Volkswagen: "Am păcălit testele pentru noxe din 2005 pentru că era imposibil să respectăm normele"
Volkswagen a dezvăluit că a început să păcălească testele pentru emisiile de oxid de azot în 2005 pentru că inginerii au descoperit că este imposibil să respecte normele dure ale americanilor.
Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”
Oficialii Volkswagen au rupt în sfârşit tăcerea cu privire la motivele pentru care au apelat la trucarea testelor de emisii şi au dezvăluit inclusiv modul în care a început întreaga poveste a software-ului capabil să ascundă adevăratele emisii de oxid de azot.
În cadrul unui amplu comunicat de presă, Volkswagen afirmă că decizia de a promova agresiv maşinile cu motoare diesel pe piaţa americană începând din 2005 a stat la baza unui întreg şir de greşeli.
La vremea respectivă, restricţiile impuse de autorităţile americane pentru emisiile de oxid de azot (NOx) ale motoarelor diesel de 2 litri erau semnificativ mai dure decât cele din Europa, iar inginerii au realizat că este imposibil să le respecte în intervalul scurt avut la dispoziţie până la lansarea noilor modele pe piaţă, dar şi din cauza limitărilor de buget.
"Regretabil, trebuie să recunoaştem că dezvoltatorii implicaţi în proiectul motorului EA 189 nu au putut găsi o cale prin care să respectele limitele mai dure pentru emisiile de NOx în Statele Unite sau cel puţin nu au putut găsi o cale care să aibă sens, să se integreze în termnele limită şi în bugetul pe care îl aveau la dispoziţie", a explicat Hans Dieter Poetsch, preşedintele Volkswagen.
Astfel, inginerii au realizat două software-uri: unul prin care motorul furniza emisii mici de NOx în testele de laborator şi unul pentru condus în regim real prin care motorul avea emisii de NOx semnificativ mai mari. Primele modele diesel lansate în Statele Unite care aveau instalat software-ul pentru păcălirea emisiilor au fost Volkswagen Yetta 2009 şi Volkswagen Jetta Sportwagen 2009, urmate de Volkswagen Passat TDI 2012, iar în 2015 toate modelele diesel foloseau deja a treia generaţie a motorului EA 189.
Pe parcursul timpului, inginerii Volkswagen au identificat o serie de măsuri prin care putreau respecta normele de emisii, însă au evitat să le implementeze. "Elementul cheie este că nu vorbim despre o singură greşeală, ci despre un lanţ de greşeli care nu a fost întrerupt în niciun moment. Când soluţiile tehnice pentru a reduce NOx au devenit disponibile, acestea nu au fost de fapt folosite aşa cum ar fi trebuit, aparent în interesul greşit al clienţilor", a mai precizat Poetsch.
Via Automotive News
Au pacalit fiindca motoarele lor sunt atat de depasite, incat nu ar fi recompensat ca performante trecerile de la Euro X la Euro Y si tot asa. Asa ca practic motoarele arau aceleasi de 15 ani ( adica depasite si invechite ) doar ca pacaleau testul de emisii . Nici la cele turbo-benzina nu stau prea bine la performante. S-a demonstrat deja ca Mazda le cam da clasa cu aspiratele lor celor de la VW la capitolul performante, asta in cazul in care sunt axate REAL pe norma de poluare REALA si nu trunchiata.