Sună prea bine ca să fie adevărat? Fisker EMotion EV, sportiva electrică cu autonomie de 640 km şi baterie pe grafen
Fisker EMoţion EV este o maşină electrică care promite o autonomie de 640 de kilometri datorită unei baterii pe grafen. Modelul va avea un spaţiu generos la interior şi ar urma să fie lansat oficial în 2017.
Henrik Fisker revine în centrul atenţiei cu un nou model, la 8 ani după prezentarea celebrei maşini Fisker Karma cu sistem de propulsie hibrid.
De data aceasta vorbim, desigur, despre un model complet electric, care a fost botezat Fisker EMoţion EV. Sportiva electrică promite o autonomie de 640 de kilometri cu o singură încărcare a bateriei, iar această cifră spectaculoasă este obţinută datorită unei baterii construită în jurul unei tehnologii bazate pe grafen. Din păcate, Fisker nu a oferit informaţii detaliate despre noua baterie realizată în parteneriat de Fisker Nanotech şi Nanotech Energy, iar în realitate această ar putea fi mai degrabă în stadiu de concept.
Viteza maximă anunţată de producător este de aproape 260 km/h, caroseria modelului este realizată din fibră de carbon şi aluminiu şi, deşi este vorba despre o maşină sportivă, aceasta beneficiază de un spaţiu interior generos, în special pentru pasagerii din spate.
"Fisker a profitat de avantajul noului tren de rulare electric pentru a împinge în faţă întregul compartiment interior. Acest layout creşte spaţiul interior", afirmă producătorul într-un comunicat de presă.
În viitor, Fisker EMotion EV va beneficia şi de funcţii autonome, care vor fi dezvoltate însă de o altă companie. Lansarea publică a noului model este programată undeva în cursul anului 2017, fără să existe o dată mai precisă.
Noua companie Fisker a fost înfiinţată de Henrik Fisker în acest an la 2 ani după ce a vândut unităţile de producţie, design şi inginerie ale fostei sale companii Fisker Automotive unui grup chinez, care nu a preluat însă şi drepturile pentru brand.
Via Motor1
...Au poate designerii Tesla o juma' de norma si la Fisker?! Partea frontala e ceva mai agresiv "sculptata" ce-i drept decit la Tesla Model S (cam prea lisa), dar mimetismul uzual din industria auto se face simtit si-n cazul asta. Masina va fi insa probabil OK si din p.d.v. tehnic, desi miram-as sa aiba un pret prea accesibil, care s-o faca un concurent real pentru Tesla - plus e-modelele germane, nipone, coreene etc., ce stau "pe tzeava" pentru anii urmatori.