Efectul Dieselgate în România: Înmatriculările Volkswagen au scăzut cu 9% pe o piaţă în creştere

Publicat vineri, 13.11.2015 12:04 de Daniel Popescu

Înmatriculările de maşini noi în România au crescut cu 3% în octombrie comparativ cu perioada similară a anului trecut, însă Volkswagen a înregistrat o scădere de aproape 9%.

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) a publicat în această săptămână datele oficiale cu privire la înmatriculările de maşini noi aferente lunii octombrie.

Astfel, numărul de înmatriculări de maşini noi a fost de 7.562, cu 2.97% mai mult decât în octormbrie 2014, iar pe ansamblul anului 2015 s-au înregistrat 64.401 de înmatriculări, în creştere cu 9.32% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Dacia rămâne în continuare lider detaşat cu 2.565 de maşini, în creştere cu aproape 8% comparativ cu octombrie 2014, în timp ce Skoda şi-a consolidat locul doi cu 806 maşini după o creştere de aproape 15%.

Cădere liberă pentru Volkswagen şi Ford

Între timp, scandalul Dieselgate pare să fi afectat şi preferinţele clienţilor români pentru marca Volkswagen: germanii au vândut în octombrie doar 628 de maşini, în scădere cu 8.59% comparativ cu octombrie 2014.

Totuşi, cea mai mare scădere a unui producător de top se înregistrează în dreptul celor de la Ford, care au vândut doar 439 de maşini, cu peste 37% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. Cele mai mici înmatriculări de maşini noi s-au înregistrat în cazul mărcilor Alfa Romeo, Maserati, SsangYong şi Tesla Motors, fiecare cu numai 2 unităţi comercializate.

Loc Marca Octombrie 2015 Crestere Ian-oct. 2015 Crestere
1 Dacia 2.565 +7.68% 21.115 +12.66%
2 Skoda 806 +14.81% 5.967 +6.63%
3 Volkswagen 628 -8.59% 5.952 +7.85%
4 Ford 439 -37.29% 4.595 -8.47%
5 Renault 401 -13.2% 3.668 +7.31%
Total 7.562 +2.97% 64.401 +9.32%

DRPCIV susţine că, la finalul anului 2014, parcul auto national era format din 4.91 de milioane de maşini, dintre care 3.5 de milioane au o vechime mai mare de 6 ani.

Via DRPCIV

  • Aninim, vineri, 13.11.2015 13:11

    Asta cu scaderea vanzarilor este o chestie relativa vad ca Skoda membra a grupului VW a inregistrat o crestere de aproape 15 procente . Si Renault a saczut 13 procente fara sa fie implicata firma in nici un scandal . Dar in ansamblu pe tot parcursul anului 2015 toti cei prezentati au inregistrat cresteri .

  • Moldovean, vineri, 13.11.2015 13:34

    @Aninim Poate fi și din cauză că în subconștientul oamenilor rămâne imaginea pătată a VW de la atâtea știri pe subiect, chiar dacă din grup mai fac parte și alte mărci. Omul spune că știe despre subiect și poate spune chiar și că scandalul nu-i afectează decizia, dar în subconștient nu e chiar așa. Asta în cazul în care scăderea vânzărilor e din cauza scandalului.

  • Sam93, vineri, 13.11.2015 13:35

    Is curios. Oare de ce au scazut vanzarile Ford asa mult in Romania? Nu ca ar conta pentru Ford, tara noastra fiind o piata lipsita total de importanta, dar totusi, sunt curios care este motivul.

  • Mihai, vineri, 13.11.2015 15:43

    In Romaia 70% din vanzari sunt personae juridice. O mare parte firme foarte mari care cumpara sute de masini. Evident vanzarile de acest timp nu sunt lineare. Asta e motivul petru care exista cresteri si scaderi atat de drastice. E posibil ca VW de exemplu sa livreze o flota de la Politie luna asta si sa aiba o crestere de 80%. Ca sa ai o imagine corecta trebuie urmarit pe minim 6 luni.

  • vw, vineri, 13.11.2015 19:04

    Cine vrea ,,distracție,, cu motoarele vag își cumpără în continuare. Între timp mulți au deschis ochii și către altceva.

  • Dram, sâmbătă, 14.11.2015 09:35

    @vw Dar tu deschizi ochii sa vezi cat de penibil esti ? Observam o mare deschidere de ochi , Ford si Renault in octombrie au o scadere maricica. Ford are pe ian-oct scadere. Daca deschizi ochii si mai citesti pe afara iti poti da seama ca pe multi ii doare la brisca de marele scandal. In curand o sa se testeze toate marcile la motoare diesel , atunci o sa inceapa distractia cu adevarat iar cei care au aratat cu degetul in acest scandal daca se dovedeste ca au masluit si ei catusi de putin , o sa fie cei mai penalizati , ipocrizia costa cel mai mult. VW este un gigant si poate gestiona un astfel de scandal fara sa fie afectat f mult , ma gandesc daca se descopera si la alte branduri/grupuri chestia asta , cum o vor gestiona . O sa inceapa sa vanda divizii , fabrici etc. Acesta este inceputul sfarsitului motoarelor diesel pentru multe branduri de masini, UE din cauza acestui scandal va adopta fortat norme mai dure pentru diesel iar unii pur si simplu nu o sa le mai produca din lipsa de bani . La fiecare EURO X investiile sunt mari, la urmatorul EURO care o sa fie mai dur o sa zica pas si o sa bage placa aia ca se orienteaza spre hibrizi.

  • vw, sâmbătă, 14.11.2015 23:37

    @Dram Dram-ule, eu văd că ești doar o trompetă VAG(ă).

  • Dram, duminică, 15.11.2015 00:38

    @vw tu esti doar o broasca care rade la inundatie. Poti dormi linistit.

  • LUCCI, luni, 16.11.2015 22:11

    Polo-urile de la politie pe ce luna au intrat, ca 400 de bucati nu sunt de colea...? Foarte tare clasamentul!! Daca VW e in scandal, Ford ce a patit? I-au prins cu tabla caroseriei de la Galati sau ce?

  • mda, marţi, 08.03.2016 19:27

    @Dram, Nu prea cred ! http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-va-avea-pierderi-financiare-dureroase-din-cauza-dieselgate-69765.html

  • @Dram, marţi, 19.04.2016 10:42

    Indoctrinatilor VW AG le recomand o carte: "La pescuit de fraieri. Economia manipularii si a inselaciunii" editie 2016 http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html http://www.automarket.ro/stiri/dimensiunea-dezastrului-dieselgate-i-ar-putea-costa-pe-cei-de-la-66441.html http://www.automarket.ro/stiri/incepe-destramarea-imperiului-volkswagen-ar-putea-vinde-divizia-de-69139.html http://www.automarket.ro/stiri/incepe-destramarea-imperiului-volkswagen-ar-putea-vinde-bentley-si-67995.html