GENEVA 2016 LIVE: Semne bune anul are pentru Seat. Primul SUV al mărcii, Ateca, a înmulțit prezența jurnaliștilor la standul mărcii iberice
Seat Ateca a fost primit cu brațele deschise de jurnaliști la Salonul Auto de la Geneva, standul mărcii iberice fiind înțesat de reprezentanți media care s-au adunat să vadă "minunea": primul SUV din istoria Seat.
Unul dintre cele mai așteptate modele lansate în acest an la Geneva a fost SUV-ul Seat Ateca. Născut după mulți ani de așteptare, primul astfel de model din istoria mărcii spaniole a adunat la standul de la Geneva o mulțime de jurnaliști, în special vorbitori de limbă spaniolă.
La fel ca în cazul lui 718 Boxster, Automarket a avut ocazia să vadă Ateca în avanpremieră cu două săptămâni înainte de prezentarea de la Geneva, astfel că îi știam deja toate secretele. Am luat însă pulsul efectului pe care-l are lansarea primului SUV Seat în fața jurnaliștilor și am observat că traficul de reprezentanți media la standul constructorului spaniol, care se află fix în centrul Salonului de la Geneva, a crescut exponențial în acest an față de alte ediții. Semne bune anul are pentru marca iberică.
Una peste alta, Seat Ateca reprezintă o alternativă cu alură ceva mai sportivă la ceva mai sobrul Volkswagen Tiguan, model cu care împarte platforma de producție. Alături de cele două SUV-uri va veni în scurt timp și versiunea de serie a conceptului Skoda VisionS, principala noutate a mărcii cehe la Geneva.
-
Tibi, joi, 03.03.2016 13:37
mie-mi place foarte mult. asa cred eu c-ar trebui sa arate un SUV serios, responsabil, functional. linii drepte, figura serioasa si aspect relativ boxy. nu Qashqai si alte jucarii pentru copii.
-
Andy, joi, 03.03.2016 16:05
Tibi, daca si Nissan-urile sunt jucarii...cu ditamai experienta atat in modele off-road cat in suv-uri si crossovere. Gusturile in materie de design nu se discuta. Ce iti place tie nu-i place altuia si invers. Parerea ta nu va conta pentru el si nici a lui pentru tine. Poate unii iti vor spune si tie ca Ateca e banal ca majoritatea modelelor VAG si are un design pentru varsa a doua sau pensionari. Doar un exemplu. Partea buna e ca noi din pozitia de potentiali clienti avem ce alege, dupa trebuinte, gusturi, posibilitati etc. Personal imi plac si Renegade, pe care multi il considera o cutie urata, dar si HR-V, Captur sau CH-R care au linii mai avangardiste. In curtea VAG imi place prototipul nou de la Skoda. Mult mai mult decat Ateca sau viitorul Tiguan.
-
VM, joi, 03.03.2016 18:27
Nu e "primul", e doar UN ALT suv de la Volkswagen AG. Individualitatea nu exista. Seat si-a pierdut identitatea cu mult timp in urma. Asta se intampla cand conteaza mai mult norma decat pasiunea pentru automobile. Uite unde l-a dus disperarea asta pe Winterkorn...iar cine crede ca poate rapune balaurul taindu-i capul, isi face iluzii... sau ca balaurul scoate flacari & fum ECO...
-
@Tibi, joi, 03.03.2016 18:32
Qashqai e referinta segmentului. Nu poti sa fii "contender" pentru locul 1 , cand seful tau (a se citi tiguan) nu e in stare sa aiba aceasta pozitie.
-
Juke, joi, 03.03.2016 21:04
@Andy Omul vrea "boxy" dom'le ! Hai sa-i dam noi "boxy" ... uite aici o "jucarie" de la Nissan de 400 CP testata din plin in DESERT Ce zice presa de specialitate: Nissan Patrol Reliability & Resale Value Reliability (5/5) Resale Value (5/5) Known Problems No known problems. Sursa:drivearabia.com Da, 5 stele din 5 la fiabilitate si valoare de revanzare pentru Patrol. O jucarie de pe rotile careia ar trebui sa dezlipesti un Seat daca s-ar hotari vreodata sa treaca peste el.
-
@Andy, joi, 03.03.2016 22:45
Tibi spunea de Qashqai nu de nissan-uri in general. Si da qashqai este o jucarie de masina, sa fim seriosi o masina cu 2-3 motoare de maxim 130CP iar 4x4 oferit doar pe versiunea de top este aiuea total. 90% din cei care au cumparat un qashqai l-au cumparat 4x2 , cei care doreau tractiune integrala sa si cutie dublu ambreiaj s-au orientat catre alte marci care au asa ceva. Deci sa qashqai este o jucarie cu motor mic , fara 4x4 si fara cutie automata standard.. fara acestea avand un pret bun. Andy daca tot zici ca-ti place ch-r , in europa va avea un singur motor conventional de 1.2 si un hybrid , pun pariu ca doar hybridul cu 4x4 . Prea mult spus SUV , mai degraba mazda cx3 din acel segment. Daca zici de VAG , Tiguan este peste qashqai la diversitatea de motoare , 4X4 nu neapart pe top si prezenta cutiei automate standard. Motorul pe benzina de 220CP cu DSG este o super alegere, multe peste ce ofera qashqai, dar neavand acel segment ieftin cu motoras mic 4x2 manuala. Sunt de acord cu ideea de multe optiuni de masini din care fiecare alege ce-i place atat ca motor, optionale, design si pret.
-
Scrooge, vineri, 04.03.2016 11:11
@Juke.....o masina interesanta dar inutila pentru 99.99 la suta din polulatia globului.
-
razvanis, vineri, 04.03.2016 12:59
Vorbim cand apar si preturile, pana atunci strugurii sunt acri.
-
sandu, vineri, 04.03.2016 15:11
preturile au aparut. trebuie doar sa cauti. seat o sa aiba vanzari din ce in ce mai mari. bravo lor. fac masini frumoase.
-
Tibi, vineri, 04.03.2016 18:48
@Andy: Eu m-am referit strict la design-ul lui Qashqai cand am afirmai ca-i o jucarie. Insa parerea mea este ca acea masina, precum si Juke, nu au nici o farama din traditia Nissan. Astea sunt jucarii de oras care inlocuiesc masini precum Megane sau Auris. Respect traditia Nissan, dar masinile astea cumparate preponderent in configuratie 4x2 (sau 4x4 "ca sa fii jmecher" dar fara sa iasa de pe asfalt) sunt jucarii. Renegade e preferatul meu din segmentul mic. @VM: cand a avut SEAT o identitate? Mereu au rebranduit produse VW iar in trecut FIAT. Si cand a contat vreodata in capitalism pasiunea in defavoarea normei, a profitului? Capitalimnul te invata sa faci profit indiferent cum, altfel te mananca altii. Vezi cazul NOKIA unde ai putea spune ca a contat pasiunea ... poate. Bravo lui VW ca iti ofera un grad mare de combinatii posibile pentru masinile lor. Si asta e un factor care creste pretul.
-
AllMode, marţi, 19.04.2016 12:03
Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii" editie 2016 http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html
Citeste si
-
GENEVA 2016 | luni, 7 martieAudi susţine că şoferii nu sunt impresionaţi de problemele de mediu: "Americanii iubesc motoarele noastre diesel"Audi susţine că a primit cereri pentru a produce mai multe maşini cu motoare diesel în Statele Unite, în ciuda problemelor de mediu declanşate de scandalul Dieselgate. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieVW renunță temporar la lupta cu Toyota pentru prima poziție în vânzări: "Singurul nostru scop în 2016 este recâștigarea încrederii clienților"Criza Dieselgate a schimbat polul priorităților în cadrul Grupului VW, iar cucerirea primei poziții la vânzări în daune celor de la Toyota nu mai e pe primul loc în planurile germanilor: "În condițiile actuale nu putem să ne gândim la faptul că vrem să devenim primul constructor auto al lumii". Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieConstructorii se tem de dispariţia spaţiului Schengen: "Ar fi oribil pentru producţia de maşini"Opel, Ford şi Daimler sunt îngrijorate că posibila dispariţie a spaţiului Schengen va conduce la întârzieri de producţie, întrucât fabricile se aprovizionează cu componente auto de la furnizori din numeroase ţări europene. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieGoodyear a reinventat roata la Salonul de la Geneva: Eagle-360 este un pneu sferic care nu are nevoie de suspensiiViitorul anvelopelor va fi cu adevărat hi-tech. Americanii de la Goodyear ne oferă o mostră SF prin pneurile Eagle-360, care au formă sferică și se țin de mașină și pe asfalt folosind levitația magnetică. Citeste tot
-
GENEVA 2016 | vineri, 4 martieRenault: "Problemele software ale maşinilor autonome vor fi asemănătoare cu cele ale unei centrale nucleare"Renault compară funcţionarea aplicaţiilor software pentru maşinile autonome cu utilizarea unei centrale nucleare, din cauza numeroaselor probleme care pot apărea în trafic în urma bug-urilor de programare. Citeste tot
Ceea ce apeciez eu la modelul asta e ca a preluat forma rectangulara a pasajelor rotilor de la prima generatie Tiguan, idee abandonata din pacate de catre acesta din urma odata cu noua generatie.