Cură de înfrumusețare pentru "ciudatul" gamei: BMW Seria 3 GT primește o nouă față
Versiunea Gran Turismo a lui BMW Seria 3 primește un facelift care-l modifică estetic și-i oferă un interior pe care germanii îl prezintă ca fiind mai rafinat decât cel al versiunilor sedan și Touring.
După ce au scuturat gama Seria 3 sedan și break de praf și au adoptat un facelift ușor al cărui rol este de a împrospăta cea mai populară mașină din actuală gamă a mărcii, designerii BMW își îndreaptă astăzi atenția spre versiunea Gran Turismo a lui Seria 3. Varianta cu hatch în loc de portbagaj a modelului german primește și ea linii noi și un interior modificat, încercând să adune ceva mai mulți clieni decât până acum în condițiile în care vânzările lui Seria 3 GT au fost până acum mai degrabă modeste.
La exterior, noul BMW Seria 3 GT este ajutat estetic de apariția unor faruri și stopuri LED împrumutate ca formă și adaptate de la fratele sedan, în timp ce spoilerele frontal și posterior au suferit modificări de formă. Apar în plus câteva nuanțe de caroserie inedite, așa cum este Estoril Blue, o culoare pe care BMW a rezervat-o până acum versiunilor M Sport.
Foarte interesantă strategia adoptată de BMW la interior, acolo unde germanii promit materiale de calitate superioară celor de pe versiunile sedan și Touring. Scopul echipei de dezvoltare a fost construirea unui habitaclu rafinat și de nivel superior, oamenii din echipa de marketing a constructorului german sperând că o diferențiere de acest tip va aduce clienți noi pentru versiunea atipică a lui Seria 3. Apare în plus noua versiune a sistemului de infotainment BMW, pe care nemții încep să-l ruleze pe întreaga gamă de modele cu excepția celor construite pe platforma cu tracțiune față, adică BMW X1 și BMW Seria 2 Tourer.
În rest, nicio modificare la nivelul dimensiunilor, dar schimbări notabile în ceea ce privește motorizările. Trei motoare turbo pe benzină au fost schimbate odată cu facelift-ul lui Seria 3 GT: 320i GT are acum 184 CP, 330i GT ajunge la 252 CP, în timp ce 335i GT urcă până la 326 de cai putere. Fanii motoarelor diesel se vor putea baza pe cinci versiuni de putere diferite care se încadrează pe o plajă între 150 și 313 CP. Cel mai potent motor este 335d GT, disponibil exclusiv în versiune xDrive. Evident, transmisia automată Steptronic cu 8 rapoarte este prezentă pe toate motorizările, versiunile de bază 320i GT, 328d GT și 320d GT oferind-o doar opțional.
Tot urat cu spume e la exterior!!! La interior, in afara de iDrive-ul nou (gen seria 7) eu nu vad modificari majore. Poate doar o calitate mai buna a materialelor.