BMW anunță oficial două noi modele electrice: X3 și Mini vor avea versiuni cu zero emisii
BMW a anunțat că până la sfârșitul acestui deceniu vom face cunoștință cu două modele noi, complet electrice. Este vorba despre un Mini 100% electric și despre o versiune similară a modelului BMW X3.
BMW pune mare preț pe electrificarea gamei sale. Ca de altfel toți producătorii premium. Este suficient să ne aducem aminte că Mercedes a lansat la Salonul de la Paris gama EQ, dedicată doar vehiculelor cu emisii zero.
În mod normal, ne-am aștepta ca BMW să ne pregătească modele electrice sub umbrela propriului său brand eco, adică sub logo-ul ”i”. Socotelile s-au schimbat însă, iar germanii plănuiesc vehicule electrice derivate din modelele actuale, nu produse complet noi, așa cum au fost i3 și i8. În topul listei BMW se află X3 și actualul Mini.
Confirmarea vine chiar de la Harald Kruger, președintele executiv BMW, care a anunțat că vom vedea un Mini electric în anul 2019, iar o versiune electrică a lui X3 va debuta abia în 2020. Va fi pentru prima dată când BMW va deriva un model 100% electric dintr-unul convențional. Va fi o dovadă a tehnologiei pe care germanii o dețin, crossover-ul urmând să ofere o autonomie bună.
”Concurenții noștri sunt în prima fază a strategiei lor de electrificare. Noi intrăm deja în faza a doua, ceea ce înseamnă că ne putem permite să electrificăm modelele cheie din gamă, cu ajutorul tehnologiilor de propulsie existente în gama BMW i”, a declarat Harald Krueger.
Același Krueger a declarat că autonomia și alte detalii privind performanțele viitoarelor două modele electrice nu au fost încă definitivate. BMW va fi foarte atent la cum va reacționa piața și care vor fi cerințele, încercând să includă mai multe modele electrice și în alte segmente. Krueger susține că flexibilitatea este cheia pentru adaptarea la o industrie auto care suferă modificări fără precedent.
via carscoops
Mergând mai departe pe această idee, ar fi fain dacă marii producători auto ar dezvolta programe prin care să remanufactureze mașinile pe care le-au produs acum 5-10 ani, transformându-le în vehicule electrice sau hibride. Bineînțeles, cu sprijinul guvernelor. Noi nu am putea face asta într-un garaj, chiar dacă pe piață s-ar găsi kituri de vehicule electrice. Sunt multe obstacole legate de omologări, reînscriere în circulație etc. Dar niște firme specializate și subvenționate ar putea face acest lucru. Cred că prețul unui astfel de autovehicul ar fi mult mai mic.