Un american acuză Tesla Model X că a accelerat singur într-un perete. Tesla: "Șoferul a încurcat frâna cu accelerația"
Era mașinilor inteligente nu-i va ierta pe șoferii care încearcă să "se scoată" atunci când provoacă un accident. Un exemplu bun vine din SUA, acolo unde un șofer care a acuzat un Model X că a accelerat de la sine putere a fost prins cu mâța-n sac de Tesla cu ajutorul datelor înregistrate de mașină.
Un client american al celor de la Tesla Motors a încercat să acopere o eroare făcută de soția sa în timp ce aceasta conducea un SUV-ul electric Model X acuzând sistemele electronice care-i permit mașinii să se autopiloteze. Punant Ozbag a anunțat pe unul dintre cele mai mari forumuri Tesla că mașina a accelerat de la sine putere, probabil din cauza sistemului Autopilot, și că nu a putut fi controlată. Model X a sărit peste o bordură și a sfârșit în peretele unei clădiri, cu airbag-urile sărite.
Tesla Motors a trecut rapid la analiza accidentului, inginerii concluzionând că datele înregistrate de mașină indică o apăsare bruscă și completă a pedalei de accelerație în timp ce rula cu circa 10 kilometri pe oră. Foarte probabil, susțin oficialii Tesla, femeia a încurcat pedala de frână cu cea de accelerație.
Deși accidentul nu s-a soldat cu victime, șoferița suferind arsuri ușoare pe mâini după explozia airbag-urilor, Punant Ozbag susține că explicația Tesla trebuie dovedită și că "soția mea este o femeie de 45 de ani cu o istorie imaculată la nivel de incidente rutiere. Știe diferența dintre pedala de accelerație și cea de frână".
via MotorTrend
-
Moldovean, miercuri, 08.06.2016 13:55
Deja mi-e scârbă de marca asta. Cu cât insistă mai mult cu PR-ul și cu fanteziile lui Musk (gen trăim într-un joc video sau vom deveni cyborgi ca să nu ne controleze roboții) cu atât mi-e mai greață.
-
hazard, miercuri, 08.06.2016 14:39
Sa vezi dracie cand o sa accidenteze vreun pieton de culoare. Musk, rasistul! :))
-
hee, miercuri, 08.06.2016 14:45
Sunt pe aici cativa scarbiti care nu suporta tesla,in frunte cu fanul nissan.
-
Sam93, miercuri, 08.06.2016 16:26
Nu suportam Tesla pentru ca un jurul ei s-a dezvoltat o secta care il venereaza pe Musk, ceea ce este un lucru dezgustator. N-am nimic impotriva acestei tehnologii in general, dar sectantii Tesla mi-au facut o greata enorma cu privire la masini electricele din cauza arogantei si dogmatismului lor.
-
zarnesteanu, miercuri, 08.06.2016 17:06
Pentru ca totul este electric/electronic, este foarte usor sa inregistrezi informatiile si sa le prezinti la process ca dovezi clare a ceea ce s-a intamplat. Eu zic ca unii din primii beneficiari si sustinatori ai tehnologiilor de pe Tesla vor fi chiar companiile de asigurari. In cazul de fata "doamna", a se remarca numele foarte american al proprietarului, va plati cel putin 5 ani o asigurare marita pentru faptul ca a provocat singura accidentul. Cat despre faptul ca stirile despre Tesla sunt prezente in fiecare zi, cred ca e foarte normal. E un producator care a revolutionat automobilul electric si l-a adus mai aprope de realitate intr-o utilizare normala, de zi cu zi. Este firesc, pentru ca Tesla a schimbat deja mentalitati si preconceptii iar daca bateriile vor continua sa evolueze in acelasi ritm, in cativa ai o sa vedem o rasturnare de 180 de grade fata de ceea ce am avut cu doar 5-6 ani inainte. Indiferent cat ne place sau nu. Eu unul abia astept sa scap de imputeala de benzina si poluarea aferenta, fonica si chimica.
-
John, miercuri, 08.06.2016 19:24
Bineinteles, clientul e de vina ! Niciodata Tesla. Nu vi se pare ciudata atitudinea asta?
-
DST, miercuri, 08.06.2016 20:04
@zarnesteanu Nu trebuie sa ai o Tesla ca sa traiesti cu o masina electrica zi de zi. Sunt atatea marturii care confirma acest lucru. Nu face diferenta un "rezervor" cu 10-20 de litri mai mare, cand reteaua de incarcare Tesla e aceeasi sau chiar mai slaba decat a concurentei in afara SUA. Astea-s adevaratele impedimente: reteaua si timpii de incarcare. Modelele Tesla au in medie aceeasi retea si acceasi timpi de incarcare ca restul electricelor de pe piata. Nu-i nimic revolutionar aici. La fel cum nu cred ca-i nimic revolutionar in a pune cel mai MARE si mai SCUMP pachet de baterii de pe piata masinilor electrice si apoi sa te lauzi cu valente premium. De unde pana unde?
-
zen, miercuri, 08.06.2016 20:31
Noroc ca femeia, de altfel cu un trecut soferistic "imaculat", a pus frana la timp ca altfel "lighioana" urca scarile la etaj cu...de la sine putere...
-
Seth, joi, 09.06.2016 09:24
Intradevar timpii de incarcare sunt similari dar bateria de Model S este de 3 ori mai mare deci in acelasi timp primesti mult mai multa energie. Ca si cum ai zice umpli piscina lafel de repede ca paharul, nu e nimic revolutionar aici.l :)) Superchargerele Tesla sunt net superioare din cauza puterii. In timp ce Chademo (standardul folosit de asiatici inclusiv Nissan) ajunge la maxim 50 kw, superchargerele ajung momentan la vreo 120kw, CCS ul (standard de priza) european ajunge momentan tot la 50 kw dar are o limita teoretica de 240 kw.
-
Seth, joi, 09.06.2016 09:52
Am gresit referitor la Chademo, are puterea maxima teoretica de 62,5kw dar in viata reala ofera vreo 40 -50kw Nissan, cand vor veni si ei cu o baterie dubla de 60kwh timpul de incarcare va avea de suferit pentru ca incarcatoarele Chademo existente raman la vechea putere. Daca incarci pana la 80% in 30 min o baterie de 30kwh (cat are acum Leaf) atunci un Leaf 2 cu sa zicem baterie 60kwh se va incarca in vreo 50 min de la acelasi incarcator pana la 80%. (pur si simplu, trebuie sa umplii "rezervor" dublu ca marime). Pentru cine nu stie, viteza de incarcare a unei baterii nu e liniara, scade foarte mult dupa un anumit procentaj datorita rezistentei interne. In schimb Model 3 nu are aceeasi problema pentru ca Model S deja are baterie mare iar infrastructura Tesla e deja gandita pentru baterii mari.. Cum zic americanii e futureproof. Pazea ca vin minusurile de la fanul Nissan, dar indiferent, am dreptate pentru ca fizica nu minte.
-
zarnesteanu, joi, 09.06.2016 13:36
@Seth, am lucrat toata viata cot la cot cu inginerii electrici / electronici si pot sa spun ca respect meseria asta. Plus ca poti invata lucruri foarte intereseante :):):) Daca lumea se mai pricepe la mecanica, pentru ca e palpabila, la fenomene electrice sunt foarte putini au idee cu ce se mananca.
-
@Seth, joi, 09.06.2016 22:25
Ha ! Keep dreaming! Pe cat facem pariu ca viitorul Leaf 2 cu baterie de 60 kwh va avea aceeasi timpi de incarcare sau chiar mai mici?
-
Seth, vineri, 10.06.2016 12:33
@@Seth, HA, N-ai inteles nimic! Clar ca Leaf 2 va suporta acelasi timp de incarcare sau mai mic. Problema e la prizele Chademo.
-
@Seth, miercuri, 15.06.2016 12:21
Problema nu-i la sistemele de incarcare japoneze, care sunt primele ce "colonizeaza" o tara (vezi Japonia) mai mult decat statiile de alimentare cu carburanti fosili... Esti prea copil sa crezi ca statiile de incarcare nu vor evolua si vor ramane aceleasi pentru Leaf-ul anului 2030 de exemplu. Ne abatem de la subiect : problema reala e legata de viitorul Tesla, nu de sistemul de incarcare CHAdeMO.
Citeste si
-
O LUME NEBUNA | vineri, 13 septembrieVIDEO: Lando Norris, la volanul unui McLaren P1 construit din LegoLando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. Citeste tot
-
O LUME NEBUNA | vineri, 24 maiNissan a creat un parfum cu miros de anvelopeNissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. Citeste tot
-
O LUME NEBUNA | vineri, 24 februarieCitroen prezintă un car de război inspirat de vechiul 2CV, pentru filmul Asterix & Obelix: The Middle KingdomCitroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. Citeste tot
-
O LUME NEBUNA | miercuri, 16 noiembrieLamborghini și motoarele sale, sursă de inspirație pentru un playlist SpotifyLamborghini și-a unit forțele cu un producător independent din lumea muzicii pentru a crea mai multe piese muzicale neobișnuite. Acestea conțin sunetul motoarelor V12, V10 și V8 ale mărcii italiene, iar piesele sunt disponibile ca un playlist pe Spotify. Citeste tot
-
O LUME NEBUNA | sâmbătă, 5 noiembrieCând nu lansează mașini, Bugatti își răsfață clienții cu o șampanie de colecțieBugatti și-a unit forțele cu Champagne Carbon și a dezvăluit o sticlă de șampanie personalizată, al cărei preț nu a fost anunțat. Citeste tot
Dar chiar nu mai putem trece ziua fara un articol despre Tesla? O testla a virat dreapta, o Tesla a franat, alta a accelerat Musk s-a sculat, Musk a baut cafeaaua si s-a uitat pe telefon .... WTF!!!?? Tesla mai produce ceva inafara de PR? Masini electrice accesibile asa cum se lauda de exemplu? Pana acum a adunat bani de la lume si a produs o masina mai scumpa decat un S-class. E foarte simplu de facut o masina scumpa dar e increibil de greu de facut o masina ieftina. Drept dovada, reteta Daciei nu a mai fost reprodusa de nimeni cu toate ca multi au incercat.