Rabla 2017: programul începe în luna aprilie, va avea un fond mai mare și nu va presupune introducerea unei noi taxe auto
Programul Rabla va fi continuat și în acest an, va începe cel târziu la sfârșitul lunii aprilie și va beneficia de un fond mai mare. În plus, nu va fi introdusă o nouă taxa auto, potrivit Ministerului Mediului.
Ministerul Mediului a anunțat în această săptămână prin vocea ministrului Daniel Constantin primele informații cu privire la programul Rabla de reînnoire a parcului auto.
Astfel, programul Rabla 2017 va începe cel mai târziu la sfarstul lunii aprilie, cu circa două luni mai devreme decât anul trecut, iar suma alocată va fi una mai mare decât în 2016. Constantin afirmă că Administrația Fondului de Mediu, cea care alimentează în mod tradițional programul Rabla, are rezerve de 2 miliarde de lei din anii trecuți, la care se adaugă încă 1 miliard de lei din certificatele de emisii de dioxid de carbon.
În plus, ministrul a dat asigurări că nu va fi introdusă o nouă taxa auto după eliminarea timbrului de mediu.
Continuarea programului în 2017 a fost în dubiu ca urmare a faptului că timbrul de mediu va fi eliminat începând din 1 februarie, în condițiile în care banii colectați din această taxă erau virați integral Fondului de Mediu, din care se asigurau resursele financiare pentru Rabla.
Anul trecut, programul Rabla a avut un succes mult peste așteptări. Programul Rabla 2016 a fost lansat în luna iunie cu 13.000 de tichete, iar apoi a urmat o suplimentare de 4.000 de tichete în iulie. cea de-a doua suplimentare de fonduri a avut loc în luna octombrie, când au fost alocate încă 2.000 de tichete. Cu cele 3.500 de tichete alocate apoi în noiembrie, numărul total de vouchere pentru programul Rabla 2016 a ajuns la circa 22.500.
Via Hotnews
Din cate stiu eu acest program a fost conceput sub egida ministerului mediului in ideea eliminarii unor surse de poluare si inlocuirea cu ceva mai putin poluant... in mod ideal utopic ar trebui chiar sa se poata opta pt a casa o masina poluanta si a nu se inmatricula nimic in schimb... sau posibilitatea inmatricularii nu doar a unui automobil mai putin poluant (forma actuala) ci si a unui vehicul mai putin poluant decat un automobil Euro 6 (motocicleta, scuter, moped, ATV, bicicleta, trotineta... electrica sau nu etc.) Din pacate, mi se pare ca actualele reglementari ne sugereaza nu o metoda de protejare a mediului ambiant ci mai degraba o forma mascata de subventionare a industriei auto si a importatorilor de automobile...