Noua generație Opel Insignia vine în 2017. Mai mare, mai ușoară și cu un nume ușor schimbat: Insignia Grand Sport
Opel a publicat astăzi primele imagini cu noua generație Insignia. Deși mașina este camuflată, descifrăm o siluetă sportivă evident modificată față de generația actuală și aflăm informații interesante despre noul model.
După ce a întinerit Corsa și Astra, Opel se pregătește să lanseze în 2017 cea de-a doua generație a lui Insignia, vârfului de gamă a mărcii germane. Modelul german urmează să fie prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, care va avea loc la începutul lunii martie 2017, ceea ce înseamnă că producția va începe cel mai probabil în primăvara-vara anului viitor.
Până una-alta, avem și primele imagini oficiale cu modelul german, singurul mare inconvenient fiind faptul că acestea ne arată mașina camuflată. Deși nu ne oferă prea mult detalii legate de designul exterior al modelului său, Opel scapă însă un detaliu interesant: noua generație a unuia dintre cele mai apreciate modele ale mărcii va fi inspirată din conceptul Monza (foto), pe care marca din Russelsheim l-a dezvăluit acum 3 ani.
Insignia devine Insignia Grand Sport
Prima informație legată de noua generație Insignia este faptul că aceasta își modifică numele oficial. Nu e vorba însă de ceva radical, ci de o adăugire care va face ca numele modelului de segment mediu al celor de la Opel să fie, începând cu a doua generație, Insignia Grand Sport. Logica noului nume este una legată de caracterul noului model, despre care Opel susține că va fi avea o siluetă atletică și că va fi "grandios".
+9 centimetri în ampatament, dar -175 kilograme
Trecând peste afirmațiile și autocaracterizările Opel, aflăm că noul model va fi mai lung (+9 centimetri), dar mai scund (-3 centimetri), ecuație care oferă o siluetă plonjată și sportivă pentru modelul german. Diferențe mari la nivel de ampatament, acolo unde noua generație Insignia crește serios, cu 9 centimetri. Acest lucru se traduce prin mult mai mult spațiu pentru pasageri în modelul care va fi prezentat de Opel în versiune sedan cu cinci uși, deci cu hayon "camuflat" care are și rolul unui pseudo-capac de portbagaj.
Cea mai bună veste pentru fanii Opel și nu numai este faptul că Opel Insignia Grand Sport va fi produs pe o platformă nouă, iar utilizarea unor materiale constructive ușoare a dus la eliminarea a 175 de kilograme din masa proprie a modelului german. Constructorul german elimină astfel una dintre cele mai mari probleme ale actualei generații Insignia, penalizată la nivel de consum și peformanțe în raport cu rivalii din segment.
Noua generație Insignia își propune să elimine parțial distanța din vânzări față de Volkswagen Passat, liderul absolut al vânzărilor segmentului la nivel european. Până în acest moment, Insignia a fost preferată de 900.000 de clienți din 2008, atunci când modelul german a înlocuit defunctul Vectra.
Mă simt oarecum bulversat ȋn privința lui Opel; nu știu ce să mai cred și la ce să mă aștept de la preferații Detroit-ului. Odată (doar cu vreo 50 de ani ȋn urmă), Blitz-ul juca ȋn liga premium, vorba aceea, fiind alternativa germană de lux la hegemonicul Mercedes-Benz, dacă nu cumva părea chiar mai impresionant pentru ochii sensibili la frumos (grație epocii “KAD A”). Eu consider că ultimele Opel-uri “adevărate” au fost modelele Senator și Omega A. De peste 20 de ani mă gândesc la o revoluție la Rüsselsheim, dar n-am avut alt motiv de satisfacție ȋn afară de Astra J OPC, care nu-mi lasă panorama netulburată, din orice unghi l-aș privi (niciun alt hot-hatch nu mă captivează ca acesta). Monza…Mai degrabă Monza clasic, interior-exterior! Camuflată sau “nudă”, nu cred că ȋmi va stârni vreun interes “noua generație Insignia”, dar nu impun nimănui aceeași atitudine, deci cine va dori s-o admire și va conchide că merită…foarte bine. Totuși, ȋmi amintesc că acela care pilota un Opel la noi, pe vremea comunismului, nu putea primi alt calificativ decât “boier” sau măcar era văzut ca individ cu gusturi fine. Ȋn ziua de astăzi ȋnsă, am identificat emblema Blitz chiar la mai mult de jumătate dintre mașinile aflate ȋntr-o parcare obișnuită, de cartier amărât (ȋn mod sigur, n-ar fi un caz izolat). Nimic mai banal…