Mercedes GLC F-Cell: primul hibrid din lume alimentat cu hidrogen care are și baterie cu încărcare la priză
Mercedes GLC F-Cell va deveni prima mașină din lume care are un sistem de propulsie cu hidrogen și, în același tim, integrează și o baterie Li-Ion care poate fi încărcată la priză.
Mercedes GLC este unul dintre cele mai apreciate SUV-uri ale constructorului german, iar versiunea sa integral electrică, prezentată pentru moment în stadiu de prototip, beneficiază de o premieră mondială.
Aceasta va fi prima mașină de serie din lume care, deși are ca principal sistem de propulsie hidrogenul, incorporează și o baterie ce poate fi încărcată la priză, la fel ca orice hibrid plug-in convențional.
Mercedes GLC F-Cell: date esențiale:
● GLC F-Cell este echipat cu două rezervoare cu o capacitate totală de circa 4.4 kilograme de hidrogen. Unul dintre ele este amplasat lângă motorul electric, în timp ce al doilea a fost poziționat sub bancheta din spate. Alimentarea cu hidrogen durează circa 3 minute, aproxmativ la fel de mult ca o încărcare tradițională cu carburant convențional;
● bateria Li-Ion are o capacitate de 13.8 kWh și servește și ca sursă de energie pentru motorul electric. Bateria poate fi încărcată la priză, la fel ca orice mașină electrică, iar durata de încărcare completă este de circa o oră și jumătate;
● motorul oferă 200 de cai putere și un cuplu de 350 Nm;
● autonomia oficială în sistem NEDC este de 437 de kilometri cu hidrogen și de 49 de kilometri la utilizarea exclusivă a energiei stocate în acumulator.
Mercedes GLC F-Cell are 4 moduri de operare:
● în modul Hybrid, mașina preia putere de la ambele surse de energie. Hidrogenul este utilizat în mod preponderent, însă bateria intervine în cazul în care mașina are nevoie de mai multă putere într-un interval scurt de timp;
● în modul F-Cell, mașina este condusă aproape exclusiv cu hidrogen, în timp ce energia stocată în baterii este utilizată doar în anumite situații specifice;
● în modul Battery, mașina rulează doar cu energie de la acumulator, în timp ce sistemul fuel-cell nu este în funcțiune. Acest mod de rulare este ideal pentru distanțe lungi;
● în modul Charge, încărcarea bateriei are prioritate, cum ar fi reîncărcarea acesteia pentru o autonomie cât mai bună înainte de realimentarea cu hidrogen. Acest mod generează și rezerve de energie pentru un condus dinamic.
Indiferent de modul de rulare, sistemul de propulsie beneficiază de o funcție de recuperare a energiei în timpul frânării.
La interior, Mercedes GLC F-Cell mizează pe un display cu diagonala de 12.3 inch, dar și pe un ecran central de 10.25 inch, iar mașina include și un touchpad multifuncțional capabil să recunoască inclusiv scrisul de mână.
Mercedes lucrează în prezent la dezvoltarea versiunii de serie a prototipului GLC F-Cell, însă germanii nu au menționat când va avea loc lansarea acesteia. Între timp, Mercedes susține că rețeaua de stații de alimentare cu hidrogen va avea la 100 până la sfârșitul anului și până la 400 până în 2023.
Via Mercedes
"● autonomia oficială în sistem NEDC este de 437 de kilometri cu hidrogen și de 49 de kilometri la utilizarea exclusivă a energiei stocate în acumulator." "● în modul Battery, mașina rulează doar cu energie de la acumulator, în timp ce sistemul fuel-cell nu este în funcțiune. Acest mod de rulare este ideal pentru distanțe lungi;" Dacă autonomia este de doar 49km, cum folosești modul Battery pentru distanțe lungi?!