Mai bine mai târziu decât niciodată: Volkswagen pregătește un SUV urban, anunțat de conceptul T-Cross Breeze
Nu vă lăsați păcăliți de look-ul spectaculos al cabrioletului din imagini. Conceptul T-Cross Breeze nu face decât să ne ofere un prim contact estetic cu ceea ce va deveni anul viitor cel mai mic SUV din gama Volkswagen, rival al lui Renault Captur și Opel Mokka.
Deși nu le stă în fire să-și întârzie foarte mult lansarea într-un segment foarte popular de pe piață, cei de la Volkswagen au așteptat foarte mult până să-și ia inima-n dinți și să hotărască intrarea în clasa SUV-urilor de oraș. Deși Nissan Juke, pionierul acestui tip de modele, are deja aproape 6 ani de carieră de piață și deși zona acestui tip de modele s-a populat serios în ultima perioadă, Volkswagen reacționează abia în 2016. Primul zvâc: conceptul T-Cross Breeze, care prefigurează un viitor SUV de segment ce va ieși pe piață cel mai probabil în cursul anului viitor.
Nu vă lăsați păcăliți de faptul că prototipul pe care Volkswagen l-a adus la Geneva este un soi de SUV cabriolet. Este vorba de un simplu exercițiu stilistic al designerilor. Versiunea de serie a viitorului model, care va fi construită pe platforma viitoarei generații a lui Volkswagen Polo, va prelua însă elementele estetice de bază ale noului concept. Ne referim aici la forma farurilor, a grilei, a barei față, eventual a luminilor de zi ascunse sub forma unor pătrate LED montate în stânga și dreapta barei frontale.
Sub capotă, conceptul T-Cross Breeze vine cu un motor TSI cu trei cilindri de un litru și 115 CP despre care Volkswagen spune că emite 115 grame CO2/km. Acesta este cuplat la o cutie DSG care transmite puterea roților din față. Conform datelor oferite de constructorul german, autonomia SUV-ului urban pregătit de Volkswagen ar trebui să depășească 500 de kilometri cu un plin.
Cel mai interesant semnal pe care-l oferă conceptul german vine însă la interior. Aici, butoanele fizice dispar complet din peisaj, fiind înlocuite fie de butoane digitale aflate pe touchscreen-ul central, fie de comenzi prin gesturi. Sistemul este îndeajuns de inteligent încât să se prindă, de exemplu, dacă degetul se îndreaptă spre butonul de modificare a temperaturii sistemului de climatizare sau spre cel de încălzire în scaune, mărind suprafața dedicată pe ecran pentru un acces mai ușor. Rămâne de văzut câte dintre aceste elemente vor reuși să se strecoare pe versiunea de serie a modelului final.
pai...da la suv-uri urbane se pricep!