Producția lui Peugeot 308 GTi va fi întreruptă până în octombrie: francezii trebuie să se adapteze la noul regulament pentru emisii
Peugeot a anunțat că va întrerupe producția lui 308 GTi facelift de la sfârșitul lunii iunie până la începutul lunii octombrie, pentru a instala un filtru de particule pentru respectarea noului regulament pentru emisii.
Introducerea noului standard pentru emisii Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (WLTP) generează bătăi de cap pentru unii constructori, care afectează planurile de producție ale acestora.
Ultimul pe listă este Peugeot, care a anunțat întreruperea producției lui 308 GTi facelift de la începutul lunii iunie până în prima parte a lunii octombrie. Oficialii mărcii franceze au menționat că vor introduce un filtru de particule pe unitatea de propulsie pe benzină THP de 1.6 litri și 270 de cai putere, pentru că aceasta să fie conformă cu noul standard WLTP.
Peugeot a menționat că, în urma modificărilor, motorul va avea în continuare 270 de cai putere, astfel că fanii trebuie să se aștepte la același nivel din punct de vedere al performanțelor.
Anterior, mai mulți constructori au anunțat întreruperi de producție pentru unele modele premium sau de performanță pentru a putea respecta noile standarde de emisii. Pe lista se află BMW M3, versiunile pe benzină ale lui BMW Seria 7, dar și Audi SQ5, în timp ce Porsche nu mai primește comenzi pentru modele sale, întrucât toată gama de modele este afectată.
Via Motor1
Chiar nu înțeleg întreruperile producției (nu doar la PSA) pe motive d-astea minore (părerea mea, evident.) Alții -mai precis japonezii de la Mazda - uite că-s mult mai flexibili și nu întrerup nimic și aduc un nou motor 1.8 diesel de 112 CP în locul fostului 1.5D de 105 CP (conform Euro-D-temp... era să zic tâmpit :-)) - întâi pe CX-3, dar și pt alte modele anul ăsta. ...Ăsta da *rightsizing* - ca să nu mai zic că pt Mazda dieselul nu pare deloc mort și-ngropat.