Volkswagen Golf 8 se lansează în 2020: va fi urmat de modelul electric Volkswagen ID, care va costa cât versiunea diesel a compactei
A opta generație Volkswagen Golf va avea variantă plug-in hybrid și se va lansa în 2020 cu numai o lună înaintea modelului electric Volkswagen ID, care va avea un preț asemănător cu versiunea diesel a compactei.
A trecut mai puțin de un an de la prezentarea faceliftului pentru cea de-a șaptea generație a lui Golf, însă Volkswagen și-a stabilit deja programul pentru lansarea următoarei generații.
Explicația are la bază faptul că Volkswagen Golf 8 va fi prezentat public în 2020, în același an cu Volkswagen ID (foto), primul model electric de sine stătător al constructorului german. De altfel, cele două modele vor fi lansate la interval de numai o lună, potrivit directorului de marketing și vânzări Jürgen Stackman.
"Va veni un Golf 8 extrem de puternic, care se va lansa cu numai o lună înainte de ID. Credem că ambele modele pot sta pe propriile picioare", a precizat el pentru publicația autraliana Drive.
Golf 8 și ID au dimensiuni foarte apropiate și vor concura în segmentul compact, însă Volkswagen nu vede o problemă în lansarea simultană a acestora. Stackman nu a oferit detalii despre Golf 8, însă a dezvăluit că prețul lui Volkswagen ID va fi asemănător cu cel perceput de germani pentru versiunea diesel a modelului compact.
"Ambiția noastră este să oferim o autonomie oficială între 400 și 600 de kilometri, așa că asta înseamnă între 300 și 450 de kilometri de autonomie reală. În principiu, această mașină este poziționată la prețul unui Golf cu motor diesel, acesta este obiectivul nostru de preț pentru mașină în 2020", a adăugat el.
În prezent, pe piața din România, cel mai ieftin Golf 7 facelift cu propulsie diesel costă 18.500 de euro. Pe de altă parte, Stackman a confirmat că Golf 8 va beneficia și de versiune plug-in hybrid, însă varianta electrică e-Golf va dispărea din ofertă.
"Golf 8 nu va avea un e-Golf pentru că vom opri electrificarea viitoarei generații la plug-in hybrid. Dacă ne uităm la bateria actualului e-Golf, aceasta este distribuită pentru tot. Arată fantastic, dar nu este foarte optimă", a adăugat el.
Via Drive
Acum va dati seama cam cum sta treaba la VW daca iconicul Golf, port fanionul lor, il vor inlocui abia dupa 8 ani de la debut. Ultimele 3 generatii dinaintea actualei au fost inlocuite la 5-6 ani... No comment.