Începe era motoarelor cu 3 cilindri la Volvo: noul motor turbo pe benzină de 156 CP debutează pe SUV-ul XC40
Volvo anunță astăzi oficial debutul pe XC40 al noului motor turbo cu trei cilindri de 156 CP care va fi baza viitoarelor versiuni hibride plug-in cu ajutorul cărora suedezii vor elimina motoarele diesel din ofertă.
După ce Volvo a stat la baza unei mici revoluții la nivelul zonei premium, anunțând acum patru ani faptul că renunță la motoarele mai mari de 2.0 litri și că folosește turbine, supraalimentare și sisteme hibride pentru a ajunge la niveluri de putere de peste 400 de cai, suedezii anunță astăzi oficial debutul primul lor motor cu 3 cilindri.
Noul motor turbo pe benzină cu 3 cilindri de 1.5 litri este derivat din motoarele de doi litri existente în gamă și este conceput pentru a face parte din familia de modele medii și compacte care urmează să fie lansată de Volvo în următoarele luni. Debutează oficial pe SUV-ul XC40, recent lansat în Europa și testat de Automarket la sfârșitul anului trecut, dar urmează să fie legat de un motor electric într-un sistem hibrid plug-in.
Noul motor va fi disponibil pe XC40 sub denumirea oficială T3, va dezvolta 156 de cai putere și va deveni noua versiune de motorizare de bază din gama celui mai mic SUV Volvo. În prima fază va fi disponibil exclusiv împreună cu o transmisie manuală cu șase trepte, puterea fiind transmisă roților din față. Ulterior, în cursul anului 2019, o cutie automată cu 8 trepte urmează să intre în lista de opțiuni disponibile.
Noul motor dă startul unei noi ere pentru Volvo, pentru că acesta va fi parte integrantă din viitoarele sisteme de propulsie hibridă plug-in care vor reprezenta pasul decisiv spre eliminarea completă a diesel-ului din gama constructorului suedez. Versiunile hibride care vor lua locul celor diesel în gama lui XC40 vor vedea lumina zilei în 2019, fiind urmate ulterior de o versiune full-electrică a SUV-ului suedez.
XC40: de la două la cinci motorizări
Între timp, Volvo anunță că oferta de motorizări de pe XC40 se extinde de la două motoare, câte au existat până acum, la 5. Alături de noul motor T3 turbo cu trei cilindri prezentat mai sus, SUV-ul compact al scandinavilor va primi alte două motoare 2.0 cu patru cilindri: un diesel D3 de 150 CP (tracțiune față sau integrală, cutie manuală sau automată cu 8 trepte) și o benzină turbo T4 de 190 CP (tracțiune față sau integrală, cutie automată cu 8 trepte). Acestea vor completa oferta din care până acum făceau parte doar două motoare: un diesel de 190 CP și o benzină de 247 CP.
Prețurile noilor versiuni de motorizare urmează să fie anunțate în cursul următoarelor săptămâni.
Denumire Motorizare |
Tracțiune | Transmisii disponibile |
Putere Maximă |
Diesel | |||
D3 | Față Integrală |
M6 A8 |
150 |
D4 | Integrală | A8 | 190 |
Benzină | |||
T3 | Față | M6 | 156 |
T4 | Față Integrală |
A8 | 190 |
T5 | Integrală | A8 | 247 |
O nouă echipare de top: XC40 Inscription
O altă noutate interesantă în oferta lui Volvo XC40 este reprezentată de apariția versiunii de echipare de top Inscription, care completează nivelurile existente până acum: Momentum și R-Design. În versiunea Inscription, clienții lui XC40 vor putea opta pentru jante de 18, 19 sau 20 de inch, de inserții cromate la exterior și interior și de nuanțe exterioare specifice. Foarte interesantă este apariția unor detalii de calitate precum levierul din cristal sau inserțiile din lemn Driftwood, introduse inițial în gama fratelui mai mare XC60.
Ce nu inteleg eu masinile astea sumpe cu motoare de rasniță.... pune domn'e motor bun pe ea nu de drujba daca tot dai o caruta de bani pe ea.