Parisul se reinventează: traficul rutier de pe două şosele principale, înlocuit cu piste de biciclişti şi linie de tramvai

Publicat duminică, 15.01.2017 11:00 de Daniel Popescu

Traficul rutier va fi interzis complet pe două şosele principale ale Parisului, pe care vor fi construite piste pentru biciclişti şi o linie de tramvai.

Paris este unul dintre oraşele europene care a luat măsuri drastice pentru a limita poluarea provocată de transportul rutier.

Anul trecut, autorităţile au interzis circulaţia maşinilor mai vechi de 1997 şi au anunţat o legislaţie dură prin care maşinile cu propulsie diesel nu vor mai avea acces în metropolă începând din 2025.

Un alt set de măsuri urmează să fie adoptat în 2017 şi vizează în special interzicerea traficului pe unele şosele aglomerate. Prima pe listă este Strada Rivoli, una dintre cele mai importante artere comerciale ale oraşului, care va fi reconfigurată pentru a avea două piste de biciclete între Piaţa Concorde şi Piaţa Bastille. In plus, pe porţiunea care se afla pe malul drept al Senei, va fi construită o linie de tramvai pentru transport public.

De asemenea, Piaţa Carrousel, care trece prin dreptul pieţei din faţa Muzeului Luvru, va fi transformat în zona pietonală, iar alte şapte intersecţii au fost reconfigurate pentru a fi potrivite mai degrabă pentru pietoni, decât pentru maşini.

"Ideea este să mergem pas cu pas către un caracter pedestru al centrului oraşului, care va rămâne deschis doar pentru maşinile rezidenţilor, poliţie, salvare sau servicii de curierat. Anticipăm o reducere majoră a traficului. Trebuie să ne reamintim că, cu cât există mai puţine maşini, cu atât poluarea va fi mai mică", explică Anne Hidalgo, primarul oraşului, principalul motiv pentru acest plan.

Via Fastcoexist

  • LR, duminică, 15.01.2017 16:13

    Da' cu troienele, cu troienele de omăt ce fac parizienii?

  • Scorpionul.negru, duminică, 15.01.2017 21:07

    Oameni care gandesc nu ca la noi la Bucuresti... !

  • Seat, luni, 16.01.2017 03:31

    dieselul trebuia banat de anul asta. ideal ar fi sa ofere si biciclete electrice.

  • scamel, luni, 16.01.2017 08:35

    ceausescu a fost predecesorul astora , ca se circula o zi cu sotul, o zi cu amantul. pentru a fi apreciata bicicleta trebuie sa renunte la excentricitatile scumpe gen suspensie si spe viteze. trebuia sa fie simpla si usoara pentru a fi usor de tranzitat in brate,comoda si lejera la condus, frane bune si max 5 viteze.

  • andrei, luni, 16.01.2017 09:45

    Ar fi bine sa se aplice acceasi tactica si la noi. Cum ar fi Bd. Magheru si calea Victoriei complet pietonale? @LR: la Paris ninge rar si putin

  • LR, luni, 16.01.2017 10:19

    Ei, n-am găsit altceva! Se pare că unii iau de bune chiar dacă eu spun că plouă Atacama!

  • LR, luni, 16.01.2017 10:20

    În Atacama.