Curg comenzile pentru Tesla Model 3, încep discuțiile despre întârzierea producției: Elon Musk anunță 232.000 de precomenzi la doar 24 de ore de la lansare
Elon Musk anunță faptul că numărul de comenzi pentru Tesla Model 3 a depășit 230.000. Iar CEO-ul Tesla Motors regândește deja proiectul de producție al acestui nou model.
La o zi de la prezentarea oficială a celui mai nou model din gamă, Model 3, Tesla Motors anunță prin cuvintele lui Elon Musk, CEO-ul companiei americane, că precomenzile pentru mezinul gamei de electrice Tesla au ajuns la 232.000 de unități. În momentul în care Musk prezenta Model 3 pe o scenă din California în cursul serii de 31 martie, precomenzile se ridicau deja la 115.000 unități.
Now 232k orders
— Elon Musk (@elonmusk) April 2, 2016
Conform calculelor realizate de Elon Musk, dacă 180.000 de clienți dintre cei care au precomandat mașina în primele 24 de ore vor realiza o comandă fermă după lansarea efectivă și vor achita o sumă medie de 42.000 de dolari (prețul de pornire al lui Model 3 este de 35.000 de dolari în SUA), veniturile brute ale Tesla Motors s-ar ridica la 7.5 miliarde de dolari.
Analiștii temperează elanul Tesla
Chiar dacă analiștii auto sunt ceva mai rezervați cu privire la cifrele avansate de Elon Musk, acestea rămân însă unele foarte interesante. David Pakman, un cunoscut analist financiar american, susține că dacă Tesla Motors ar converti efectiv 140.000 de comenzi, suma care ar intra în conturile Tesla s-ar ridica la 5 miliarde de dolari chiar și dacă toate mașinile ar fi comandate în versiunea de bază. Mai mult, dacă cele 232.000 de precomenzi sunt reale, Elon Musk și Tesla Motors au înregistrat peste 200 de milioane de dolari venituri în doar o zi fără o campanie majoră de marketing.
Pe de altă parte, alți analiști consideră că numărul de comenzi va fi și o mare problemă pentru Tesla Motors. În condițiile în care Tesla a întârziat livrările celorlalte două modele din gamă - Model S și Model X - în momentul lansării lor, este de așteptat ca numnărul masiv de comenzi să ducă la o dereglare a timing-ului de livrări anunțat de Elon Musk. Șeful Tesla a avansat toamna lui 2017 va punct de plecare pentru livrări, clienții europeni urmând să intre în joc de-abia la un an distanță, spre finalul lui 2018.
Definitely going to need to rethink production planning...
— Elon Musk (@elonmusk) April 1, 2016
Ținta Tesla: 500.000 de mașini în 2020
Ținta anuală de vânzări oficială anunțată de Tesla pentru 2020 este de 500.000 de mașini, însă Adam Jonas, analist Morgan Stanley, susținea înainte de prezentarea lui Model 3 că Tesla Motors nu va depăși până atunci 250.000 de mașini pe an. Anul trecut, Tesla Motors a vândut 50.000 de mașini la nivel mondial.
Cred ca este unul din putinii producatori care la ora actuala se confrunta cu o cerere mai mare decat oferta. Sper din toata inima sa gaseasca o solutie pentru ca lume or sa le cumpere masinile ca painea calda. Pana si nevasta-mea vrea una. In cercul nostru de prieteni in general nevestele sunt topite dupa jucariile astea. Eu mai astept 3-4 ani si daca treburile merg bine cred c-o sa ma bag si eu la una. Sunt foarte faine, econome, silentioase, moderne, tot ce vrei. Pentru mine bifeaza totul. Daca aduc si autonomia intr-o zona acceptabila, eu zic c-au dat lovitura. Succesul nebun pe care se pare ca il are masinuta asta arata si ostilitatea populatiei fata de masinile cu ardere interna. Cu alte cuvinte lumea s-a cam saturat de petrol si sa dea banii la arabi. Sunt curios ce-o sa se intample pe plan international pentru ca petrolul iar a cazut sub $40 barilul. Cert este ca momentan exista o combinatie de factori care este net in defavoarea petrolului. Americanii si canadienii s-au pus la punct cu extractia proprie, singura vulnerabilitate fiind doar pretul de la care devin profitabil. Pret pe care arabii se chinuie de aproape 2 ani sa-l tina cat mai jos, ca sa scoata America de Nord de pe piata extractiva. Pe de alta parte sunt foarte multe disensiuni intre tarile producatoare de petrol, (fostul OPEC) iar intrarea iranului pe piata nu face decat sa agraveze lucrurile pentru arabi. Iranienii sunt literalmente flamanzi dupa contracte comerciale si sunt gata sa faca orice pentru a aduce venituri in tara. Pe langa ei, mai sunt Columbia, Niger si altii mai mici care vor si ei un procent din piata. Vom trai si vom vedea. Pana una alta, eu zic ca Tesla are un impact psihologic enorm indifferent cat de clar realizam asta sau nu. Punctul care va inclina definitiv balanta va fi cand producatorii majori de automobile vor trece seminificativ pe masini electrice. Iar pana la noi descoperiri stiintifice cred ca doar industria grea va mai ramane pe combustibili fosili. Insasi numele "fosil" arata cat de perimat e conceptul asta in 2016.