cunoscut sub numele oficial i-Cockpit, cu ecran de 12.3 inch. În plus, există încă un ecran de 10 inch cu funcții touch poziționat central care are formatul 8:3. Noul 508 SW include două tipuri de ambianțe interioare care pot fi personalizate prin ajustarea luminii ambientale și a culorii ecranului, dar și a fundalului sonor, iar printre materialele disponibile opțional pentru interior se numără Nappa, Alcantara sau lemn autentic;

gama de motorizări este identică cu cea de pe 508. Oferta include un singur motor pe benzină PureTech, iar acesta are capacitatea de 1.6 litri și este disponibil în versiuni de 180 CP și 225 CP;

fanii propulsiei diesel vor avea de ales între motoare BlueHDi de 1.6 și 2.0 litri în versiuni de 130 CP, 160 CP și 180 CP. Motorul diesel de 130 CP este singurul din ofertă care poate fi comandat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce toate celelalte versiuni vin exclusiv cu cutie de viteze automată cu 8 trepte;

din toamna anului 2019, Peugeot 508 va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid, însă francezii s-au limitat să afirme că aceasta va avea o autonomie full-electrica de 50 de kilometri;

noul Peugeot 508 este echipat cu numeroase sisteme de asistentă, inclusiv Night Vision, Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist, Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, Speed Limit, Extended Traffic Sign sau Active Blând Spot Monitoring.

Noul Peugeot 508 SW va fi dezvăluit publicului cu ocazia Salonului Auto de la Paris de la începutul lunii octombrie, iar vânzările vor începe în luna ianuarie 2018.

Via Peugeot

  • Malaxa, miercuri, 06.06.2018 11:12

    Reusita,atat sedanul cat si versiunea sw...de interior n-am ce zice e sf peste tot ce s-a produs pana acum in acest segment.Bravo Peugeot!

  • Kirotractor, miercuri, 06.06.2018 11:13

    Cu ergonomia interiorului nu mă pot împăca (poate și fiindcă la cei doar 1,70 m ai mei cadranele bordului sînt mascate parțial de volan, oricum l-aș regla - probat la diverse 208, 2008 etc.) Linii exterioare elegante în schimb, cu muchii / reliefuri nu prea exagerate și spate chiar mai reușit ca al sedanului - va avea deci sigur succes (se estimează că va acoperi cca. 60% din vînzările totale 508) Încă mă-ntreb deci cum oare frații Citroën sînt așa boccii. :-) ...Deși concurența germană nu cred să fie prea amenințată - vb de așa-ziele medii *premium* spre care tind și francezii, văzînd prețurile nu tocmai mici ale 508-ului -, din cauza lipsei unor motoare mai mari/puternice. Alt plus: rezistența Peugeot la trendul umflării continue-n dimensiuni (v. Insignia Sports Tourer etc.)

  • hazard, miercuri, 06.06.2018 12:48

    asteptam doi, trei fraieri sa o cumpere noua si o gasestim sh la un sfert de pret dupa maxim doi ani.

  • vianu, miercuri, 06.06.2018 14:28

    @hazard de ce sa astepti 2 ani ceva ce nu iti poti permite cand poti cumpara acum un bilet de autobuz la pret intreg?

  • Tibi, joi, 07.06.2018 00:44

    Arata bine, nu zic nu, dar cine mai cumpara limuzine medii de volum ?

  • Corocsenie Adrian, vineri, 08.06.2018 14:53

    @Tibi Le cumpara oamenii inteligenti. In general nordicii , francezii si olandezii. Acolo break-urile sunt la mare cautare in locul suv-urilor si crossover-urilor. Atata timp cat ei au drumuri bune nu gasesc nici un motiv sa-si cumpere masini cu garda la sol inalta. Dar toti vor spatiu de depozitare si aleg versiuni break.