Informații noi despre Audi e-tron: SUV-ul electric va deveni primul model de serie cu camere video încorporate în oglinzile laterale
Audi a anunțat că SUV-ul electric e-tron va fi disponibil opțional cu camere video încorporate în oglinzile laterale care vor putea fi setate pentru condus pe autostradă, în mediul urban sau pentru efectuarea parcărilor.
Audi a oferit miercuri o serie de detalii atractive despre tehnologia care va fi disponibilă pe e-tron, SUV-ul electric pe care îl va prezenta oficial în 30 august.
Constructorul german a anunțat că e-tron va fi disponibil opțional cu camere video încorporate în oglinzile laterale tradiționale, iar imaginile capturate vor putea fi văzute pe ecrane OLED poziționate în zona dintre panoul cu instrumente și portieră.
Audi numește noul sistem drept "oglinzi exterioare virtuale" și menționează că acestea sunt mai înguste decât oglinzile standard, astfel că lățimea SUV-ui este cu 15 centimetri mai mică.
Potrivit celor de la Audi, introducerea camerelor video are ca efect o creștere a siguranței, în special datorită faptului că există 3 moduri de afișare a imaginilor, în funcție de locul în care este condusă mașina: pe autostradă, în zone urbane cu multe viraje sau în parcare.
Pe de altă parte, Audi a anunțat că, în urma a numeroase teste în tunelul de vânt, e-tron va avea un coeficient aerodinamic de 0.28, cu circa 0.07 mai mic decât al unui model comparabil echipat cu sistem de propulsie tradițional. Inginerii au reușit să ajungă la această valoare prin diverse elemente aerodinamice aplicate pe model, dar și prin utilizarea unei suspensii adaptive pe aer care permite scăderea gardei la sol cu până la 26 de milimetri la viteze de peste 120 km/h.
Audi menționează că acest nivel al coeficientului aerodinamic a permis creșterea autonomiei cu 35 de kilometri și atingerea unei autonomii teoretice de 400 de kilometri conform noului standard WLTP.
Detaliile complete despre Audi e-tron vor fi făcute publice cu ocazia evenimentului de lansare din 30 august.
Via Audi
Mica observatie: TOYOTA Corolla sedan modelul E15, din anii 2006-2007, are tot coeficient de aerodinamicitate 0,28.... Mica corectie: Nu se zice "gardei la sol" ci "garzii la sol".... In rest, sa auzim si de autonomie mai mare - de ex. 500 km WLTP