Scandalul Mitsubishi ia amploare: maşina electrică i-MIEV, Outlander şi alte modele ar putea fi afectate de trucarea consumului
Mitsubishi a anunţat că şi alte modele ar putea fi implicate în scandalul trucării consumului, inclusiv maşina electrică i-MIEV, pe lângă Pajero și Outlander.
Mitsubishi a dezvăluit miercuri că a falsificat testele de consum de carburant pentru peste 600.000 de maşini comercializate în Japonia, însă vineri a confirmat că în acest scandal ar putea fi implicate şi alte modele.
Afirmaţia vine la scurt timp după ce presa din Japonia a anunţat că pe lista modelelor ale căror date oficiale de consum au fost trucate s-ar putea afla şi Pajero, Outlander şi iRVR, dintre care primele două se comercializează inclusiv în România.
Marea surpriză este prezenţa pe listă a modelului electric i-MIEV. În cazul acestuia, constructorul japonez ar fi folosit aceleaşi metode de manipulare a rezistenţei la aer şi a rezistenţei la rulare a pneurilor pentru a obţine un consum (în kWh/100 km) mai mic cu scopul de a promova o autonomie mai bună a modelului.
Mitsubishi nu a confirmat însă dacă aceste teste au fost efectuate doar în cazul maşinilor vândute pe piaţa din Japonia sau dacă sunt afectate şi unităţi comercializate în Europa, Statele Unite şi alte pieţe. Cert este că autorităţile americane au solicitat deja constructorului japonez informaţii detaliate despre noul scandal. Mitsubishi a primit deja un termen limită pentru 27 aprilie pentru a trimite un raport complet autorităţilor din Japonia.
Mai mulţi analişti susţin că Mitsubishi Motors riscă să dea faliment din cauza acestui scandal în cazul în care nu va fi salvată cu bani proveniţi de la alte companii din cadrul grupului Mitsubishi. Autorităţile japoneze nu exclud varianta ca Mitsubishi să fie obligată să cumpere înapoi maşinile afectate şi/sau să ofere recompense clienţilor afectaţi.
Constructorul are rezerve de doar 3.5 miliarde de euro, iar valoarea de piaţă a ajuns vineri la numai 3.9 miliarde de euro, după o prăbuşire cu 40% a acţiunilor în cele trei zile care au trecut de la declanşarea scandalului.
Via Autocar
Aici nu tine vorba de Emisii de Nox ci de consum. Consum pe care nici un producator auto nu-l declara pe cel real.