Șeful Porsche: „Noua generație Porsche Cayenne va folosi motoare diesel, dar după el ne vom concentra pe versiuni hibride și electrice”
Directorul executiv Porsche a declarat în trecut că motorizările diesel ar putea fi abandonate în următorii cinci ani. Porsche Cayenne ar urma să fie ultimul reprezentant al curentului actual, gama germanilor preferând să ofere la schimb versiuni pe benzină, hibride și pur electrice.
Deși mulți au crezut că Dieselgate a fost doar un foc de paie, se dovedește că incendiul nu s-a stins definitiv. Ba chiar este pe punctul de a se reaprinde, și alți constructori fiind acuzați că au ascuns emisiile mașinilor produse.
În încercarea de a se distanța de aceste speculații, Porsche se gândește să oprească furnizarea motoarelor diesel pe mașinile sale. Oliver Blume, președintele executiv Porsche, a vorbit deja despre posibilitatea de a renunța definitiv la diesel.
Porsche a devenit astfel primul constructor german care a vorbit despre acest divorț de agregatele diesel, în condițiile în care piața mamă, Germania, este îndrăgostită de aceste opțiuni de motorizare.
„Bineînțeles că ne facem niște calcule în privința asta. Doar că nu am luat nici o decizie în această privință”, a declarat Blume pentru Reuters, într-o știre preluată și de noi recent.
El a susținut că în următorii 10-15 ani, gama Porsche va fi compusă din mai multe motoare termice, hibrizi și propulsoare electrice. Soarta dieselului urmează a fi decisă până la finalul acestui deceniu. Asta pentru că există deja un scenariu pentru noile generații de modele.
Spre exemplu, noul Porsche Cayenne, așteptat să debuteze în septembrie, va oferi în continuare motorizări diesel, similare cu cele regăsite pe Panamera. „Doar pentru generațiile care vor veni avem scenarii diferite”.
Până atunci, Porsche se bazează pe vânzările versiunilor sale diesel, care au adus 15% din clienții germanilor la nivel global. Scopul este însă de a ajunge în 2025 la vânzări globale cu un procent de 25% mașini electrice.
Această valoare optimistă este dată de explozia mașinilor cu zero emisii pe piața din China. „Ne așteptăm ca metropolele din Asia, respectiv China, să treacă la mobilitate electrică foarte repede. Sunt de părere că vom vedea tot mai puține motoare termice în acest orașe în următorii cinci ani. În zona rurală însă, evoluția va fi considerabil mai lentă”, a declarat Blume.
via reuters
"divorț de agregatele diesel, în condițiile în care piața mamă, Germania, este îndrăgostită de aceste opțiuni de motorizare." E firesc. Nu te poti indragosti de un consum de 18-20% cat timp ai o alternativa mult mai atractiva de 10-12%