Cât costă noua generaţie Opel Astra în România: de la 15.600 la 23.100 de euro

Publicat joi, 12.11.2015 10:19 de Daniel Popescu

Noua generaţie Opel Astra are un preţ de pornire de 15.600 de euro în România şi intră în competiţie directă cu Volkswagen Golf VII sau Ford Focus.

Segmentul compact este unul dintre cele mai efervescente de pe piaţa din România, iar noua generaţie Opel Astra încearcă să se infiltreze cu o gamă variată de motorizări diesel şi pe benzină.

Producătorul german a anunţat preţurile valabile pentru România ale noului Opel Astra, iar cea mai ieftină versiune este pe benzină şi costă 15.600 cu TVA inclus.

În schimbul acestei sume, aferentă echipării Selection, clienţii primesc un motor 1.4 Ecotec de 100 CP cu cutie manuală cu 5 trepte. Producătorul oferă în România alte trei motorizări pe benzină, fiecare dintre acestea putând fi achiziţionată cu sistemul Start-Stop pentru o diferenţă de 200 de euro. Celelalte niveluri de echipare prezente în gamă sunt Enjoy, Innovation şi Dyniamic.

În cazul motorizărilor diesel, cea mai ieftină versiune costă 18.300 de euro şi include o unitate de propulsie 1.6 CDTI Ecotec de 95 CP cu cutie manuală cu 6 trepte. Această unitate de propulsie este oferită şi în versiuni de 110 CP şi 136 CP, cu sau fără sistem Start-Stop.

PERFORMANTE MOTOR NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Start-Stop Putere
(CP)
Transmisie Selection Enjoy Innovation Dynamic
1.4 Ecotec 100 CP manuala, 5 vit 15.600 16.500 - -
1.0 Turbo Ecotec da 105 CP manuala, 5 vit 16.800 17.700 19.925 19.275
da 105 CP Easytronic 5 vit 17.500 18.400 20.625 19.975
1.4 Turbo Ecotec 125 CP manuala, 6 vit - 17.700 19.925 19.275
da 125 CP manuala, 6 vit - 17.900 20.125 19.475
1.4 Turbo Ecotec 150 CP manuala, 6 vit - 18.300 20.525 19.875
da 150 CP manuala, 6 vit - 18.500 20.725 20.075
1.6 CDTI Ecotec 95 CP manuala, 6 vit 18.300 19.200 - -
1.6 CDTI Ecotec 110 CP manuala, 6 vit 18.600 19.500 21.725 21.075
da 110 CP manuala, 6 vit 18.800 19.700 21.925 21.275
1.6 CDTI Ecotec da 136 CP manuala, 6 vit - 20.000 22.225 21.575
136 CP automata, 6 vit - 21.500 23.725 23.075

Opel Astra va trebui însă să învingă rivali de temut pentru a se impune pe piaţa din România. De departe, cel mai important concurent direct este Volkswagen Golf VII, care oferă performanţe asemănătoare pentru un preţ uşor mai ridicat.

În schimb, ceilalţi rivali au preţuri de pornire mai mici, iar aici includem atât popularele Ford Focus şi Skoda Octavia, cât şi challengeri precum Kia Cee'd.

Opel Astra vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Opel Astra
1.6 CDTI Ecotec Selection 
95 3.7 12.7 18.300
Volkswagen Golf VII
1.6 TDI Trendline
90 3.8 11.9 18.878
Ford Focus
1.5 TDCi Trend
95 4.5 12.6 17.950
Renault Megane
1.5 dCi Pro
95 4.6 12.3 15.400
Skoda Octavia
1.6 TDI Active 
90 3.8 12.2 17.471
Kia Cee'd
1.4 DSL Best 
90 4.2 13.5 15.352
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 
  • Moldovean, joi, 12.11.2015 11:15

    Prețul e în linia clasei, dar când văd că Octavia e mai ieftină rămân pe gânduri. Octavia e undeva între clasa compactă și cea medie, e un fel de sedan, spațiu imens, finisări foarte bune. Plus că are un design conservator cum îmi place. Hmmm... eu susțin Opel, dar dacă aș avea de ales din lista de mai sus, aș merge pe Octavia. Megane nu se pune că e deja foarte bătrân și e normal să fie așa ieftin. Să vedem prețurile noii generații.

  • hazard, joi, 12.11.2015 11:27

    era interesanta si o comparatie Opel vs concurenta si pentru motoarele mici pe benzina...

  • ingerulol, joi, 12.11.2015 11:28

    Astra e frumos , insa 1.4 ala deja are multi ani trecuti peste el . Cei 100 cp sunt doar pe foaie , caci in realitate abia vor misca masina, cu un consum de 10l %.

  • Andy, joi, 12.11.2015 18:51

    @ingerulol Corect, e un motor vechiut insa oricum cu noul Astra are performante mai bune decat cu anteriorul dupa renuntarea la 200 kg din greutate...Plus ca nu e nimeni obligat sa-l achizitioneze. Mi-e greu sa cred ca in Europa vor fi multi clienti pentru motorizarea respectiva tinand cont ca totusi vorbim de clasa compacta, nu de cea mica. Preturile sunt ok pentru un model nou si sunt cam pe unde e si concurenta. Cee'd, I30 si viitorul Megane vor avea pachete mai avantajoase, in timp ce Golf-ul ramane mai scump si cu mai multe optionale posibile, care si costa destul.

  • h, vineri, 13.11.2015 14:15

    @Andi ''Mi-e greu sa cred ca in Europa vor fi multi clienti pentru motorizarea respectiva'' ....... in Europa NU vor fi , dar in RO si alte tari mai putin dezvoltate cu salarii derizorii, DA va fi un punct de reper. Eu in Bucuresti si Timisoara ( marile orase ) am vazut circuland mult mai multe variante de Opel Astra entry-level decat ''full'' Una peste alta, motorul aspirat de 1.4 100hp va raspunde mult mai bine la comenzi prin oras, si la solicitari bruste, decat ''scremutul'' de 1 litru 105 hp, care va functiona in reluare atunci cand apesi brusc ''kich down'' Pretul este unul foarte mare. La 15.600 nu am nici macar geamuri electrice pe spate ( pt protectia copiilor ), nici proiectoare ceata si nici macar comenzi audio pe volan. La momentul de fata Kia ofera discount de 3.800 euro. Ceea ce face ca C'eed cu motor entry-level sa ajunga la 10-11 mii euro, in plus ofera si > comenzi audio pe volan, cruise control, si pot opta cu 200 euro si pt geamuri electrice spate.