Toate cărțile pe EcoSport: Ford renunță la producția lui B-Max și angajează încă 500 de persoane la Craiova pentru noul SUV

Publicat luni, 24.07.2017 12:08 de Daniel Popescu

Ford va înceta producția monovolumului B-Max în luna septembrie, însă angajează încă 500 de persoane pentru a face față cererii pentru noul EcoSport. În plus, încă 200 de persoane vor fi angajate la departamentul de motoare.

Ford a anunțat luni o regândire a strategiei pentru fabrica pe care o deține la Craiova, acolo unde în prezent produce exclusiv modelul B-Max.

Constructorul american confirmase încă din toamna anului trecut că SUV-ul de segment B EcoSport va fi produs de asemenea la uzina din România, iar acum a dezvăluit că producția lui B-Max va înceta complet în prima parte a lunii septembrie. Decizia nu este deloc una surprinzătoare în contextul în care monovolumul a avut cifre mici de vânzări în toată Europa, ca urmare a interesului crescut manifestat de clienți pentru SUV-uri.

Pe de altă parte, Ford anticipează o cerere puternică pentru noul EcoSport, motiv pentru care a anunțat o nouă serie de recrutări de personal. Astfel, pe lângă cele aproape 1.000 de posturi anunțate încă din luna aprilie, americanii vor angaja încă 500 de persoane care să se ocupe de producția SUV-ului. În plus, Ford va recruta și 200 de persoane care vor lucra în cadrul diviziei de motoare.

În urma acestor anunțuri, numărul de angajați Ford de la Craiova va crește cu aproape 1.700 de persoane doar pe parcursul acestui an, în condițiile în care uzina are în prezent 2.860 de angajați.

"Creșterea numărului de angajați de la Craiova este o veste excelentă pentru activitățile de producție derulate de noi în România. Am început acest proces în aprilie pentru recrutarea a 976 de operatori de bază și calificați, la care adaugam încă 200 de operatori pentru uzină de motoare. Prin adăugarea celor peste 500 de noi angajați anunțați astăzi, vom putea să facem față cererii pentru noul EcoSport în condițiile în care vorbim despre unul dintre segmentele cu cea mai rapidă creștere de pe piața", spune John Oldham, directorul Ford România.

Producția efectivă a lui Ford EcoSport la uzina de la Craiova va începe în toamna acestui an.

Via Ford

  • vianu, luni, 24.07.2017 12:27

    n-am o imagine foarte clara dar fi interesanta o comparatie pe cifre (dimeniuni interioare - spatiu la genunchi, cap, laterale, volum util si dimensiuni exterioare) intre B-Max si EcoSport sa vedem cam de ce este preferat (obiectiv) EcoSport in defavoarea minivolumului. Tare mi-e teama ca la un calcul la rece EcoSport nu ofera mai mult decat B si totul se reduce la moda "SUV sa fie, ca e bune la toate, frati!"

  • LR, luni, 24.07.2017 12:35

    Oricum, mă aștept să fie mai scump decât B-Max.8367

  • Alex, luni, 24.07.2017 13:11

    Pai clar ca daca vorbim de spatiu interior monovolumele stau mai bine decat SUV-urile si implicit B-Max ofera mai mult decat EcoSport. Si totusi pe langa moda, SUV-urile au avantajul unei garzi la sol mai mari ceea ce poate fi o fita in europa de vest dar in Romania ajuta din plin.

  • someone, luni, 24.07.2017 14:57

    nu imi place ecosport-ul, dar ceea ce imi dispace cel mai mult la acest model este cat de mici face sa arate acele jante....va vine sa credeti ca sant pe 17?

  • max, luni, 24.07.2017 19:00

    daca ford va pune motoare cu benzina mai puternice decit jucariile pe care le pune renault pe dacii [au innebunit] renault cu dacia logan si duster ul trotineta intra inrestructurari masive.Mi-ar place s-o ia in freza ingimfatii astia de francez[directori de programe] care fac modificaridin 7 in 7 ani si atunci schimba stopul dar se gindesc ca sint ei smecheri daca fac un motor cu 2 cilindri 500cc ca asa o sa-i aplude prostii.... FORD FA MOTOARE ADEVARATE S O SA VEZI VANZARI IN TOATA EUROPA; RUPE-I PE FRANCEZII FRAIERI