Jeep Wrangler reîncărcat: simbolul off-road american revine într-o generație nouă și mult mai tehnologizată

Publicat joi, 30.11.2017 12:00 de Mircea Meşter

Jeep a dezvăluit la Salonul Auto de la Los Angeles noua generație Jeep Wrangler. Unul dintre cele mai capabile modele off-road ale lumii primește o mulțime de sisteme tehnologice de ultimă oră, un interior nou și "dedesubturi" tehnice demne de un off-roader pur-sânge.

Vești bune pentru iubitorii off-road-ului. Într-o lume auto din ce în ce mai aplecată spre asfalt, în care multe dintre SUV-uri sunt vândute fără a dispune măcar de opțiunea unui sistem de tracțiune integrală, Jeep prezintă astăzi noua generație Wrangler, cel mai capabil model în teren accidentat din gama constructorului american. Noua generație a lui Jeep Wrangler își păstrează designul și calitățile care l-au făcut cunoscut, plusând însă la nivel tehnologic, acolo unde modelul mărcii de peste Ocean se aliniază la standardele cerute de clienții mereu conectați ai anului 2017.

Noul Jeep Wrangler: date esențiale

● Așa cum era normal, Noul Wrangler este conservator la nivel de design: modelul american își păstrează designul 100% Jeep, cu grila cu 7 bare verticale flancată de blocuri optice circulare care primesc tehnologie LED și lumini de zi LED în forma unui cerc "desenat" pe perimetrul farurilor. De asemenea, caracterul său dur și concentrat pe off-road rămâne un pilon de bază al designului noului model, cu aripi evazate.

● Spatele lui Wrangler este caracterizat de portiera care se deschide orizontal și de stopurile angulare care beneficiază, de asemenea, de tehnologie LED.

● La nivel de caroserie, noul Wrangler este disponibil în continuare în două variante: cu două sau cu patru uși. Wrangler cu două uși poate fi comandat în variantele Sport, Sport S și Rubicon, în timp ce Wrangler-ul cu patru uși primește un nivel de echipare suplimentar sub Rubicon: Sahara.

● Tehnologizat și pus la curent cu tendințele anului 2017, interiorul continuă să marșeze pe abordare angulară și pe așezarea orizontală a elementelor. Deși primește un ecran central care poate avea diagonala de 5.0, 7.0 sau 8.4 inch și un display încadrat de ceasurile de bord analog, comenzile care acționează principalele funcții ale modelului american rămân analog, cu butoane fizice și cu leviere clasice pentru transmisie, pentru cutia de transfer și pebtru frâna de mână, toate prezente pe consola centrală.

● La nivel tehnologic, Wrangler moștenește de la frații dedicați asfaltului din gama Jeep elemente precum a patra generație a sistemului multimedia Uconnect, care poate găzdui opțiunile de mirroring Apple CarPlay și Android Auto.

● Siguranța nu a fost nici ea uitată, iar Wrangler se aliniază la startul unei noi generații împreună cu un buchet complet de sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului. Jeep susține că modelul american beneficiază de 75 de sisteme și elemente care asigură protecția pasagerilor, implicit monitorizarea unghiului mort, monitorizarea traficului perpendicular la ieșirea cu spatele din parcare și cameră de marșarier cu ghidaj la parcare. În versiunea standard, Wrangler oferă 4 airbag-uri.

● Două motorizări noi: V6 diesel de 3.0 litri (260 CP) și benzină turbo patru cilindri de 2.0 litri (270 CP). Wrangler moștenește de la generația anterioară și motorul V6 Pentastar de 3.6 litri și 285 CP, îmbuntățit pentru noua generație. 

● O altă noutate absolută este transmisia automată cu 8 trepte, disponibilă pe toate motorizările și pe ambele variante de caroserie. Standard, modelul american oferă o cutie manuală cu șase trepte.

● La nivel tehnic, Jeep a îmbunătățit masa proprie a lui Wrangler mizând pe materiale ușoare (aluminiu) folosite la panourile de caroserie și balamale, dar și pe soluții cu bare tubulare (goale la interior) pentru barele stabilizatoare, prizele metalice ale motorului și părțile metalice ale direcției.

● Arhitectura body-on-frame este caracteristică modelelor foarte capabile în off-road și este dublată de o suspensie Multilink cu prindere în cinci puncte față și spate. Amortizoarele au fost regândite și reconstruite pentru a oferi un confort superior în conițiile păstrării caracterului mașinii.

● Vor exista două variante ale sistemului de tracțiune integrală: Command-Trac vine cu o cutie de transfer cu un raport 2.72:1, axe solide Dana față și spate și un sistem de tracțiune gândit pentru off-road. Varianta superioară Rock-Trac vine cu diferențiale blocabile electronice față și spate (opțional cu diferențial cu alunecare limitată), axe Dana 44 heavy duty și anvelope de off-road cu diametrul de 33 de inch montate pe jante de 17 inch. 

● Unghi de atac: 44 de grade. Unghi de degajare: 37 de grade. Gardă la sol: 28 de centimetri. Înălțimea maximă a vadului de trecere: 76 de centimetri. 

● Noul Wrangler va fi construit la aceeași fabrică americană din Toledo, Ohio și va fi disponibil în Europa începând cu primăvara anului 2018. Prețurile nu au fost încă anunțate.

  • OIIIIIIIO, joi, 30.11.2017 13:24

    Superb,mai ales rubicon-ul in doua usi! Poate se inspira si cei de la mercedes si nu mai fac noul G foarte disproportionat precum actuala generatie. Cat despre capabilitatile in off-road,nu cred ca Wrangler poate fii intrecut,de niciun offroader de serie.

  • inexorabil, joi, 30.11.2017 13:49

    Aștept cu nerăbdare impresiile și opiniile lui @mip, adevărat și perpetuu fan Jeep. Văleu, ce panou de comandă la noul Wrangler! Pur și simplu extatic, nu doar reușit… Na poftim, am mestecat iarăși, cu făcălețul limbii, șablonul “nu sunt adeptul SUV-urilor și nu-mi plac neam”. Dar cum arată și ce promite (inclusiv d.p.d.v. tehnic) acesta de față…cum să nu-ți dorești o aventură off-road? Prin zone realmente ostile “citadinelor”. RenCen, pe când redivivus K5 Blazer? Ar fi vreo șansă ȋn acest secol? Ȋn care sunteți ȋn urma lui Ford sau a lui Chrysler…

  • Edikkk, joi, 30.11.2017 15:29

    Foarte reusite noile modele Jeep !

  • ioi, joi, 30.11.2017 19:41

    @inexorabil Nu trebuie sa ai mustrari de constiinta ca-ti incalci principile... fiindca n-o faci. Ai zis ca nu esti adeptul SUV-urilor... dar Jeep e Off-Roader ;-)

  • Adrian C, joi, 30.11.2017 20:05

    G class-ul saracilor :)) Glumesc. Un offroader veritabil probabil la fel de bun ca un G class la un pret corect ! Cel mai fain Jeep !

  • @Adrian C, vineri, 01.12.2017 13:30

    Mai repede G Class e Jeep-ul bogatilor, decat Jeep=G al saracilor, fiindca Jeep a aparut cu mult inaintea G-ului. De fapt el a creat categoria asta. ;-)

  • Adrian C, vineri, 01.12.2017 15:11

    G-ul din cate stiu e aparut inainte de Wrangler. Prin 1979. E drept ca Wrangler se trage din WILLYS militar. Dar Wrangler ca denumire e mai nou aparut fata de G. Aparut prin 1986....

  • mip, sâmbătă, 02.12.2017 05:17

    @inexo... si nu numai ... azi mi-am facut putin timp sa il vad cum trebuie ... nu doar aci, dar si video pe youtube. apoi am cetit si in alte parti despre noutatile acestui model ... ce mai, modelul asta, in istoria jeep e o mina de aur ! dupa aducerea pe piata a acestui model, banuiesc ca va fi la fel de bine vindut ... ramine de vazut cum vor stabili preturile ... care si acum sint cam mari !!! modelul asta - 2018 - il consider foarte reusit dpdv al aspectului interior si exterior; au reusit sa aduca ceva nou, fara sa altereze esenta lui: automobil dedicat iesirilor in afara drumurilor ... vorba aia : "pe coclauri adunarea !!!" hm, oare englezii vor sti sa faca la fel cu al lor Defender ? din ce am citit, sa pare ca nu, ramine de vazut ... au adus si chestii noi legate de aspectul practic; aci ma refer la modul de pliere al capotei care e imbunatatit, fiind o varianta cu actionare electrica si alta cu un soi de rama pliabila din 2 miscari. inconvenientul ar fi ca banuiesc ca elementele metalice vor zdrangani la iregularitatile/denivelarile/gaurile din drum; cel putin din video-ul vizionat, nu am putut vedea daca are si un mecanism de blocare al acestuia dupa ce s-a retras copertina de pe capota. interiorul l-au adus la zi, "bransat" cum zic unii, desi, personal nu-mi place ca o masina sa aiba chiar asa multe "briz-briz-uri", totusi unele sint utile, ... au lucrat la motoare, la sistemul 4x4, la suspensii, directie ... marea noutate - dpmdv - e ca acum va avea mai multe motorizari disponibile fata de ce se oferea pina acum pe piata nord-americana: 1 - v6 pentastar care e modernizat, fiind redusa compresia, fara a modifica puterea motorului, in schimb s-a redus greutatea lui pt ca va folosi cu 1 L mai putin ulei si parca 3L mai putin lichid de racire. 2 - 4L de 2.000 cmc; de 270 CP, dezvoltat de Ferrari pt Alfa R.Giulia; va fi un motor nou; ramine de vazut cit de fiabil si durabil se va dovedi. 3 - v6 diesel de 3.000 cmc ... noutate absoluta pt continent !!! pe unele forumuri, in trecut, vedeam doritori de diesel ... tot e mai bine mai tirziu decit niciodata ! banuiesc ca e vorba de acelasi motor pus si pe Ram 1500 sau Jeep Grand Cherooke ... Noua e si introducerea transmisiei cu 8 viteze ... de care am auzit ca ar fi ceva neclar cu vit. a 8-a pe modelele Grand Cherooke actuale ... sa speram ca va fi suficient de robusta pt iesirile in "decor" ... ce sa mai zic, parerea mea e ca e o evolutie, un progres cel putin dpdv al aspectului, al utilitatii, al imbunatatirii performantelor masinii ... ramine sa vedem daca vor reusi sa progreseze si la aspectul la care ei s-au cam dovedit mai deficitari : fiabilitatea; (( personal, nu trag nadejde prea mare, daca ma iau dupa observarea evolutiei modeleor din grup, facuta in timp de 17 ani de cind traiesc pe-aci ... dar asta iar e alta istorie )); si cum modelul asta e un amestec de nou si ceva existent deja pe alte modele, care din pacate nu prea stralucesc la capitolul amintit, nu ne ramine decit - iarasi - sa speram ca macar acuma isi vor face mai bine temele ... wrangler e o legenda veche de 75 de ani ... va continua sa fie !!! impatimitii de wrangler o iubesc chiar si asa, plina de defectiuni (cam aceeasi poveste cu iubitorii de Aro din RO si nu numai), i se iarta dpmdv cam prea multe ... si cei de la jeep stiu asta !!! personal, gasesc masina prea scumpa pt ce ofera ... dar asta e alta istorie ... drumuri bune sa aveti ! cu sau fara wrangler ... PS: faptul ca e unica masina dedicata de pe piata, cu alura asta inconfundabila le asigura piinea celor din grup ... daca - presupunind - vine si land rover cu un nou Defender pe piata, urmind aceeasi filozofie, atunci clientii se vor dispersa putin; daca - insa - ar intra un jucator japonez tare cu un model asemanator ... atunci intr-adevar celor de la Jeep le vor tremura izmenele ... cel putin aci in america de nord, unde japii sint f apreciati ...

  • @Adrian C, sâmbătă, 02.12.2017 11:35

    Ai spus in primul comentariu despre JEEP, n-ai spus Wrangler. :-P Oricum e vorba de firma, nu despre model, mai ales ca Wrangler arata 99% ca Willys. La fel cum nu ai lua in seama 356 in cazul Porsche 911.

  • @Adrian C, sâmbătă, 02.12.2017 11:38

    Oricum nu trebuie sa te superi. Remarca ta a fost foarte faina ;-) Si eu am continuat tot in spirit de gluma

  • Adrian C, sâmbătă, 02.12.2017 13:20

    @@Adrian C Nu am de ce sa ma supar ... nu imi sta in fire chiar daca as avea motiv :))... ms pt. apreciere.

  • costy, sâmbătă, 02.12.2017 22:12

    wrangler e urmasul legendarului Willys ,care a facut istorie in anii celui de-al doilea razboi mondial ...avea daca nu gresesc motor de 2.4 L si stiu pe cineva care a condus unul cu ceva ani in urma si a ramas impresionat de capabilitatile offroad a masinii ..si era destul de veche ...acest Wrangler arata super bine si pastreaza ceva din vechiul Willys

  • Kirotractor, luni, 04.12.2017 09:26

    Era și vremea pentru o nouă generație - precedenta fiind lansată cam demult (2006). Deși se vindea totuși f. bine (+200.000 exemplare anual și-n creștere, culmea, din cele 1,4 mil. vânzări globale Jeep vs. 0,7 mil. Land Rover.) N-are rost să-i mai ridic și eu osanale - poate doar să reamintesc că există încă tot-terenuri *pure și dure* la fel de capabile-n teren greu, deși (mult mai) mai ieftine decît Wrangler - de ex. Suzuki Jimny sau... Lada Niva, da-da. Chiar dacă ambele-s efectiv prea mici pentru unii și *căruțe* pe șosea, iar Lada - cu o fiabilitate dubioasă fără bibilire frecventă (+ optimizări necesare încă de la cumpărare, da-i altă poveste prea lungă pt un comentariu.) Zic oricum asta nu doar din citite sau youtube-văzute, fiindcă-n (prea) lunga-mi viață am făcut și mult offroad - cu destule excese. În fine, speranța fanilor mărcii americane e ca prețurile (nu tocmai mici în Europa) să rămînă la nivelul actual, cînd pt o versiune realmente capabilă nu ajung cei 35K euro ai modelului standard, ci mai degrabă 45-50K.