BMW și promisiunile sale electrice: pe lângă viitorul X3 electric va exista și un Seria 3 gata să se dueleze cu Tesla Model 3
BMW pregătește o ofensivă electrică puternică. Ea va include rivali direcți pentru Tesla Model 3, un X3 cu zero emisii și un i8 fără motor pe benzină.
BMW are planuri mari de electrificare în viitorul apropiat. Bazându-se pe experiența dobândită cu modelele din gama i, dar și cu ajutorul celorlalte versiuni hibride ale modelelor deja consacrate, BMW vrea să le ofere clienților săi și alternative la actualele produse Tesla.
Nu e de mirare că germanii au anunțat deja un BMW X3 și un Mini electric până la finalul acestui deceniu . Mini-ul ar urma să debuteze în 2019, iar versiunea cu zero emisii a SUV-ului ar putea veni chiar mai devreme decât fusese anticipat inițial, adică finalul lui 2018.
Aceste două modele deja confirmate nu sunt singurele promise de BMW: se vor mai naște alte câteva sub brandul i, acestea fiind direct țintite către Tesla.
Pe listă se află un Seria 3 electric, așteptat să ajungă între 2019 și 2021, poziționat între Tesla Model 3 și Tesla Model S. Modelul va fi dezvoltat pe o platformă complet nouă, cu o suspensie față și spate diferită. Va exista o versiune de 315 cai putere, doar cu propulsie spate, și una de 402 cai putere, cu tracțiune integrală.
Gama i va include și un sedan coupe, amplasat între Seria 5 și Seria 7, cu ținta fixată pe Tesla Model S. Asemeni rivalului său american, berlina BMW va fi oferită cu mai multe tipuri de baterii, cu capacități diferite. Cea mai generoasă va avea 90 kWh și va putea garanta o autonomie de 600 de kilometri.
Cât privește versiunea electrică a lui BMW X3, aceasta va sosi la un an după debutul modelului standard. Va folosi un motor electric de 302 cai putere și va fi capabil să se bată de la egal la egal cu Tesla Model X și cu viitorul SUV electric Audi.
Actualele modele din gama i vor continua să fie îmbunătățite, i3 urmând să primească o baterie de 33 kWh și un rezervor mai mare de benzină pentru versiunea cu range extender.
La rândul lui, i8 va scăpa de motorul termic cu trei cilindri în favoare altor motoare electrice, care îl vor transforma într-un supercar cu zero emisii și aproximativ 420 de cai putere.