Scandalul Volkswagen: Motoarele diesel Dacia şi ale altor 50 de maşini, verificate pentru depăşirea emisiilor
Germania va verifica 50 de modele de maşini, printre care şi cele care utilizează motorul diesel Dacia dCi de 1.5 litri, în urma unor "indicaţii cu privire la emisii neobişnuite de noxe".
Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Scandalul Volkswagen se extinde treptat la nivelul întregii industrii auto şi are repercursiuni inclusiv pentru producătorul român Dacia. Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA), echivalentul RAR-ului din România, a anunţat că va testa pentru emisiile de noxe peste 50 de modele de la 23 de branduri.
Printre acestea figurează şi maşini produse de Dacia echipate cu motorul diesel dCi de 1.5 litri, care este disponibil în prezent pe toate modelele lansate de constructorul de la Mioveni în versiuni de 75 CP, 90 CP şi 110 CP.
KBA susţine că a luat această decizie după ce a primit informaţii cu privire la faptul că cele 50 de modele au emisii neobişnuite de noxe.
"De la sfârşitul lui septembrie, KBA a investigat dacă există pe piaţă şi alte manipulări ale emisiilor, în special oxid de azot. Avem indicaţii verificate de la terţe părţi cu privire la emisii neobişnuite", precizează KBA într-un comunicat de presă.
KBA a dezvăluit că a efectuat deja o serie de comparaţii între rezultatele testelor de laborator şi cele efectuate cu dispozitive portabile în trafic.
Iată lista completă a modelelor pe care Germania le va testa pentru verificarea emisiilor de oxid de azot: Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).
Via Reuters
Ar fi o lovitura pentru ceilalti constructori daca se confirma suspiciunile intr-o proportie semnificativa. Dar in acelasi timp probabil ca ar usura presiunea asupra VW