Dimensiunea dezastrului: Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen 78 de miliarde de euro
Scandalul Dieselgate ar putea costa Grupul Volkswagen 78 de miliarde de euro, cu 60% mai mult decât ce a cheltuit BP după deversarea de petrol în Golful Mexic.
Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate
Volkswagen va resimți din plin efectele scandalului Dieselgate. Consecințele financiare pentru grupul german ar putea fi dezastruoase, potrivit analiștilor de la Credite Suisse. Aceștia susțin că scandalul Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen mai mult decât i-a costat pe cei de la BP (British Petroleum) deversarea de petrol în Golful Mexic.
În cifre asta ar însemna 78 de miliarde de euro sau 87 de milioane de dolari, cu 60% mai mult decât costul scandalului Deepwater Horizon al celor de la BP.
Volkswagen a pus deja deoparte 6.5 miliarde de euro pentru a remedia situația vehiculelor care au trișat la testele de emisii, însă această sumă ar putea fi insuficientă. Oficialii grupului german sunt conștienți că Dieselgate va cere mai mult decât această rezervă, însă contrazic ferm cifrele înaintate de Credit Suisse. Un purtător de cuvânt al companiei germane a declarat că ”aceste cifre sunt pure speculații. Calculele sunt un nonsens”.
Credit Suisse a calculat și valoarea minimă a scandalului Dieselgate pentru VAG. Dacă cea maximă se apropie de 80 de miliarde, cea minimă se oprește la 23 de miliarde de euro, de 3.5 ori mai mult decât estima VAG.
Cum a calculat Credit Suisse?
Calculele Credit Suisse au avut în vedere rezolvarea tuturor problemelor: repararea celor 11 milioane de mașini afectate, recompensarea clienților și stingerea tuturor acțiunilor legale. Analiștii Credit Suisse estimează că cea mai mare pagubă, aproximativ 33 de miliarde de euro, va fi produsă de compensațiile oferite clienților. Aceștia vor primi bani pentru pierderile pe care le vor suferi în momentul revânzării automobilului.
Volkswagen va rechema mașinile în service pentru a găsi un remediu. Acest remediu ar putea duce inevitabil la o creștere a consumului. Acest aspect negativ, precum și lovitura suferită de brand în urma scandalului, ar putea duce la o depreciere serioasă a mașinilor VW afectate, în momentul revânzării.
Pentru a evita astfel de cheltuieli, Volkswagen ar putea să le ofere clienților afectați o serie de reduceri importante la achiziția unor mașini noi.
Volkswagen Financial Services, divizia de creditare a grupului, ar urma să primească, la rândul ei, o lovitură serioasă în urma scandalului. Credit Suisse este de părere că această divizie va avea nevoie de o infuzie de capital pentru a trece peste acest episod.
Ce impact financiar are scandalul asupra VW?
În prezent, Credit Suisse evaluează acțiunile Volkswagen la aproximativ 82 de euro, deși la sfârșitul săptămânii trecute, costul unei acțiuni VAG era de 101 euro. Estimarea Credit Suisse se bazează pe o depreciere cu încă 20% a activelor. Ele au scăzut deja cu 37% de la izbucnirea scandalului.
Cele 11 milioane de mașini rechemate în service înseamnă mai mult decât a vândut Volkswagen în tot anul trecut. De asemenea, cele 78 de miliarde de euro ar reprezenta de șapte ori venitul net al companiei pe 2014. Volkswagen se bazează însă pe o rezervă cash de 21.5 miliarde de euro, care ar urma să acopere o parte din cheltuieli.
via CNN
Deja cred ca o dau in fabule cu cifrele alea extreme. Oare daca imi cumpar un 2.0tdi euro 5 care sunt sansele sa primesc bani ? :))))))