Până unde merge scandalul VW? Încă un motor diesel ar putea intra pe lista neagră a emisiilor
Volkswagen a confirmat că investighează posibilitatea ca un al doilea tip de motor diesel să aibă instalat software-ul pentru păcălirea testelor de emisii.
CRIZA VW: tot ce trebuie să ştii despre scandalul "Dieselgate"
Peste 11 milioane de maşini sunt afectate până în prezent de scandalul Volkswagen cu privire la păcălirea testelor de emisii, însă numărul acestora ar putea creşte în perioada următoare.
Constructorul german a dezvăluit joi prin intermediul unui purtător de cuvânt că investighează posibilitatea ca un al doilea tip de motor diesel să aibă instalat software-ul care a permis trişarea testelor de emisii.
Este vorba despre versiunile Euro 5 ale motorul diesel Type EA 288, introdus în 2012 ca succesor pentru motorul diesel Type EA 189, cel care în prezent este la baza întregului scandal. Totuşi, actualele motoare diesel Euro 6 Type EA 288 nu sunt afectate de această problemă, lucru confirmat deja de autoritatea germană pentru siguranţa rutieră.
"Alte generaţii ale motorului EA 288 sunt examinate în prezent", a precizat purtătorul de cuvânt al Volkswagen, la numai câteva zile după ce agenţia germană de presă DPA anunţa posibilitatea ca software-ul să fie instalat şi pe alte tipuri de motoare.
Volkswagen nu a oferit niciun detaliu cu privire la numărul de maşini care ar putea afectate la nivel global de potenţialul software instalat pe motoarele Type EA 288.
În schimb, producătorul german a oferit câteva detalii interesante despre modul în care va rezolva problemele pentru cele 11 milioane de maşini afectate în prezent, dintre care 8.5 milioane sunt în Europa. Astfel, toate cele peste 3 milioane de maşini cu motoare de 1.6 litri care au fost vândute în Europa vor avea nevoie de modificări de natură mecanică pentru a remedia problema emisiilor, în timp ce restul maşinilor vor necesita doar schimbări la nivel software. Toate maşinile afectate de probleme şi vândute în Europa urmează să fie rechemate în service pe parcursul anului 2016.
Via DPA, IndiaTimes, Automotive News
Adica motorul de 2.0 ?