Adio, NEDC! Din 1 septembrie se schimbă testele pentru emisii și apare inclusiv un test de emisii în condiții reale
Testul de emisii clasic NEDC este înlocuit începând din 1 septembrie cu un test WLTP mai dur, la care se adaugă și un test de emisii în condiții reale.
Mașinile sunt testate în prezent pentru emisii prin intermediul testului de laborator NEDC (New European Driving Cycle), care în ciuda numelui a fost elaborat în ani '80 și actualizat ultima oară în 1997.
Sistemul va fi însă înlocuit începând din 1 septembrie de un nou test de laborator botezat WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure), care va introduce condiții mai realiste pentru măsurarea emisiilor de dioxid de carbon.
Iată câteva noutăți majore pe care le aduce testul WLTP:
● mai multe cicluri de testare pe bancul de probe; distanța parcursă în cadrul testului va fi de 23.25 km, în loc de 11 kilometri;
● durata totală a testului va fi de 30 de minute, în loc de 20 de minute; testul va avea 4 faze, iar 52% din distanță va fi simulată în regim urban;
● viteza medie în cadrul testului va fi de 46.5 km/h (în loc de 34 km/h), iar viteza maximă va fi de 131 km/h (în loc de 120 km/h);
● schimbarea treptei de viteze se va face diferit la fiecare mașină.
În plus, va fi introdus și un test în condiții reale RDE (Real Driving Emissions), în cadrul căruia mașina va fi testată pe drumuri publice în diverse condiții pentru ca rezultatele din laborator să poată fi confirmate pe șosea.
Pentru început, noile teste WLTP și RDE vor fi aplicate doar modelelor noi, care nu au mai fost comercializate până acum în Europa, iar începând din 1 septembrie 2018 se vor aplica pentru toate mașinile noi înregistrate.
"Industria auto a investit mult pentru a obține aceste îmbunătățiri pentru emisii. Mașinile diesel vor emite puține emisii nu numai în laborator, ci și pe drumurile publice", promite Erik Jonnaert, secretarul general al Asociației Europene a Constructorilor AUo (ACEA).
Via ACEA
Testele vechi (actuale) sunt o JIGNIRE fata de orice logica a bunului simt !! 34km/h media??? maxim 120km/h??? Abia astept consumurile reale sa vedeti cum O SA CADA MASINILE GERMANE CA MUSTELE in clasament si de exemplu Peugeout o sa isi arate adevarata valoare - locul 1 la motoare diesel !!