Skoda Superb plug-in hybrid debutează în 2019: 218 cai putere și autonomie în modul electric de până la 70 de kilometri

Publicat miercuri, 28.02.2018 10:34 de Cornel Șocariciu

Skoda lansează Superb PHEV (plug-in hybrid) în 2019. Sistemul de propulsie va fi preluat de pe Volkswagen Passat GTE și va oferi 218 cai putere. Autonomia în modul electric ar urma să fie de maximum 70 de kilometri.

Skoda este unul dintre producătorii care pregătește o gamă completă de modele electrice. Până în 2025, cehii vor să aibă în gamă 5 astfel de modele. Dar până vom vedea primul produs 100% electric, Skoda anunță debutul unui plug-in hybrid.

Mai exact, cehii vor lansa în 2019 un Superb PHEV. Sistemul de propulsie va integra un propulsor pe benzină de 1.4 litri și 156 de cai putere și un motor electric de 85 kW (116 CP). În total, sistemul plug-in hybrid va oferi 218 cai putere, valoare generată în prezent de sistemul disponibil pe Volkswagen Passat GTE.

Cu o baterie de 13 kWh, viitorul Superb PHEV promite o autonomie în modul electric de până la 70 de kilometri, cu circa 20 de kilometri mai mult comparativ cu Passat GTE. În aceste condiții, cehii se așteaptă ca emisiile de CO2 să fie de aproximativ 31 de grame per kilometru.

Reprezentanții Skoda nu exclud integrarea acestui sistem plug-in hybrid și pe Kodiaq, Karoq sau Octavia, însă totul depinde de reacțiile clienților.

"Trebuie să vedem ce așteptări au clienții de la un astfel de produs și cât de mult sunt dispuși să plătească pentru o astfel de tehnologie. Pentru început vom vedea cum se descurcă Superb PHEV și care sunt reacțiile clienților", a declarat Martin Hrdlicka, reprezentantul departamentului de sisteme de propulsie din cadrul Skoda.

Via | AutoExpress

  • sandu, miercuri, 28.02.2018 11:05

    suuper.....70 km...nici jumate din drumul pana la munca nu apuc sa il fac. o mare realizare au reusit astia cu electricul

  • mircea, miercuri, 28.02.2018 11:11

    @sandu Totuși, conștientizezi că vorbești despre mașini electrice într-un articol în care nu e vorba despre o mașină electrică, da?

  • @sandel, miercuri, 28.02.2018 11:26

    esti meserie! tu iti faci cultura auto din ziaru scolii si aici vii sa ne impartasesti din vastele tale capacitati de intelegere.

  • someone, miercuri, 28.02.2018 12:45

    un coleg are noul passat gte....il enerveaza cat de greu se goleste rezervorul de benzina. face plinul de 70l o data la 2 luni. asa ca superb, cu aceeasi platforma si aceeasi unitate de propulsie trebuie sa fie cel putin la fel. daca se lucreaza putin la pret, acest hybrid e demn de luat in considerare

  • sandu, miercuri, 28.02.2018 13:01

    nu este o masina electrica decat 70km. adica cel mult 50 daca mergi cu aerul conditionat. apoi treci pe varianta clasica, normala si care nu o sa dispara niciodata, benzina.

  • andrei, miercuri, 28.02.2018 14:53

    nu prea pricepi tu cum e treaba cu hibridele astea. mai bine lasa pt altii.

  • Andy, miercuri, 28.02.2018 16:30

    Sandel e in aceeasi categorie cu un user care lauda Toyota pentru modelele electrice acum vreo saptamana, zicand ca Hyundai-Kia sunt mult in urma, in conditiile in care brandul japonez nu produce asa ceva, iar cel coreean are deja vreo 3 modele in productie sau care intra in productie anul asta. Cand i-am atras atentia, a dat-o la intors. Ca nu domne', ca si hibridele au o parte electrica si ca Toyota investeste si in propulsia cu hidrogen. Asta apropo de cum se face confuzie intre electrice, hibride (non-plug-in si plug-in), micro-hibride sau cele alimentate cu hidrogen.

  • sandu, miercuri, 28.02.2018 16:41

    nu laud, din contra. sunt anti hibride, electrice si toate cele. diesel si benzina au fost si raman viitorul.

  • Andy, miercuri, 28.02.2018 16:57

    @sandu Cu siguranta ca in Romania cele diesel si benzinarele vor ramane viitorul, in conditiile in care raportul masini sh aduse de afara / masini noi a fost in 2017 de aproape 5:1. Sa vezi dupa ce se vor interzice diesel-urile in vest cum raportul va ajunge la cel putin 7:1, cand tot romanul isi va putea achizitiona la pret de dumping asa ceva. Eu fac pariu cu tine pe ce vrei ca in vest in 2030, piata eco (adica toate cele cum ziceai tu) va reprezenta cel putin 70% din piata totala, aici intrand si utilitare, camione etc.

  • ACE - Craiova, miercuri, 28.02.2018 21:49

    Daca SKODA testeaza piata pentru PHEV si electrice: - autonomia de 100 km in mod electric este suficienta pentru un asemenea hibrid; - o electrica pe care ti-ai dori-o CAT MAI REPEDE ar fi una care are autonomie REALA de 500-600 km; - pretul platit de un consumator pentru oricare din variantele de mai sus trebuie sa fie undeva la 23.000-25.000 Euro NET/masina (dupa primele de la stat) pentru a reprezenta UN SUCCES GARANTAT !!!!

  • sandu, joi, 01.03.2018 11:06

    @andy: si ce tre sa ne luam dupa cei din vest? gandeste-te cat o sa creasca energia electrica si cat o sa scada pretul la combustibili in 2030. nu sunt adeptul masinilor vechi, dar electricele sunt mult departe fata de ce ar trebui sa fie.

  • alex, joi, 15.03.2018 19:45

    Mai exact, cehii vor lansa în 2019 un Superb PHEV. Sistemul de propulsie va integra un propulsor pe benzină de 1.4 litri și 156 de cai putere și un motor electric de 85 kW (116 CP). În total, sistemul plug-in hybrid va oferi 218 cai putere, valoare generată în prezent de sistemul disponibil pe Volkswagen Passat GTE. 156+116=218?

  • dan, duminică, 22.04.2018 21:49

    eu am e-up electric. sa stiti ca cine nu conduce o electrica cel putin 2-3 saptamani nu are cum sa stie cum se comporta o astfel de masina. spre ex autonomia este in carte de 150 km. in realitate am parcurs intr-o zi 80 km si apoi a murit bateria. in alte zile am mers 215 km tot cu aceiasi masina. depinde cat de mult folosesti pedala ca sa regenerezi la franare. deca skoda zice ca automomia va fi de aprox 70 km sa va astetati la 50 km sau la 90 km, depinde mult de vremea de afara si cat de bine cunosti jmecheria cu regenerarea. imi pare rau ca uni comenteaza aiurea fara ca macar sa stie cum se foloseste o astfel de masina care este total diferita de cea clasica.