Suzuki Baleno costă 11.000 de euro în România și țintește clienții lui Ford Fiesta și Volkswagen Polo

Publicat miercuri, 08.06.2016 12:11 de Bogdan Mirică

Suzuki Baleno s-a lansat oficial pe piața din România. Modelul va activa în zona superioară a clasei mici și va încerca să fure din clienții modelelor Volkswagen Polo, Hyundai i20 și Ford Fiesta.

Piața auto europeană manifestă un interes deosebit pentru SUV-uri, indiferent de dimensiunea sau segmentul în care activează. Cu toate acestea, piața europeană nu uită de segmentul B, cel al mașinilor mici, care continuă să păstreze o creștere constantă.

Suzuki, unul dintre specialiștii acestui segment, cu modele de succes cum sunt Swift și Vitara, încearcă gusturile Bătrânului Continent cu încă o propunere. Este vorba despre Suzuki Baleno, tot un model de segment B, produs în India și adus în Europa cu o serie de modificări importante, pentru a atrage clienții locali.

Cu trei modele în segmentul B, Suzuki ar putea să își inducă în eroare clienții, motiv pentru care japonezii vor să facă lumină. Intrarea în gamă va fi asigurată de Swift. Deasupra lui Swift este noul Baleno și abia apoi apar cele două SUV-uri, fix în această ordine: Vitara și S-Cross. Japonezii nu se tem de o canibalizare a vânzărilor, pentru că Swift și Baleno se adresează unor clienți diferiți.

Swift va face parte din segmentul B-, iar Baleno din segmentul B+, adică limita inferioară și limita superioară a segmentului mic. Diferența este dată de dimensiunile exterioare, destul de apropiate, dar importante atunci când se vorbește despre spațiu interior. Ca să înțelegem mai bine cum se face această separare, am așezat într-un tabel, în ordine crescătoare, dimensiunile modelelor de segment mic vândute la noi în țară.

Număr Model Lungime
(mm)
1. Nissan Micra 3825
2. Suzuki Swift 3850
3. Citroen C3 3941
4. Ford Fiesta 3950
5. Toyota Yaris 3950
6. Volkswagen Polo 3972
7. Peugeot 208 3973
8. Skoda Fabia 3992
9. Honda Jazz 3995
10. Suzuki Baleno 3995
11. Opel Corsa 4021
12. Hyundai i20 4035
13. Kia Rio 4050
14. Dacia Sandero 4057
15. Mazda2 4060
16. Seat Ibiza 4061
17. Renault Clio 4062

Prin urmare, diferența de aproape 15 centimetri (150 mm) între cele două modele face justă existența ambelor. Mai ales că viitorul Swift, așteptat anul viitor, va fi ceva mai mic și va căuta o poziționare ușor superioară în privința calității și tehnologiei oferite.

Cât privește noul Baleno, modelul va fi oferit pe piața europeană alături de două unități pe benzină, ambele cu o propunere inteesantă. Primul este un agregat  de 1.2 litri, aspirat normal, asistat de o baterie suplimentară și un mic motor electric de 3 cai putere care acționează și ca generator pentru acumulatorul litiu-ion. Acesta asistă unitatea pe benzină când e nevoie de toate resursele, însă nu este capabil să pună în mișcare mașina. Ansamblul, abreviat SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) are 90 de cai putere și un cuplu motor de 120 Nm. El poate fi asociat unei cutii manuale cu cinci trepte sau unui CVT.

Cei care își doresc ceva mai multe resurse și o probă solidă a downsizing-ului Suzuki, pot alege versiunea 1.0 Boosterjet. Adică un motor de numai un litru, cu 110 cai putere și un cuplu total de 170 Nm. Și acest motor este oferit standard cu o cutie manuală cu cinci rapoarte și cu una automată cu șase trepte și padele în spatele volanului.

Pe piața din România, noul Suzuki Baleno vine cu trei niveluri de echipare: GA, GL și GLX. Nivelul standard GA oferă clienților jante din oțel cu capace, kit de reparație roată, faruri halogen cu aprindere automată, volan reglabil pe înălțime, indicator schimbare treaptă de viteză, sistem audio patru incinte, aer condiționat manual, geamuri electrice față, ABS, EBD și ESP, funcție de asistare la frânare, șase airbaguri, pedalier retractabil în caz de accident, lumini de zi cu LED în bara față, siguranță pentru blocarea ușilor spate.

Ultimul nivel de echipare se numește GLX și este unul extrem de generos pentru că presupune pilot automat, sistem multimedia cu navigație inclusă, climatizare automată, comenzi pe volan, scaune încălzite, frânare de urgență automată și lumini de zi LED integrate în faruri. Este și unul din motivele pentru care motorul de nouă generație, 1.0 Boosterjet, vine disponibil în România doar în această configurație. Prețul său este însă ușor cam piperat și pornește de la 16.000 de euro.

NOUL SUZUKI BALENO vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Suzuki Baleno
1.0 Boosterjet GLX 
110 4.5 11.4 16.000
Dacia Sandero
0.9 TCe Laureate
90 4.9 11.1 10.050
Hyundai i20
1.2 Black Line
84 5.1 13.1 15.064
Kia Rio
1.4 GSL Confort
109 5.5 11.4 13.646
OPEL Corsa
1.0 Turbo Cosmo
115 5 10.3 15.880
PEUGEOT 208
1.2 turbo Allure
110 4.5 9.6 15.637
Ford Fiesta
1.0 Ecoboost Titanium
100 4.3 11.2 14.550
Skoda Fabia
1.2 TSI Monte Carlo 
110 4.8 9.4 15.085
Seat Ibiza
1.2 TSI FR
110 4.3 9.2 14.391
Volkswagen Polo
1.2 TSI Highline
110 4.8 9.3 16.360
Renault Clio
0.9 TCe Iconic Energy
90 4.5 12.2 14.300
Toyota Yaris
1.3 Sol
99 4.9 11.7 17.576
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 12:23

    Nu m-ar mira sa fure si din clientii Mazdei 2 o citadina cu ambianta premium la interior. Pe langa faptul ca acest Baleno arata bine si modern, el este si foarte practic . Ofera un portbagaj de 355L cel mai mare din segment. Polo: 280L , Mazda 2 :280L , Hyundai I20: 301L , Kia Rio : 288L , Fiesta : 295L, Ibiza: 292L , Yaris: 286L, asadar lucrurile sunt vizibile. Bravo Suzuki. Daca vor instala si motorul atmosferic 1.2 95 Cp cu 4x4 de pe Swift atunci acest model va fii cu adevarat o alegere foarte buna.

  • QAR7, miercuri, 08.06.2016 12:27

    Concurenta din segment cred ca va zgudui un pic Suzuki cu al sau Baleno. Ford Fiesta si VW Polo doua nume cu vanzari mari, apoi Fabia, 208, Clio, Corsa si Yaris care vand bine...va trebui sa aiba un marketing tare bun ca sa patrunda pe piata semnificativ. In plus, pretul nu este unul tocmai mic prin comparatie.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 12:41

    @QAR7 Pretul nu este unul tocmai mic ? Dar ti se pare mic sa dai 12.533 € pe un Polo de 60 cai de 1.0 L care ofera optional dotari pe care Baleno le ofera standard la 11.000 si are si 90 cai si cel mai mare portbagaj din segment?

  • QAR7, miercuri, 08.06.2016 12:47

    vorbeam de vanzari globale si mai putin de pareri individuale. Sa nu uitam ca vanzarile au in spate marketing, nume, relatii contractuale cu marile companii pentru flote, etc. Suzuki in Europa nu are un nume atat de puternic si nici o retea atat de dezvoltata ca sa poata vinde la un pret la fel de mare ca marcile care de ani buni stau in topul vanzarilor. Apreciez Suzuki pentru ceea ce fac, si prin ceea ce am spus nu am dat in capul lor, ci doar o opinie personala despre cum cred ca va fi nivelul vanzarilor. In fond, cine vrea sa-si ia Suzuki, sa-si ia. Doar ca ma indoiesc ca flotele mari sa fie dotate cu Baleno.

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 12:52

    Total de acord aici.... ai un +1 de la mine. VW Group a avut in spate numai marketing, nume si relatii contractuale cu marile companii de soft care aveau ca sop manipularea motoarelor din 99 pana in 2015 cand au fost prinsi cu mata-n sac. E drept ca Suzuki nu are o asemenea ''exsperienta'' ca VW Group si nici nu doresc sa aiba. PS: Tu ai spus ca pretul lui Baleno este mare in comparatie cu concurenta, fara sa arunci privirea mai atenta spre nivelul de pret al lui VW Polo destul de impins la limita nesimtirii : 12.500 pe o masina cu motor de scooter , este ceva mai mult decat lipsa de bun simt, ba mai mult nesimtire crasa.

  • QAR7, miercuri, 08.06.2016 12:56

    @Sergiu.Andrei Multumesc. Oricat ne-am agita, orice produs va fi mai scump pe masura ce se va investi mai mult in marketing. Omul cumpara emotional asezat in spatele falsului rational. Daca el se identifica cu un brand anume pentru ca marketing-ul l-a "atins", acel lucru va cumpara, indiferent ca exista un alt produs mai bun pe piata si mai ieftin.

  • S, miercuri, 08.06.2016 13:44

    Mi se pare foarte ciudat ca are 20cp in plus si ajunge la 100 mai greu decat Sandero 0.9tce. Pretul este destul de ridicat pentru un Suzuki, un entry level ar trebui sa plece de pe la 9000euro macar, iar motorul de 1.0 110cp la 16.000 pret de plecare mi se pare scump, tinand cont ca polo tsi se gasea mai ieftin la oferta acum ceva timp (in prezent nu sunt la curent cu oferta lor).

  • adrian_r5, miercuri, 08.06.2016 14:08

    Buna gluma asta cu "Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet GLX " la "PREŢ DE LISTĂ (Euro, cu TVA) - 16.000" ... LOL

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 14:16

    @S 16.000 este pretul versiunii de varf, care in urma unei reduceri de lansare si contravaloarea primei de casare de 1.400 euro , cu singuranta pretul va ajunge la 13 mii. Acelasi lucru se va intampla si cu pretul versiunii de intrare. 11 mii - 1.400 contravaloarea primei de casare - reducerea comerciala. Probabil pretul va ajunge la sub 9 mii .

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 14:19

    @adrian_r5 Dar ce zici de un VW Polo 1.0 MPI 60CP de 12.533 euro + dotarile optionale pe care Baleno le are standard ajunge la pret de 14.308 euro ? LOLL intr-adevar . Cu asa motor nu cred ca ai sanse cu caruta la deal . Imi amintesc de o fosta aventura mai veche pe munte . Se intampla acum 3 ani, cand tocmai un prieten isi cumparase noua Octavia 3 cu motorul 1.2 TSI 105CP . La depasiri camioane, carute, masinuta aceea iti dadea senzatia ca va scuipa pistoanele prin toba . Atat de puturoasa era. Motorul acela era la limita cu masa masinii .

  • DanG, miercuri, 08.06.2016 14:24

    Cred ca sergiu andrei are dubla personalitate, si-a mai facut un cont si poarta dialoguri cu el insusi. Interesant! Probabil isi trimite si felicitari cand merge la mare.

  • adrian_r5, miercuri, 08.06.2016 14:25

    http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/baleno/baleno-1-0-boosterjet-glx-mt/ http://www.suzuki.ro/autoturisme/modele/baleno/baleno-1-2-dualjet-glx-mt/ Pt. un cilindru in minus si un "turbo" in plus mi se pare cam mult o diferenta de 16.000 Euro - 13.800 Euro = 2200 Euro. PS - o bila alba pt. "cruise control adaptiv"

  • Sergiu.Andrei, miercuri, 08.06.2016 15:22

    @DanG Este problema ta ceea ce crezi, si nu cred ca esti cea mai pertinenta persoana pentru a concluziona ca sunt aceeasi persoana cu @QAR7. Consider ca aceasta abilitate poate fii sustinuta de domnul Mircea Mester. De astfel chiar il stimez si apreciez pe utilizatorul @QAR7, cu toate ca la primul pasaj am fost putin acid cu el cu privire la preturi . In rest este unul din utilizatorii cu ''coloana vertebrala'' care chiar stie sa aduca contra-argumente demne de un utilizator inregistrat si in acelasi timp pasionat auto. @adrian_r5- Te contrazic. Versiunea de 13.800 este pretul fara oferta si fara contravaloarea primei de casare . Cel mai probabil cu aceste doua incluse pretul ar scadea substantial la 11-12 mii euro, ceea ce este un Best Buy pt o masina care dispune cum ai zis si tu de tempomat adaptiv. Evident aceasta dotare exista si pe Mazda 2 dar la un pret mult mai mare. In rest de accord. E diferenta mare intre pretul variantei cu motor atmosferic si pretul variantei cu ''turbo'' . Eu as alege varianta aspirata , performantele fiind nesemnificative pt 20 cai in plus. Totusi dupa mai multe informatii se pare ca @S a avut dreptate de al 16 mii incepe pretul variantei turbo, iar la 18 mii se opreste . Intr-adevar un pret mare pt un Suzuki. Cu acesti bani cumperi Mazda 2 cu 1.5 115CP care la performante turuie cu 1.0 110CP cu tot cu ''turbo'' ( 8,6 sec pt Mazda 2 si 11,3sec pt Baleno turbo ) , in plus Mazda 2 vine si cu HUD, tap. piele alba, sistem MZD Connect cu grafica superioara ,si multe altele. Dar as alege Baleno versiunea 1.2 N/A 90 CP , iar la 11.000 ( cu pachetul inclus ) nu mai gasesti o masina care sa fie dotata atat de generos. -Sistem multimedia cu ecran de 4.2 inch + conectivitate smartphone + cameră de mers înapoi + Navigație - Cruise control adaptiv cu limitator de viteză -Aprinderea automată a farurilor -Aer condiţionat cu reglare automată si multe altele.

  • Gelu, miercuri, 08.06.2016 23:29

    Interesanta masina insa daca tot vrei ceva de genul eu m-as orienta catre Honda Jazz, materiale mai bune, spatiu la fel de mare si masina de oras plus motor aspirat potent care consuma super putin(aici vorbind de pretul ala de 14-15000). In schimb eu mi-am comandat o Corsa la numai 9500 cu rabla si tot mi se pare cam mult. O seara faina!

  • adrian_r5, joi, 09.06.2016 00:35

    @Sergiu.Andrei - cu ce drac zici ca ma contrazici, ca n-am priceput ?

  • flavius, joi, 09.06.2016 01:32

    De apreciat motorul de 1.2, fiind fara rahatul fraierilor Turbo.Nasoala denumirea de Baleno.Oricum o masina frumoasa ,si desigur scumpa daca nu e turbo.Jupanii stiu de ce.

  • mmm, joi, 09.06.2016 07:42

    putin nedreapta lista de la sfarsit, pune pe sandero tot ce are baleno in versiunea de baza, (11000 euro) si observi ca de fapt baleno este cea mai ieftina din segment, ca sa nu mai spun de acel smart hybrid care se traduce in recuperarea energiei de franare, lucru imortant cand te fatai prin oras (la 16000 ai dotari care le gasesti la o clasa superioara full option), Parerea mea e ca pentru o tanara familie pe care n-o dau banii afara, baleno poate fi o alegere excelenta, singurul minus major fiind ca este made in india

  • Gelu, joi, 09.06.2016 10:45

    Am stat si m-am uitat inca odata la ei pe site si intr-adevar cea mai buna oferta pentru masina asta este motorul de 1.2, mi se pare super tare faptul ca masina la gol are 865 KG sau asa reiese de pe site-ul lor, ceea inseamna consumuri super bune si reprize la fel de bune. Pentru o masina cu 5 ani garantie, fiabilitate japoneza si spatiu aproape de o compacta, mi se pare o masina corecta, inca odata, un fel de Jazz insa putin mai ieftin. Toate cele bune!

  • Kirotractor, joi, 09.06.2016 11:08

    Subscriu la opiniile ca Baleno e o oferta f. corecta ca raport pret / performante / consum / spatiu interior. Garda la sol cam mica (120 mm, sub cea a Swift-ului Sport chiar - 130 mm) nu prea e totusi adaptata drumurilor noastre, iar designul exterior nu-i tocmai incitant (interioru-i insa OK - parerea mea subiectiva, clar.)

  • @gelu, joi, 09.06.2016 11:14

    Foarte bine punctat! Daca ne referim si la versiunea de baza care are aproape tot ce e e de bun simt si costa numai 11.000 de euro intr-adevar e o masina chiar prea corecta as zice..iar daca mai ai si un tichet de rabla atunci o iei la pret de logan :)

  • Sergiu.Andrei, joi, 09.06.2016 11:39

    @Gelu Total de acord cu tine in priviinta Jazz-ului. @adrian_r5. In privinta pretului de 13.800 desigur.

  • Kirotractor, joi, 09.06.2016 11:52

    P.S.- comentariu ceva mai concret decit simple carcoteli abstracte - fiindca zilele astea am studiat atent oferta Baleno "la locul faptei", in scop de cumparare efectiva. Din motivele expuse pe scurt mai sus, am decis totusi ca "vechiul" Swift e preferabil. Clar ca altii vor prefera insa Baleno. (Multumesc oricum AM pentru impresii - peste cele proprii post-drive-teste cu Opel Corsa, SEAT Ibiza si evident Swift - care m-au ajutat si ele sa iau, in fine, o decizie... non-turbo. :-)) Mai clar: Swift Sport 1.6 / 136 CP - cu 4 usi totusi, ca sa nu mai caraie nici sotia - si mai ales cu un discount bunicel. Clar ca niciuna din optiunile "warm-hatch" de pe piatza nu-i "ideala" si Swift-ul e cam "inghesuit" mai ales la portbagaj, plus ca trebuie turat ca sa arate ce-i in stare, dar m-au convins argumentele ce tin de fiabilitatea "aspiratelor", garantie si costuri (inclusiv consum REAL si nu iluziile Turbo-Downsized). De tinuta de drum nu mai zic nimic, ca sa nu fiu asimilat "filoniponilor" :-) - dupa mine e insa cu mult peste Corsa ca agilitate, ba si peste Ibiza FR 1.4 TSI (probata si ea), fara sa fie totusi prea rigida. In orice caz, daca intereseaza pe cineva, o sa va tin la curent cu impresiile Swift Sport din viatza reala, desi mai am un pic de asteptat (nu-s pe stoc decit exemplare cu 2 usi.).

  • Gelu, joi, 09.06.2016 12:12

    @kirotractor intr-adevar, garda la sol poate fi un minus, iar masa masinii poate fi atat minus cat si plus (aici daca vorbim de siguranta sau de consum/performante). Inca odata, pentru clasa mini este cat se poate de corecta masina. Off Topic: Cati bani ai dat pe al tau swift? Eu pe corsa la 9500 eur cu rabla am tot aspirat dar de 1.4 si 90 CP plus o serie de dotari gen (ecran color, senzori fata spate, clima, geamuri in tenta, jante aliaj plus elemente de design). O zi buna!

  • adrian_r5, joi, 09.06.2016 12:43

    @Sergiu.Andrei - desi vorbesti pe inteles, eu nu te pot pricepe ... Deci - care e "contradictia" la pretu' ala ?

  • Kirotractor, joi, 09.06.2016 13:03

    @Gelu: Swift-ul m-a costat, inclusiv vopseaua metalizata, un pic sub pretul... deja cu discount (care-i 15K euro la noi pt. versiunea-n 4 usi, comparativ cu cca. 17K "lista" de la noi sau 19K pret de lista in vest), dar echiparea e (aproape) completa si nivelul de putere e altul, desi clasa e aceeasi cu a Corsei tale (teoretic cel putin, ca Swift-ul e mult mai mic de fapt). In fine, era bine daca aveam si-o rabla, dar asta e - n-am. Repet insa, Corsa (mai exact 1.4 T de 150 CP si cu 2 usi) m-a tentat o vreme fiind printre altele o masina cu "bolile copilariei" rezolvate demult, pe linga pretul accesibil, confortul / silentiozitatea OK si spatiul suficient. in final Swift-ul Sport s-a dovedit insa mult prea distractiv la condus ca sa nu ma convinga, pe linga argumentele expuse mai devreme. Ontopic un pic, Baleno e mai confortabil ca Swift-ul (vb. de varianta "normala", nu Sport), dar si mai putin agila-n viraje. Clar insa ca SS-ul are si destule minusuri, inclusiv fatza de versiunea "civila" (cu portbagajul la fel de mic, iar pt. reprize rapide trebuie si motorasul de 94 CP retrogradat si turat.) Jantele pe 17" cu pneuri f. joase cer insa si mai mare atentie la gropi / borduri decit cele de 15-16", dar cum nimeni / nimic nu-i perfect, alegem fiecare compromisul propriu. Bine oricum ca avem de unde alege... O zi buna si tie!

  • Kirotractor, miercuri, 13.07.2016 11:14

    P.S. (inutil poate, fiindca stim cu totii "volatilitatea" netului odata cu trecerea timpului): acceleratia reala 0-100 km/h a lui Baleno 1.0 Turbo 111 CP a fost masurata recent de nemti (auto motor un sport) la 10,1 secunde - si nu 11,4 cit comunica Suzuki. O noua dovada ca producatorul japonez e foarte "prudent" cind vine vorba de performantele din cartea tehnica.