Peugeot şi Citroen sparg gheaţa: primii constructori care anunţă consumul real al maşinilor
Peugeot şi Citroen au devenit primii constructori care anunţă consumurile reale ale maşinilor pe baza unui test de șosea care reflectă comportamentul uzual al şoferilor.
Grupul PSA Peugeot Citroen a anunţat în luna noiembrie că va publica datele reale de consum ale maşinilor pe care le produce, cu scopul de a revitaliza credibilitatea industriei auto după scandalul Volkswagen.
Primele cifre reale au venit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, acolo unde Peugeot şi Citroen au dezvăluit rezultatele obţinute cu trei modele ale grupului. Astfel, Peugeot şi Citroen au realizat un protocol împreună cu ONG-ul Transport şi Mediu prin care au testat modelele în condiţii reale pe drumuri publice în zona Parisului.
Astfel, maşinile au parcurs 25.5 km în mediu urban, 39.7 km extraurban şi 31.1 km pe autostradă, au avut un pasager şi bagaje şi au folosit sistemele de aer condiţionat. Rezultatele au fost cele aşteptate: toate cele trei modele au consumat mai mult în condiţii reale decât în fişa tehnică, iar rezultatele sunt conforme cu datele obţinute prin sondaj de la proprietarii unor astfel de vehicule.
Model | Peugeot 308 1.6 HDI 120 CP |
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 120 CP |
DS 3 1.6 HDI 120 CP |
Consum oficial (l/100 km) | 3.2 | 4 | 3.6 |
Consum real (l/100 km) | 5 | 5.6 | 4.9 |
Consum prin sondaj (l/100 km) | 5.0 - 5.1 | 5.5 - 5.7 | 5.1 - 5.3 |
Diferenta | 36% | 29% | 27% |
Prin urmare, consumul real al celor trei modele este cu 27%-36% mai mare decât cifrele oficiale disponibile pentru consumul mediu mixt.
Până în vara acestui an, grupul PSA Peugeot Citroen va publica cifrele reale de consum pentru încă 30 de modele.
Modelele testate au fost:
▶ Peugeot 308 cu motor BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare Allure;
▶ Citroen C4 Grand Picasso BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare Allure;
▶ DS 3 cu motor BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare So Chic.
Pe lângă ONG-ul Transport şi Mediu, testele au fost realizate şi în cooperare cu organizaţia France Nature Environment şi au fost auditate de compania Veritas.
Via Peugeot
-
Scorpionul.negru, joi, 03.03.2016 13:53
La consumul oficial dat de ei mai pui 3.5 litri in plus si ala e consumul real.
-
ignis, joi, 03.03.2016 13:55
E consumul real. Adică consumul pe care-l are mașina în deplasare, rulând pe o șosea, cu un șofer la bord. Nu consumul estimat pe banc în condiții de laborator. Pe vremuri, în reviste, apăreau consumurile medii la viteza de 60 km/h, 90 km/h și la 120 km/h (nu urban și estraurban). Eh, pe vremea aia se menționa și Cx-ul mașinii (care influențează consumul la viteze mari). Cine mai știe acum ce Cx are mașina lui? Cine mai vinde o mașină menționând Cx-ul? Nici nu menționez aici ce e ăla Cx. Cine nu știe, să gugălească.
-
ignis, joi, 03.03.2016 13:57
(urban și *extraurban)
-
S, joi, 03.03.2016 13:58
Nu degeaba demult la un Golf 2 , 1.6diesel era anuntat un consum de vreo 6%, iar in prezent masinile cu 1.6d au consumuri de 3.2%. Pe cand in realitate ambele consuma la fel, sau poate golful datorita vechimii ia cu 0.5% mai mult.
-
@ignis, joi, 03.03.2016 14:17
lasa, ca pe langa Cx mai conteaza greutatea s.a. ... pana si rezistenta cauciucurilor
-
vianu, joi, 03.03.2016 14:57
un bun barometru... https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2 https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/1183-DS3.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2 https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/1447-C4_Grand_Picasso.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2
-
gogu, joi, 03.03.2016 15:17
Rezolvarea la problema asta e simpla, pentru ca la fel cum a spus si Tibi, nu exista un consum real valabil pentru oricine si oricand. Testele trebuie sa ramana in laborator, probabil regandite un pic ciclurile de testare, iar notiunea de consum sa fie inlocuita cu cea de consum minim. Consum minim pe care un ”maniac” il poate obtine daca are rabdare sa mearga aproape tot drumul cu 80-90 in ultima treapta de viteza, daca foloseste mult anticiparea si frana de motor, daca nu o calca prea tare, daca are anvelope bune si la presiunea corecta, daca pe jos e uscat, daca temperatura e undeva pe la 15-25 de grade, daca nu are greutate mare in masina (astea pentru mers extraurban) si multe altele. Deci in loc sa se foloseasca notiunea de consum X, sa fie folosita cea de consum incepand cu X, si in rest fiecare se descurca dupa cat ii e priceperea si cat se grabeste. Daca scoti testele in afara laboratorului, e imposibil sa compari exact diversele modele, avand in vedere conditiile diferite de testare. Plus ca orice producator poate sa vina cu un pilot expert care sa scoata rezultatele din testele de laborator si pe strada.
-
Andy, joi, 03.03.2016 15:21
Parca Opel sparsese deja gheata de anul asta. Se laudau ca dau consumurile reale din 2016 si nu din 2017 de cand intra in vigoare noua legislatie europeana. Oricum, ca o paranteza, in Paris (ca tot se vorbea prin comentarii) unde sunt stopuri din 100 in 100 de metri in centrul consumul real e cel putin dublu fata de cel urban declarat de producator dupa normele vechi. Testat pe 2 masini noi, una aspirata, alta turbo, ambele benzinare de clasa mica (B), cu puteri mici, 100 cp, respectiv 105 cp. Partea buna e ca poti lua oricand metroul sau rer-ul. In Paris chiar nu merita sa te deplasezi cu masina.
-
Alex, joi, 03.03.2016 16:16
@gogu, de cand a merge cu 90 km/h in afara localitatii mai putin autostrazi inseamna sa fii "maniac"? A conduce cu 90km/h inseamna a conduce legal, evident plus acea marja de 10km. Sau toti din tara asta conduc cu 140- 170 km/h indiferent de DJ, DN, E sau A -uri ?
-
corny, joi, 03.03.2016 16:23
am un 307 din 2005 e superb, da consumul este de 5/1oo cu conditia sa nu tragi de el ami mult de 2300rot/min, dupa ce tempratura apa urca peste 70 de grade. este fel si la 308 am condus unul pe benzina 120 cai si e la fel cum am spus la 307
-
flavius, joi, 03.03.2016 21:23
Asta e smecheria cu turbo-downsizing.Mergi subturat sa nu intre cacastoarea in functiune si obtii consumurile date dar ai prajit fofeaza,injectoare ,etc.Care mai aveti un pic de simt tehnic nu va luati turbo.Parerea mea.
-
vianu, vineri, 04.03.2016 08:05
@corny pai la 2300rot/min e mai mult decat rezonabil, inseamna aprox 120km/h. Iar daca nu esti "maniac" turatia in ultima treapta la 90km/h nu sare de 2100. Oricum schimbarile normale pentru un mers normal nu ar tb sa se faca mult peste 2500. Consumul redus se face nu numai folosind turatiile ci si anticiparea, presiunea roti, eliminarea accelerarilor inutile (sunt destui care te baga in scaun ca dupa 5 secunde sa-ti bage fatza in bord mirandu-se de ce le consuma masina in oras muuult peste "oficial"). Frana de motor la "drujbe" e ca si inexistenta, motorul mic si disproportia dintre masa masinii si acesta este atat de mare incat pur si simplu face inutila aceasta strategie. In fine specialisti de astia cu paiul in gura care te sfatuiesc prin a injura sunt o sumedenie. Inainte ii gaseai in parcarea blocului si te "indrumau" cum sa legi parbrizul crapat cu sarma de cupru acuma ii gasesti pe net, deobicei cu o morga de experti, care au pareri "tehnice" mai putine dar cu cele babesti cuceresc publicul
-
hazard, vineri, 04.03.2016 09:04
mai intai invatati sa conduceti si apoi comentati consumurile.
-
S, vineri, 04.03.2016 11:08
@Automarket: Se poate un drive test cu motorizarea 1.6 16v euro 6 de 114cp de pe Duster ? Am inteles ca are consumul cu 1% mai mic decat pe cea de 105cp si este si mai performant. Multumesc si rog feedback.
-
mircea, vineri, 04.03.2016 11:41
@S Încercăm. Să vedem dacă e disponibilă mașina la Dacia :)
-
S, vineri, 04.03.2016 13:09
@Mircea: multumesc pentru raspuns. Ar fi chiar interesant tinand cont de rivalul Suzuki cu al sau 1.6 de 120cp foarte economic. Si nici pe forumuri la posesori si nimeni altcineva nu stie nimic despre comportamentul masinii cu aceasta motorizare. 1.2tce are injectie directa (in timp se pun depuneri pe admisie), e mai scump de intretinut si consuma foarte mult. Pentru cineva care nu face multi km pe an, ar fi foarte bun un Duster 1.6 euro 6. PS: Si ati fi primii care fac acest review.
-
One_Guy, vineri, 04.03.2016 13:35
IMPORTANT: în condiţii reale comparativ cu condiţiile de laborator cresterea consumului este mai mare decat ati precizat dvs. si anume: - Peugeot 308 cu 56%, nu cu 36%. - C4 cu 40% - DS3 cu 36% Calculele sunt facute dupa cifrele date de dvs in tabel.
-
swef, vineri, 04.03.2016 14:34
ha,eu am obtinut consumuri cu al meu 308 intre 3.8 si 10/100km...depinde de asa de multi factori ca nu are rost sa deschidem iar discutia(vreme,relief,clima,greutate,cauciucuri,trafic,calitatea combustibilului,stilul de a sofa etc)...daca ti cont de ele te ia durerea de cap...daca nu-ti permiti masina .nu o cumperi..punct
-
band007, vineri, 04.03.2016 14:52
Cineva are probleme cu matematica elementara !!! Atunci cind se face afirmatia: "consumul real al celor trei modele este cu 27%-36% mai mare decât cifrele oficiale", ei bine aceste procente trebuie sa reprezinte cresterea de consum raportata la consumul oficial si nu la consumul real, asa cum s-a procedat, in mod eronat, pentru stabilirea datelor din cuprinsul afirmatiei. Concret: In primul caz consumul oficial este de 3.2l/100km iar consumul real este de 5l/100km, fiind inregistrata o diferenta de 1.8l/100km. Aceasta diferenta s-a exprimat printr-un procent din consumul real fiind obtinut rezultatul eronat de 36%. Corect este ca diferenta sa se exprime printr-un procent din consumul oficial, in acest caz rezultatul este de 56% si reprezinta valoarea cu care este mai mare consumul real decit cel oficial. Calculind corect si pentru celelalte cazuri se obtin consumuri crescute cu 40%, respectiv 36%. Astfel, rezultatul corect al testului este acesta: consumul real al celor trei modele este cu 36%-54% mai mare decât cifrele oficiale. Cu stima.
-
Sam93, vineri, 04.03.2016 15:54
Se pot face teste de consum real. Americanii au reusit. In primul rand, la un test real nu se permit tacticile de trisare, precum imbunatatirile aerodinamice, schimbari in presiunea in pneuri, scaderea in greutate si altele. Masina trebuie sa fie exact ca una de serie. Testul se face pe un traseu care este reprezentativ pentru oras si extraurban. Este atat de simplu. Si nu puteti zice ca nu conteaza ce consumuri se obtin in viata reala pentru ca in America mai multe firme (Ford, Hyundai, KIA) au fost amendate pentru ca masinile lor au consumat exagerat de mult in comparatie cu cifrele oficiale. Bineinteles, ei au autostrazi unde toata lumea poate obtine un consum similar daca pun aceiasi masina pe cruise control la aceiasi viteza constanta, Pe cand la noi este haos pe drumuri. Carute, animale, betivi, gropi, drumuri de tara, ilegalitati, masini proaste, etc. Deci da, intradevar, pana tara noastra nu ajunge ca una vestica normala, nu o sa avem ce discuta de consum. Dar intr-o tara civilizata, ar trebui sa fie aproximativ relevante consumurile oficiale.
-
unckle, sâmbătă, 05.03.2016 22:40
One_Guy are o foarte mare dreptate ... de la 3.2 la 5 litri pe 100km cresterea este (5-3.2)/3.2*100=56.25% .. la fel pentru celelalte. Pana la urma nu se redescopera apa calda ci se incearca un pic de marketing pe "cartea" onestitatii .. poate merge, poate nu .. rau nu face.
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
cum adica reale? in Paris se circula la fel ca in Bucuresti sau Caransebes? nevasta-mea conduce la fel ca mine sau tataie conduce la fel ca un pusti teribilist? iarna conduci la fel ca vara? nu exista real, e tot o medie estimata !