După GTI, ST și RS, ne vom obișnui cu GRMN: noul Toyota Yaris GRMN va oferi "peste 210 CP" și este cel mai puternic Yaris din istorie (Update foto)
Toyota a decis să-și boteze noul "copil sportiv" cu un acronim cu care piața europeană nu este familiarizată. Noul Yaris GRMN va fi rivalul direct al unor modele precum Clio RS, Fiesta ST și Polo GTI.
Toyota și-a anunțat oficial line-up-ul dedicat Salonului Auto de la Geneva, cel mai important eveniment european dedicat industriei de la începutul acestui an. Aflăm, astfel, că standul mărcii japoneze va găzdui trei mari premiere importante, două dintre acestea fiind însă deja cunoscute din informările pe care Toyota le-a trimis presei până acum.
Cea mai importantă apariție este cea a noului Yaris facelift, o versiune redesenată a reprezentantului mărcii în clasa mică. După cum spuneam, nu avem parte de nicio surpriză majoră din acest punct de vedere, pentru că Toyota ne-a oferit deja informații și fotografii oficiale legate de noul model încă de la începutul anului.
Noul hatch sportiv al mărcii: Yaris GRMN
Al doilea vârf de lance al prezentărilor Toyota de la Geneva va fi o versiune sportivă pe care Yaris n-a mai avut-o până acum în gamă și care este dedicată intrării mărcii în Campionatul Mondial de Raliuri. Dezvoltată pentru a se lupta de la egal la egal cu modele precum Clio RS, Polo GTI, Fiesta ST și 208 GTI, noul model se va numi oficial Yaris GRMN și va produce "mai mult de 210 CP dintr-un motor de 1.8 litri", conform comunicatului oficial al mărcii japoneze. Datele tehnice și galeria foto detaliată rămân încă sub cheie, însă cifrele oferite până acum de Toyota și primele două imagini exterioare - pe care le puteți admira mai jos - promit să ne ofere una dintre cele mai capabile mașini sport din segment.
Numele GRMN este acronimul expresiei "Gazoo Racing Masters of Nurburgring" și a mai fost folosit de Toyota anterior în gamă pe versiuni speciale modificate ale unora dintre modelele din propriul portofoliu, cum sunt minionul iQ GRMN, coupe-ul GT86 GRMN sau conceptul GRMN Sports Hybrid (2011).
I-TRIL Concept: o electrică citadină cu doar trei scaune
În sfârșit, a treia premieră mondială de la Geneva care poartă sigla Toyota este reprezentată de conceptul i-TRIL, anunțat deocamdată printr-un teaser care ne oferă confirmarea faptului că motivul literei X, dominant pe modelele Toyota din segmentele mici, va continua să facă carieră pentru constructorul nipon.
Despre i-TRIL Coincept aflăm deocamdată că a fost dezvoltat în cadrul Studioului de Design pe care Toyota îl coordonează la Nisa, în Franța, și că soluția tehnică aleasă de ingineri este una pur electrică. Deși Toyota ne prezintă i-TRIL ca pe o alternativă fără emisii la mașinile actuale de segmente A și B, aflăm că prototipul oferă o configurație inedită a scaunelor, cu un post central dedicat șoferului și două locuri spate pe care pot lua loc pasagerii.
Sincer nu cred ca va avea succes acest model sport ,poate si datorita inconstientului colectiv dar si a pretului destul de mare