Record ecologic: 200.000 de maşini electrice şi hibride vândute în Europa în 2015. Mitsubishi Outlander PHEV, lider detaşat
2015 a devenit anul recordurilor pentru vânzările de maşini electrice şi hibride în Europa, cu aproape 200.000 de unităţi comercializate. Modelul cu cel mai mare succes a fost încă o dată Mitsubishi Outlander PHEV.
Numeroasele programe de bonusuri acordate de Olanda, Suedia şi Danemarca la achiziţionarea unei maşini electrice şi hibride au avut drept efect o creştere spectaculoasă a vânzărilor pe acest segment pe parcursul anului 2015.
Potrivit datelor oficiale, în Europa s-au comercializat 193.000 de maşini electrice şi hibride, de aproape două ori mai multe decât în 2014, iar cota de piaţă a acestora a ajuns la 1.25%. De altfel, şi România respectă acest progres, întrucât numărul de maşini electrice şi hibride s-a dublat într-un singur an.
La fel ca şi în 2014, Mitsubishi Outlander PHEV şi-a păstrat titlul de cea mai vândută maşină cu propulsie electrică sau hibridă de pe Bătrânul Continent. De data aceasta, modelul japonez s-a vândut în 31.340 unităţi şi a acaparat 16% din piaţă, de aproape două ori mai mult decât orice altă maşină. În schimb, lupta pentru locul doi a fost una extrem de echilibrată, iar Renault Zoe a câştigat "la mustaţă" această poziţie în dauna lui Volkswagen Golf GTE (18.670 vs. 17.282).
Chiar dacă este disponibil într-un număr limitat de ţări europene, Tesla Model S a reuşit să urce pe locul patru în top cu 16.455 unităţi comercializate, cu doar 1.000 mai multe decât Nissan Leaf. De altfel, şi la nivel mondial, Model S a întrecut Leaf în topul celor mai vândute maşini electrice din lume.
Analiştii avertizează că repetarea acestor performanţe în 2016 va fi dificilă, întrucât mai multe ţări europene au întrerupt programele de bonusuri acordate pentru achiziţionarea de maşini electrice şi hibride.
Loc | Model | Unitati |
1 | Mitsubishi Outlander PHEV | 31.340 |
2 | Renault Zoe | 18.670 |
3 | Volkswagen Golf GTE | 17.282 |
4 | Tesla Model S | 16.455 |
5 | Nissan Leaf | 15.515 |
6 | BMW i3 | 11.820 |
7 | Audi A3 e-Tron | 11.711 |
8 | Volkswagen e-Golf | 11.124 |
9 | Volvo V60 Plug-In | 6.952 |
10 | Kia Soul EV | 5.800 |
11 | Mercedes C350e | 5.069 |
12 | Volkswagen Passat GTE | 4.686 |
13 | Renault Kangoo ZE | 4.328 |
14 | Porsche Cayenne Plug-In | 3.350 |
15 | Nissan e-NV200 | 3.049 |
16 | Volkswagen e-Up! | 2.769 |
17 | Mercedes B-Class ED | 2.760 |
18 | Volvo XC90 T8 PHEV | 2.653 |
19 | Renault Twizy | 1.917 |
20 | BMW i8 | 2.027 |
21 | Smart Fortwo ED | 2.013 |
22 | BMW X5 40e PHEV | 1.649 |
23 | Peugeot iOn | 1.566 |
24 | Ford C-Max Energi | 1.230 |
25 | Bolloré Blue Car | 1.166 |
26 | Citröen C-Zero | 1.118 |
27 | Mercedes S500e | 807 |
28 | Mitsubishi I-Miev | 708 |
29 | Toyota Prius Plug-In | 704 |
30 | Porsche Panamera Plug-In | 606 |
Via EV Sales
...disparitia sau diminuarea bonusurilor la achizitie + ieftinirea carburantilor nu sunt vesti bune pentru hibride/electrice. daca totusi Germania se va alatura in sfarsit tarilor "normale" consumatorii vor accepta si mai bine tehnologia. trecand peste mentalitati de babuini sau din motive de costuri, electricele.hibrizii, nu am nici o indoiala, ca vor deveni o prezenta din ce in ce mai notabila.