Prima benzinărie din România cu staţie de încărcare pentru maşini electrice: preţul este de 1 leu/kWh, un plin costă câteva zeci de lei

Publicat vineri, 13.01.2017 11:20 de Daniel Popescu

OMV Petrom şi Electrica au inaugurat prima staţie de încărcare pentru maşini electrice disponibilă în cadrul unei benzinării. Preţul încărcării este de 1 leu kW/h, astfel că un plin de energie costă câteva zeci de lei.

Companiile petroliere încep să se adapteze la popularitatea în creştere a maşinilor electrice, iar OMV Petrom, care deţine cea mai vastă reţea de benzinării din România, a inaugurat în parteneriat cu distribuitorul de energie electrica Electrică prima staţie pentru încărcarea maşinilor electrice.

Aceasta este disponibilă în cadrul benzinăriei OMV de pe Bulevardul Aerogării din Bucureşti şi are o capacitate maximă de alimentare de 50 kWh, astfel că permite încărcarea bateriei până la o capacitate de 80% într-un interval de numai 20 de minute.

Staţia de încărcare beneficiază de 3 conexiuni: două sunt de tip DC (curent continuu) de 50 kWh, iar una este de tip AC (curent alternativ) de 43 kWh.

Proiectul prevede echiparea cu staţii de încărcare rapidă pentru maşini electrice a altor 4 benzinării OMV din Bucureşti, dar şi la sediile centrale ale OMV Petrom şi Electrica.

Spre deosebire de cele mai multe staţii de încărcare din România, reţeaua dezvoltată de OMV şi Electrica poate fi utilizată gratuit doar de clienţii care îşi spală maşina la spălătoria benzinăriei. Toţi ceilalţi clienţi trebuie să plătească 1 leu/kWh, astfel că preţul unui plin de energie ajunge la câteva zeci de lei. Iată cât ar costa încărcarea completă a bateriei pentru câteva dintre cele mai populare maşini electrice care sunt deja prezente în România sau care vor apărea în cursul acestui an:

Model Baterie
(kWh)
Preţ
încărcare
Autonomie
(km, NEDC)
BMW i3 33 33 lei 300
Renault Zoe 41 41 lei 400
Tesla Model S 100 100 lei 528
Volkswagen e-Golf 36 36 lei 300
Opel Ampera-e 60 60 lei >400

Lanţurile de benzinării sunt tot mai interesate să furnizeze astfel de servicii. Ideea a plecat din Statele Unite, acolo unde Tesla Motors negociază încă din vara anului trecut instalarea de Superchargere în cadrul unui lanţ de benzinării.

Potrivit portalului ChargeMap, în România există în prezent doar 16 staţii de încărcare pentru maşini electrice, însă au fost anunţate diverse proiecte în acest sens. De exemplu, lanţul de hypermarketuri Kaufland şi producătorul de energie regenerabilă Renovatio au inaugurat deja o reţea care va ajunge la 11 staţii de încărcare.

În plus, programul de guvernare al autorităţilor prevede şi construirea unei reţele de 20.000 de staţii de încărcare pe teritoriul României până în 1 ianuarie 2020.

Via Electrica (PDF), News.ro

  • Ion, vineri, 13.01.2017 11:59

    1 leu ? Nu merci! Prefer sa o cablez seara si o decuplez dimineata, avand minim 80% baterie, la jumatate din pret.

  • Kap, vineri, 13.01.2017 12:07

    Cu 1,92 litrul de gaz și cu un plin care costă sub 90 de RON se pot depăși lejer toate autonomiile din tabel. Asta cu o mașină normală pe benzină plus un kit de gaz, fără a da dublu cel puțin pe o electrică.

  • gabi_o, vineri, 13.01.2017 12:09

    Da, dar la tariful asta te mai costa in plus si consumatia din benzinarie. Asa o cafea, un corn, o cola,.. o maslina. Ce sa mai, strategie de vanzari!

  • vianu, vineri, 13.01.2017 13:27

    1. nu toti au cablu acasa cu toate ca ar fi de bun simt 2. nu toti au gaz 3. pot refuza consumatia? e obligatorie? eu vad ca e gratis daca iti speli conserva la ei costul benzinei la mine este de 30lei/100km la o electrica intre 11si 20lei/100km. In conditiile in care alimentarea la "pompa" nu ar fi o rutina zilnica chiar si 1leu/kw e...digerabil. e un prim pas incurajator si vad..... mai usor de evidentiat jumatatea goala a paharului

  • Seth, vineri, 13.01.2017 13:49

    Aoleu AM faceti confuzie crunta intre termeni. "este de 1 leu kW/h" > kwh (kilowatt-ora fara /) "capacitate maximă de alimentare de 50 kWh" > putere maxima ... 50 kw (fara h) "Staţia de încărcare beneficiază de 3 conexiuni: două sunt de tip DC (curent continuu) de 50 kWh, iar una este de tip AC (curent alternativ) de 43 kWh." > 50 kw si 43 kw (fara h) Cand vorbim de putere folositi KW; prizele au putere. Cand vorbim de cantitate (pret, capacitate baterie etc) atunci KWH

  • cmg_george, vineri, 13.01.2017 14:25

    "Aceasta este disponibilă în cadrul benzinăriei OMV de pe Bulevardul Aerogării din Bucureşti şi are o capacitate maximă de alimentare de 50 kWh, astfel că permite încărcarea bateriei până la o capacitate de 80% într-un interval de numai 20 de minute." Ce? Care baterie? 80% din ce?

  • LauCalin, vineri, 13.01.2017 14:29

    Mai tineti cont si de pretul unei electrice. Apoi faceti un calcul cat v-ar costa toata treaba cu masina in cateva zeci de mii de km. Degenba aceste electrice per total inseamna costuri mai mici de alimentare, daca pretul lor este unul foarte ridicat. S-ar putea ca un simplu Logan 0.9 Tce de 9000-10000 de euro sa fie mult mai rentabil, mai ales daca il treci pe gaz.

  • LauCalin, vineri, 13.01.2017 14:31

    Ah, inca ceva. Nu doar in statiile din stire si la un mare complex comercial gasesti asa ceva. Unde stau eu, este o asemenea statie pentru masinile electrice. Si stau intr-un complex rezidential... din campul de nord al Bucurestiului.

  • vianu, vineri, 13.01.2017 14:47

    aha...cine VREA electrica se gandeste la Logan :) Pe gaz.

  • LauCalin, vineri, 13.01.2017 14:50

    Nu ai inteles ideea. Sorry. O electrica nu o cumperi ca sa faci economii. Amortizarile din consum reportate la pretul ei, se fac in (prea) multe zeci de mii de km.

  • erhdfnburbfubfut, vineri, 13.01.2017 15:21

    Cu gandirea asta Romania nu va avansa niciodata..............

  • @LauCalin, vineri, 13.01.2017 15:21

    La noi, cine doreste sa isi cumpere electrica se gandeste la cheltuielile din viitor, gen revizii, intretinere si cost combustibil( curent), apoi la protejarea mediului; eventual protejarea mediului este facultativa. Concluzia este ca: Da, si eu as cumpara o electrica strict doar sa fac economii! Atat si nimic altceva.

  • vianu, vineri, 13.01.2017 15:32

    - tocmai, o electrica o cumperi pentru ca VREI sa ai o electrica. Dar daca tot sunt banii mei de ce se nu observ ca e mai ieftin km electric decat unul clasic? Si de ce sa nu ma bucur pentru asta? E fix acelasi lucru ca si cu masinile de lux pe motorina. - pe de alta parte tu vorbesti de rentabilitate (nu eu), si ajungi sa pui alaturi un ce, Logan? @lauCalin....discutia asta infinita ca masinile electrice sunt prea scumpe devine ridicola. De la tine ma astept sa intelegi ca masinile astea vor deveni mai ieftine odata ce apar pe piata si cumparate de un numar din ce in ce mai mare de clienti. Ca orice produs nou nu vor avea un pret popular tam-nesam sa satisfaca orice individ cu SH care-si pune combsutibil de 50 lei pana la urmatoarea chenzina. Persoanele de mai sus se exclud :) PS. acum vad si com de mai sus. Faza cu ecologia e un fel de tara. Sa nu vorbesti de asa ceva ca esti luat in balon ca find cumplit de idiot. Poluarea nu exista. E inventata de grupul de la bildenberg si a guvernului din umbra.

  • Wicer, vineri, 13.01.2017 16:29

    Electricele sunt ideale pt femei in oras. Dacia ar trebui sa scoata una la 20000$

  • Seat, sâmbătă, 14.01.2017 00:28

    bicicletele electrice se pot incarca la aceste statii? pt biciclete ar fi mult mai ieftin.

  • inexorabil, sâmbătă, 14.01.2017 01:24

    Salut, Lau! Am o rugăminte la tine, dacă nu te superi: să intri pe contul meu de FB (“Inexorabil Aah”) și să-mi trimiți un mesaj ȋn privat cu adresa ta de email. Mersi anticipat! Toate cele bune!

  • verde, sâmbătă, 14.01.2017 09:01

    Și eu aștept o electrică de la Dacia. Sau chiar două. Una mică pentru oraș, pe la 15000 de euro. Una mai mare (4,5 m lungime), pe la 20000 de euro.

  • andrei, sâmbătă, 14.01.2017 11:41

    comparatia cu gazul nu se prea sustine, pt ca desi poate iesi mai ieftin, puterea pe gaz scade un pic, pe cand pe electric ai toata puterea disponibila de la prima apasare pe pedala. adica probabil ca si performante (depasiri chestii), electrica o spulbera efectiv pe aia pe gaz. comparatiile se fac tinand cont si de ce primesti pe ce dai, nu doar de cat dai. ca asa, eu cu bicicleta o sa ies mult mai iefitn decat orice masina pe orice combustibil...dar o sa ajung in alta zi la destinatie :)

  • Andi, luni, 16.01.2017 15:07

    @LauCalin: Pai si stai ca nu inteleg: de ce ti-ai cumpara o electrica? Ca sa ajuti mediul? Stim cu totii ca nu ajuti mediul daca iti iei o electrica, ajuti mediul prin alte moduri(paduri, eliminare industrie etc.) Ca sa vada lumea ca esti la moda? Ca sa auzi motoru... stai.... ca nu se aude nimic :)) Iertati-ma dar sunt sarcastic. Voi fi un benzinar pe viata :D Spor!

  • vianu, luni, 16.01.2017 16:01

    nu e un raspuns cu destinatar - pot ajuta mediul "pe persoana fizica" pe langa gunoiul aruncat unde trebuie si plantarea a unor copaci (sa zicem o livada) - vreau masina electrica pentru ca asa vreau eu, e vreo problema? trebuie sa-mi justific optiunea? - pentru ce sa se auda motorul? pentru ca asa este incetatenita ideea? te simti mai macho cu un motor vocal?